Bliv konsulent hos KirkeAdministration i Herlev med fokus på regnskab og løn for folkekirken

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 

KirkeAdministration (KAM) søger en hurtigopfattende og serviceminded medarbejder til et job, der både kræver stort overblik og fokus på detaljen

KAM holder til i lyse lokaler i Herlev, hvor 28 engagerede medarbejdere varetager regnskabs- og lønopgaver for de pt. 81 medlemssogne.  
Her har vi skabt et rart arbejdsklima, hvor vidensdeling og gensidig støtte giver en god grobund for godt humør og røverhistorier i frokoststuen. 

Alt arbejdet foregår dog ikke nødvendigvis fra kontorlokalerne. Der er mulighed for både hjemmearbejde og også stor flexmulighed blandt andet i form af mulighed for en 4 dages arbejdsuge. Mulighed for hjemmearbejde varierer i forhold til KAMs aktuelle behov, dog altid minimum om fredagen. 

Jobbet:

I KAM er arbejdet fordelt på 3 teams.  Af disse 3 teams har de 2 brug for flere medarbejdertimer,  og hvor du havner, eller om du havner i dem begge, vil derfor være afhængig af dine erfaringer i kombination med, hvad du gerne vil beskæftige dig med fremover.  Det ene team arbejder med at udarbejde kvartalsrapporter, budgetter og årsregnskaber, og det andet med lønindberetning og afstemning samt HR.  Begge teams har stor kontakt til de sogne, der arbejdes for.  Derfor er det et must at du er udadvendt og serviceminded. 
BEMÆRK der indgår IKKE bilagsbehandling i form af regningsbetaling, bogføring og bankafstemning i disse opgaver. Er det den del af regnskabsarbejdet du brænder for, er dette ikke en stilling for dig, og er det disse opgaver, du har beskæftiget dig med i en årrække, skal din ansøgning tage stilling til, at det er andre opgaver du nu lægger billet ind på. 

Samarbejde internt:

Der er et tæt samarbejde i KAMS teams for at sikre at alt hvad der sendes ud af huset er korrekt indberettet, beskrevet, bogført og afstemt.

Samarbejde med sognene: 

En væsentlig forudsætning for løsningen af ovenstående opgaver er et tæt samarbejde med sognenes menighedsråd og ansatte. Via møder, mails og telefonsamtaler er det administratorteamets opgave at lede menighedsrådene igennem løn- regnskabs-og budgetproceduren. 

Hvad skal du kunne se dig selv i:

Teams hvor hver medarbejder varetager ovenstående opgaver for minimum ca. 15 sogne, og dækker hinandens sogne ved ferie og fravær. Hvor selvstændigt ansvar for egne opgaver og samarbejde går hånd i hånd med gensidig sparring, vidensdeling, støtte og fokus på optimering 

En oplæringsproces, hvor du vil blive sat grundig ind i KAMs procedurer, og hvor du byder ind med sikker håndtering i forhold til både løn- og regnskabsmæssige opgaver samt planlægning, og servicering af menighedsråd med vidt forskellig baggrund.

Gå hjem .. og med et smil på læben: 

At have stor overblik og samtidig kunne få øje på detaljen og herudover at kunne strukturere og navigere fleksibelt i en hverdag, hvor de input der skal arbejdes med, ikke altid er let tilgængelige, er en forudsætning for at kunne blive glad for dette job.  

At sætte pris på at der er rigeligt at tage fat på og ikke skræmmes af, at der skal holdes styr på både faste og ad hoc opgaver er ligeledes en forudsætning for, at du kan gå hjem med et smil på læben. - Hvornår du så kan sætte gå-hjem smilet på vil i perioder være afhængig af både interne og eksterne deadlines. Derfor arbejder vi med flextid, så du har de bedste muligheder for selv at strukturere dit arbejde. 

Vi har stort set afskaffet brug af papir og blyant, så at være rutineret i Excel og have kendskab til SharePoint vil være et must, ikke bare for både smil og gå-hjem tid, men også for at komme i betragtning til jobbet. 

KAM: 

KirkeAdministration - i daglig tale KAM - er et folkekirkeligt samarbejde imellem menighedsråd om driften af et regnskabs- og lønkontor. I KAM arbejder vi hele tiden på at løse de enkelte sognes faste opgaver på løn- og regnskabsområdet så effektivt som muligt uden at gå på kompromis med den kvalitet vi er kendte for. Herudover er KAM en stabil støtte omkring løsningen af de akutte HR-, løn- og regnskabsudfordringer menighedsrådene møder. 

KAM er i konstant udvikling og derfor bydes ofte både nye arbejdsredskaber, medlemmer og medarbejdere velkommen. Der er dog også mange rutinerede medarbejdere og udover en souschef med erfaring i de praktiske opgaver, er der en administrationschef, der har varetaget både praktiske opgaver og ledelse fra KAMs start i 2009.  

 

Vilkår for ansættelsen:

Et lønniveau (efter endt prøvetid) på pt. ca. kr. 33.100 (inkl. OK-tillæg) pr. måned for 37 timer + pt. 18% arbejdsgiverbetalt pension. (I alt ca. kr. 39.000 inkl. pension). Herudover 2,02% ferietillæg, samt gruppelivsordning, 5 særlige feriedage, betalt frokostpause og ovennævnte fleksible muligheder i forhold til både mødetider og hjemmearbejde. Er du fyldt 62 udbetales 0,08% seniorbonus, der kan vælges anvendt til afholdelse af 2 ekstra feriedage.

Da ansættelsen er i Folkekirkeligt regi, er det væsentligt, at der ikke er et modsætningsforhold til Folkekirken. Dansk på modersmålsniveau er en forudsætning. 

Ansættelsen sker i henhold til CO10-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, kirkemusiker og sognemedhjælper, samt det tilhørende protokollat for kordegne. Aftalerne kan ses på http://www.folkekirkenspersonale.dk

Stillingen er indplaceret i løngruppe 2. Årslønnen aftales indenfor intervallet kr. 262.132-347.325 (2012-niveau). Lønudspil svarer til kr. 323.000 (2012-niveau) hertil OK-tillæg kr. 750 (2012-niveau).

Aftale om indplacering af kirkefunktionæren inden for rammen af intervallønnen indgås i henhold til overenskomstens § 2, stk. 3 mellem KirkeAdministration og Danmarks Kordegneforening. Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen. Der er et obligatorisk uddannelseskrav, der skal være  gennemførest senest 2 år efter ansættelsesstart. 

Ansøgning:

CV og motiveret ansøgning adresseres til administrationschef Solveig Spangsberg.  Som nævnt vil der ved gennemgang  af ansøgninger lægges meget vægt hvordan stillingsindhold harmonerer med din ansøgning og dit CV.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

KirkeAdministration, Herlev Hovedgade, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6132431

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet