BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus søger vi lige nu medarbejdere til henholdsvis at arbejde med politik og direktionsbetjening på indkøbsområdet – herunder miljødagsorden, CSR og erhvervsvenlighed. Den anden stilling vedrører ansvar for økonomistyring af Rådhusets og vores lokaludvalgs økonomi, hvor du vil være bindeled og tæt samarbejdspartner ud til vores mange dygtige kollegaer på Rådhuset og i lokaludvalgene.
Begge stillinger er fastansættelser, og der vil muligvis være en tredje stilling i et vikariat.
Hvem er vi?
Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb er placeret i Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, hvor vi varetager en bred portefølje af opgaver på økonomiområdet og betjener topdirektion og politikere med mange samarbejdsflader ud i alle kommunens forvaltninger og fagområder.
I kontoret arbejder vi med Økonomiforvaltningens samlede økonomi, Rådhusets økonomi, Københavns Kommunes indkøbspolitik samt er forvaltningens bindeled til kultur- og fritidsområdet. Du vil indgå i tæt samarbejde med 14 kollegaer, der har en uformel og humørfyldt omgangstone. Vi lægger stor vægt på godt kollegaskab og at hjælpe hinanden. Derudover har vi en række frivillige, sociale arrangementer såsom vinterbadning og vores egen vinklub. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder – både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram i kommunen og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i Center for Økonomi. I centret har vi bl.a. et ungenetværk, mulighed for hjemmearbejde, fredagsbarer, gul-påske-dag og meget andet. Vi kan lide at gå på arbejde, og vi kan lide fleksibilitet, så familieliv og arbejde kan hænge sammen samtidig med, at vi leverer på et højt fagligt niveau.
Om stillingerne
Controller for Rådhuset og Lokaludvalg
Du vil få en rolle i at styre Rådhusenhedernes økonomi, hvor du fra centralt hold skal kunne dykke ned i de konkrete tal og regler samt kunne se sammenhænge på tværs. Du vil få en bred samarbejdsflade i organisationen og indsigt i forskellige økonomistyringsværktøjer og problematikker. Vi søger en, der har en skarp analytisk sans og grundlæggende talforståelse, men som også er dygtig til at kommunikere og samarbejde med kollegaer på distancen.
Dine opgaver vil blandt andet være, at
- koordinere og videreformidle information om indkøb, budgetter, forbrug mv. til såvel medarbejdere som ledelse
- skrive notater og beslutningsoplæg til direktion og politikere
- arbejde med lønstyring, analyser og regnskab
- opbygge gode samarbejdsrelationer til rådhusets kontorer herunder formidling, informationsdeling, strukturering af økonomidata mm.
- have en særlig rolle i at samarbejde med og hjælpe vores kollegaer i lokaludvalgene med økonomistyring og fakturahåndtering
- oprette og følge op på fakturaer samt indkøb og opfølgning på Indkøbscompliance
- bidrage til optimering af arbejdsgange og processer
Du skal være med til at facilitere implementeringen af Københavns Kommunes nye indkøbspolitik og stå i spidsen for at facilitere samarbejde og sammenhæng med vores kollegaer i de andre forvaltninger. De daglige arbejdsopgaver vil spænde fra udarbejdelse af notater, mødeafholdelse, projektledelse samt skrive beslutningsoplæg til direktion og politikere. Du vil få et bredt samarbejde med kommunens øvrige forvaltninger og flair for projektledelse og eventuel erfaring med implementering af strategier eller andre større projekter vil være en fordel, men ikke et krav.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af
- at stå i spidsen for at facilitere implementeringen af kommunens nye indkøbspolitik
- udarbejdelse af beslutningsoplæg og mødemateriale til direktionen og politikere blandt andet på indkøbsområdet, der f.eks. indebærer at flette økonomi og politiske ønsker sammen med hensyn til miljø, CSR og erhvervsvenlighed
- koordination og projektledelse med mange interessenter og hensyn i en politisk styret organisation
- at indgå som Økonomiforvaltningens repræsentant på møder med andre forvaltninger
Om dig
Vi byder alle akademiske uddannelsestyper velkommen. Du behøver ikke at være ekspert på alle områder på forhånd, idet du vil få mulighed for at lære opgaverne i tæt samarbejde med dine kollegaer.
Vi lægger vægt på, at du
- er processtærk og kan arbejde både selvstændigt og i samarbejde med kollegaer
- har en god forståelse for politiske og organisatoriske kontekster og processer
- er hjælpsom, udadvendt og kan videreformidle kompleks information til den konkrete modtager
- er en holdspiller, der har let ved at skabe relationer og samarbejde på tværs af organisationen
- er imødekommende og lydhør, men også tør trække en streg i sandet
- har en skarp analytisk sans
- kan begå dig i excel og let databehandling eller har interesse for at lære det
Begge stillinger er fastansættelser og vil blive besat efter gældende overenskomst. Der vil muligvis være en tredje stilling i et vikariat.
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus. Ansættelse er med start snarest muligt og senest den 1. august 2023.
Hvis du vil vide mere
For mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Katrine Skovdal Larsen på 5197 1784 eller teamleder Katja Winsløw på 2144 7461.
Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen. Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen her: Økonomiforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)
Du bedes vedlægge din ansøgning, CV og karakterudskrifter samt eventuelle referencer.
Søg via linket senest mandag den 5. juni 2023
Samtaler forventes at blive afholdt i uge 23 og 24.
Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=191975&DepartmentId=19651&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837244