BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du stå i spidsen for arbejdet med den bæredygtig omstilling gennem Københavns Kommunes indkøb?
Vil du lede et lille, engageret og ambitiøst team og sikre realisering af ambitiøse projekter på et område med stor politisk bevågenhed og vind i sejlene?
Så er du måske den teamleder, vi søger til Team Bæredygtige Indkøb i Økonomiforvaltningen.
Om jobbet
Københavns Kommune købte i 2022 ind for ca. 15,7 mia. kr. Med så stor en indkøbsvolumen følger muligheden for at bidrage til en væsentlig reduktion af kommunens klima- og miljøaftryk – både i Danmark og i de lande, hvor varerne produceres. Som teamleder i Team Bæredygtige Indkøb får du ansvar for personaleledelsen og den faglige koordinering af opgaverne i teamet. Teamet er placeret i Bæredygtige Indkøb, Analyse og Stab (BAS), der er placeret i Center for Indkøb, CSR og Forsikring i Koncernservice under Økonomiforvaltningen.
Hvem er vi?
I Team Bæredygtige Indkøb arbejder vi med at sikre, at Københavns Kommune stiller ambitiøse krav til miljø- og klima, når vi køber produkter og tjenesteydelser. Vi er et lille team med vind i sejlene, mange forskelligartede opgaver og samarbejdspartnere, der spænder fra kommunens forvaltninger til nationale og internationale bæredygtighedsfora. Vores kerneopgaver er at rådgive i kommunens klima- og miljøkrav, at sikre at disse indarbejdes i kommunes kontrakter samt løbende opdatere og udvikle kravene. Vi brænder for det vi laver, og er stolte af at være med til at sætte retningen for et bæredygtigt forbrug i Københavns Kommune og samtidig skubbe til en klima- og miljøvenlig udvikling på markedet.
I takt med at klima- og miljødagsorden får stadig større politisk bevågenhed i København, vokser teamet sig større og får nye, store udviklingsprojekter, som skal føres ud i livet. Det gælder fx udvikling af den nye klimaplan for indkøb som en del af Klimaplan 2035, uddannelse i bæredygtige indkøb og videreudvikling af Københavns Kommunes miljømærkeindsats.
Udover at have ansvar for personaleledelsen i teamet, vil dit primære arbejdsområde især bestå i at have det faglige overblik, kunne repræsentere i relevante fora internt og eksternt, samt koordinere opgaverne på tværs, så vi sikrer at kerneopgaven løftes og samtidig når i mål med de projekter, vi hver især sidder med.
Dine primære arbejdsopgaver
- At holde et løbende overblik over fagområdet og de forskellige arbejdsområder i teamet, og sikre god koordinering mellem opgaverne.
- At kvalificere og stå på mål for den faglige kvalitet af teamets arbejde udadtil.
- At have styr på den politiske proces og navigere i de aktuelle sager.
- At indgå i partnerskaber og projektstyregrupper internt i kommunen, såvel som eksternt overfor samarbejdspartnere og interessenter.
- At spille ind i både centreret og kontorets samlede drift og udvikling i tæt samarbejde med kontorchefen.
- At være tilgængelig for sparring og kvalificering af beslutninger samt til faste teammøder og statussamtaler.
- At afholde MUS-samtaler og statusmøder med teamets medarbejdere.
- At understøtte trivsel og motivationen hos den enkelte og i arbejdsfællesskabet.
Udover at du er ambitiøs og brænder for arbejdet med klima og miljø, forestiller vi os, at du:
- har flere års erfaring med at arbejde med grønne indkøb
- formår at understøtte den faglige og personlige udvikling i teamet
- har de personlige og faglige kompetencer, der skal til for at indgå i styregrupper, partnerskaber og projekter som repræsentant for fagområdet
- formår at indgå i en flad struktur, kendetegnet af høj medarbejderindflydelse og hvor mange forskellige interessenter har mening om området
- har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
- har flere års praktisk erfaring med offentlige udbud, kontrakter og udbudsret
- har arbejdet med bæredygtighed ift. produkter og services og har erfaring med at vejlede om bæredygtighed i offentlige udbud.
- har ledelseserfaring, gerne fra den offentlige sektor
- har forståelse for klimaregnskaber
- at du bliver teamleder i et lille team, der vægter samarbejde og sammenhold højt
- et sted, hvor vi skaber reel forandring gennem vores resultater
- et sted, hvor du får faglige og personlige udfordringer
- et sted, hvor du får mulighed for at udvikle dine kompetencer, både som leder og indenfor fagområdet
- tæt samarbejde med kollegaer på tværs af kommunen og mange eksterne aktører
- et godt arbejdsmiljø med faglig sparring og motiverede kollegaer
Du bliver ansat med løn- og ansættelsesforhold efter erfaring, kvalifikationer og efter relevant overenskomst med Københavns Kommune. Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at få succes i din opgaveløsning. Stillingen er placeret Team Bæredygtige Indkøb i Koncernservice, der er en del af Økonomiforvaltningen. Vi har til huse i et moderne kontormiljø på Borups Allé. Der kan være perioder, hvor vi har travlt, men vi tilstræber generelt en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden, og vi har mange gode tiltag for at sikre et rart og hyggeligt arbejdsmiljø. Vi ønsker, at du kan tiltræde den 1. august 2023 eller snarest derefter.
Yderligere information
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Jørgen Nielsen på 5137 1280 eller CSR-konsulent Matias Wolder Steenberg på 2933 3591 .
Sammen med din ansøgning bedes du vedlægge CV og eksamensbevis/karakterudskrift.
Søg via linket senest torsdag den 15. juni 2023
Vi forventer at holde samtaler den 19-23. juni.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192350&DepartmentId=23232&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843817