Socialrådgivere eller socialformidlere til Børne- Unge- og Familierådgivningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger tre børne- og ungerådgivere til faste stillinger og et vikariat som ekstra ressourcer ifm. implementeringen af Barnets Lov. Barselsvikariatet er til besættelse snarest muligt. De faste stillinger er med opstart fra 1. maj 2024 eller snarest derefter. 

Om os

Børne-, Unge- og Familierådgivningen er organiseret i distriktsteams omkring Herlev Kommunes tre folkeskoler; Byskolen, Kildegårdsskolen og Gl. Hjort/Lindehøjskolen. Denne organisering muliggør et tæt samarbejde med skolerne og institutionerne i de enkelte sager.

Vi har kompetenceteammøder på skolerne og daginstitutionsområdet, som tager afsæt i et tværprofessionelt samarbejde og relationel koordinering, som bl.a. handler om, at alle fagligheder byder ind ift. hvad opgaven kalder på, og hvor børnenes og familiens/netværkets ressourcer i højere grad inddrages. Det helhedsorienterede arbejde tættere mod almenområdet og over mod andre myndighedsafdelinger er også noget, vi øver os på at blive endnu bedre til, ligesom vi er i fuld gang med implementeringen af Barnets Lov. Vi ønsker grundlæggende, at arbejdet med børnene og deres familier sker ud fra en faglighed, der står stærkt på et ressourcesyn og på børneinddragelse.

I Børne-, Unge- og Familierådgivningen arbejder 20 rådgivere med indsatser ift. børn og unge i udsatte positioner samt med børn og unge, der har funktionsnedsættelser. Vi har 2 tværkoordinerende rådgivere, der arbejder med sammenhængende og helhedsorienterede indsatser på tværs af afdelinger. Specialrådgivningens 4 rådgivere varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne. Underretningsteamets 4 børne- og ungerådgivere foretager 24-timers vurderinger og handler i akutte sager, og vores 2 familieplejekonsulenter arbejder med børn og unge, der er i aflastning eller er anbragt i en plejefamilie. Afdelingen har også 1 STU-koordinator, som målgruppevurderer unge til særligt tilrettelagt uddannelse samt to administrative rådgivere, der betaler regninger og har andre understøttende funktioner i afdelingen. De 3 socialfaglige koordinatorer understøtter den faglige kvalitet i afdelingen i samarbejde med ledelsen i afdelingen.  Ledelsen i Børne-, Unge- og Familierådgivningen består af den øverste leder af afdelingen og en souschef med ansvar for både det faglige og personalemæssige.

Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne-, Unge- og Familierådgivningen består af Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset som udgøres af Kernen med familiekonsulenter og kontaktpersoner samt døgninstitutionen Dildhaven 

Det her kendetegner vores kommende kollega:

  • Du vægter tværprofessionelt samarbejde med fælles ansvar for opgaveløsningen.
  • Hvis du er nyuddannet, er en fordel, hvis du har været i praktik i en myndighedsafdeling inden for børne- og ungeområdet samt derudover har erhvervserfaring
  • Du arbejder inddragende ift. barnet, forældrene og samarbejdspartnere 
  • Du er struktureret, systematisk og god til at planlægge dine opgaver
  • Du skal have lyst til at inddrage børnene og deres forældre løbende 
  • Du skal kunne være mødeleder og tovholder på det helhedsorienterede samarbejde ud fra én fælles plan
  • Du kan række ud efter støtte fra kolleger, socialfaglig koordinator og ledelse, når du har behov for det.
  • Du bidrager positivt til et godt arbejdsmiljø for at alle kan yde deres bedste til opgaveløsningen.

Fælles for stillingen er, at vi kan tilbyde dig:

  • En afdeling med et højt fagligt niveau og god stemning
  • Et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op
  • God mulighed for faglig sparring hos socialfaglige koordinatorer og ledelse
  • Vi arbejder ud fra tilgangene i Åben Dialog, SOS og ICS som bliver understøttet af DUBU (digitalisering udsatte børn og udsatte)
  • Vi arbejder målrettet med børn og unges progression, da det er vigtigt for os at se at vores indsatser, hjælper børnene og de unge
  • Der er efter aftale mulighed for hjemmearbejdsdage 
  • Afdelingen har fast ekstern supervision 
  • Vi hører til på et nybygget rådhus med kort afstand til vores nærmeste samarbejdspartnere

Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn.

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 21. marts 2024 kl. 8.00. Du skal vedlægge dit cv, eksamensbevis/(eksamensudskrift) og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. 

Videre proces

Vi afholder ansættelsessamtaler den 22. marts 2024. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen eller hvordan det er at være ansat hos os, er du velkommen til at kontakte souschef Tina Bohl-Kristensen på telefon 3033 5015 eller leder af Børne-, Unge- og Familierådgivningen Signe Elsvor på telefon 4452 6065. Du er i øvrigt meget velkommen til at kontakte vores TR Sara Hussein på telefon 2492 8928.

Søg stillingen

Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.

 

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Herlev Kommune, Dildhaven, 43, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010581

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet