BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Relationelt stærk økonom, der kan skabe handling hos fagchefer
Kan du formidle udfordringer og løsningsmuligheder, der får chefer til at forandre økonomitunge hospitalsbyggerier og -vedligeholdelsesarbejder? Og kan du selv skabe det økonomiske fundament for rådgivningen?
Region H er hovedstadens største bygherre. Vi forvalter 2 mio. m2 ejendomme, så selv mindre justeringer på byggerier eller ejendomsdrift kan have enorme økonomiske konsekvenser. Derfor er alle opgaver med at bygge, drifte og optimere de fysiske rammer for hospitalerne lagt i én organisation: Center for Ejendomme med 850 medarbejdere og et budget på 2,5 mia. Hertil søger vi en økonomisk rådgiver.
Vi er i proces med at modtagerorientere økonomiarbejdet: Mod de fagchefer, som hver dag træffer beslutninger omkring hospitalsbyggerier, ejendomsvedligeholdelse og renoveringsprojekter. Derfor udvikler vi vores økonomirolle i en mere rådgivende retning, og den retning skal du være med til at flytte os i.
Dine opgaver
Du ansættes centralt i centerets økonomifunktion, der har 18 medarbejdere, men får en særlig rolle, hvor halvdelen af din tid skal dedikeres til rådgivning. Den anden halvdel består af mere klassisk økonomarbejde med budgetproces, regional rapportering og beslutningsoplæg til direktionen mv. Dine primære opgaver er:
- Økonomisk rådgivning af 1-3 fagchefer og deres ledergrupper
- Skabe det økonomiske fundament for rådgivningen i form af budget, prognoser og analyser
- Koordinere det øvrige økonomiarbejde, som vedrører de ledergrupper, som du rådgiver
- Øvrigt og tværgående økonomiarbejde, herunder beslutningsoplæg til direktion og forretningsudvalg
Selvom du arbejder med økonomi, lægger vi også vægt på rådgivningsdelen. Du skal derfor have forståelse for lederes hverdag og have evnen til at sætte dig grundigt ind i deres faglige beslutningsrum og skabe tillid. Eftersom rollen er ny, skal du selvstændigt kunne skabe rollen over for fagchefer og kolleger. Det stiller krav til den rette profil. Vi forestiller os, at du har en relevant akademiske uddannelse og:
- Relationelle styrker med solid forståelse for lederes forhold
- Erfaring med budget- og opfølgning
- Skriftlig formidlingsstyrke
- Interesse for enten Power BI, ledelse eller dataforbedring
Vil du vide mere
Læs først den uddybende jobprofil og kontakt dernæst Snorre Andersen fra Mercuri Urval på 60 37 80 63 for en fortrolig samtale om stillingen og dine muligheder. Vi foretrækker, at alle ansøgere har været i dialog med Mercuri Urval forinden ansøgning. Ansøgning uploades via linket senest den 13. november 2023.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer fra 1. januar 2024. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og vi er fortalere for gode og fleksible arbejdsforhold. Du bliver en del af vores nyindrettede hovedkvarter med superpraktisk placering lige over for Herlev Station og gratis parkering i øvrigt.
Om organisationen
Region Hovedstaden har med sine knapt 2 mio. indbyggere, 7 store hospitaler og 45.000 medarbejdere en af landets mest økonomitunge organisationer. Den administrative ledelse varetages af koncerndirektionen, og den politiske ledelse varetages af regionsrådet, og de økonomiske beslutninger forberedes forinden i de månedlige møder i forretningsudvalget.
Center for Ejendomme er regionens største bygherre. Vi forvalter 2 mio. kvadratmeter ejendomme og forvalter et budget på 2,5 mia. Centeret har en egen økonomifunktion på 18 medarbejdere opdelt i tre teams, hvoraf Budget & Controlling under ledelse af Kristian Nordentoft er det største.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Center for Ejendomme, stationsalleen, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927799