Bliv en nøglespiller i udviklingen af Region Hovedstadens nye portfolio management office

dato

Vil du være med til at sikre, at de rigtige byggeprojekter bliver sat i gang – og at udviklingen i regionens hospitalsportefølje løbende vurderes?

Vi søger to nye kollegaer til at opbygge et kommende Portfolio Management Office (PMO). Som en del af teamet bliver du en nøglespiller i vores strategiske arbejde med at skabe overblik, prioritere og skabe værdi på tværs af organisationen.

Region Hovedstaden er hovedstadens største bygherre, og vi forvalter omkring 2,5 mio. kvadratmeter ejendomme. Selv mindre justeringer i ejendomsdriften, eller på byggerier kan have store økonomiske konsekvenser. Derfor er alle opgaver med at bygge, drifte og optimere de fysiske rammer lagt i én organisation: Center for Ejendomme med cirka 850 medarbejdere og et samlet budget på omkring 2,5 mia. kr.

I Center for Ejendomme er vi i gang med en ambitiøs udvikling, hvor vi renoverer og bygger Regionens hospitaler for at understøtte hospitalernes daglige drift, fremtidige udvikling og grønne omstilling. Med etablering af sundhedsfonden på 22 mia. kr. og snarlig sammenlægning med Region Sjælland, stiller det endnu skarpere krav til transparente processer, styrket governance og skarp prioritering af byggeaktiviteter.

Dertil har vi behov for to nye kollegaer i enheden Økonomi, hvor et PMO er under etablering.

Et team, der skaber resultater sammen
Du ansættes centralt i enheden Økonomi med reference til Økonomichefen. Vi er i alt 24 medarbejdere fordelt på fire teams. Du vil blive en del af det team, som arbejder med større strategiske indsatser, herunder opbygningen af et PMO.

Vi er et uformelt team, som prioriterer sparring, læring, og har en fælles mission om at gøre en forskel for vores kollegaer, som dagligt sikrer gode fysiske rammer på regionens hospitaler - til gavn for patienter, pårørende og medarbejdere.

Din rolle og ansvarsområder
Du får en central rolle i at udvikle og drifte vores setup for et fremtidigt værdiskabende PMO. Vores opgaveportefølje består pt. af fire overordnede temaer:

  • udarbejde den tiårige investeringsplan
  • bidrage til det regionale budget, inkl. Investeringsbudgettet
  • månedlig prioritering af byggeaktiviteter
  • forretningsprojekt med fokus på et struktureret setup for Porteføljeledelse i CEJ.
I stillingen er der rig mulighed for, at du kan påvirke opgaver og udvikling. Dine primære arbejdsopgaver afhænger derfor af interesse og kvalifikationer.

Konkret får du mulighed for at bidrage gennem følgende aktiviteter:

  • vedligeholde og kvalitetssikre porteføljeoverblikket
  • understøtte systematisk indsamling og vurdering af projekter – fra idé til eksekvering
  • kvalitetssikre projektbeskrivelser og sætte det i en tværgående kontekst
  • drive og facilitere mødeprocesser relateret til porteføljestyring
  • udarbejde beslutningsgrundlag til porteføljestyringsmøder
  • selvstændigt ansvar for delporteføljer, og derved skabe overblik over porteføljer ift. fremdrift, prognose, budget og rammer
  • udvikle processer og governance porteføljeledelse
  • implementere og drifte processer og governance.
Hvem er du?
Vi leder efter en proaktiv og analytisk stærk profil, som trives med komplekse problemstillinger, og som har fingerspidsfornemmelse for den tillidsfulde relation.

Vi forventer, at du har stærk faglig profil inden for samfundsøkonomi, og:

  • har erfaring med – eller interesse for porteføljestyring
  • er en erfaren mødeleder på flere niveauer
  • trives med ansvar og kan arbejde både selvstændigt og i teams
  • trives i en rolle, hvor stabil drift og detaljefokus er afgørende for succes
  • har et stærkt analytisk mindset, og kan omsætte data til klare og brugbare overblik
  • har interesse i at drive og videreudvikle portefølje-setuppet i tæt samarbejde med direktion, enhedschefer, ejendomschefer mfl.
  • har en naturlig gennemslagskraft i din kommunikation, og god til at skabe relation på tværs af organisationen.
Dertil er det en styrke, hvis du har erfaring:

  • fra succesfulde implementeringer af forandringer med fokus på effekt og læring
  • som fagekspert og videns person på porteføljestyring
  • med porteføljestyringssystemer, Power Apps og Power BI.
Vi tilbyder
En hverdag med spændende udfordringer, hvor strukturer er under opbygning, ambitionerne høje og fællesskabet på tværs af Center for Ejendomme er uformelt.

I teamet fylder vi hverdagen med meningsfulde opgaver med fokus på den gode balance mellem arbejds- og privatliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer per uge, og vi er fortalere for gode og fleksible arbejdsforhold. Din arbejdsplads er CEJs hovedkontor lige over for Herlev Station.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Niels Abitz, på niels.abitz@regionh.dk eller +45 26161417.

Er dette din næste karrieremulighed?
Hvis du brænder for at sætte din faglighed i spil på et tidspunkt, hvor fundamentet for et fremtidigt succesfuldt PMO er under etablering, og samtidig ønsker at gøre en forskel i en organisation med store ambitioner, så send os din ansøgning i dag via link i annoncen.

Ansøgningsfrist er mandag den 12. januar 2026. Samtaler afholdes løbende og senest i uge 3. Tiltrædelse er snarest muligt.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Se og læs mere om Center for Ejendomme her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Center for Ejendomme, Lyskær , 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/af62a430-880f-433e-b044-0dc737b9380a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet