BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Herlev Kommune søger en dygtig og engageret økonomimedarbejder med fokus på ejendomsskat
I Herlev Kommunes regnskabsafdeling, Finans og Opkrævning søger vi en kollega med regnskabsteknisk forståelse, som kan varetage både de midlertidige og de tilbageværende opgaver vedrørende ejendomsskat, samt andre regnskabsmæssige opgaver i afdelingen.
I vores afdeling løser vi opgaver af tværgående karakter, som har relevans for hele kommunen. Inkl. dig er vi 11 kollegaer, som varetager drift af økonomi- og debitorsystem, regnskabsopgaver, kontakt til revision, likviditets- og kapitalforvaltning, fonds- og legatregnskaber, moms, kirkeskat, ejendomsskat, lån til betaling af ejendomsskat, forsikring, samt opkrævningsfunktion for alle kommunens regninger m.m.
Dine opgaver
Håndtering af de midlertidige kommunale opgaver på ejendomsskatteområdet i perioden 2024 – 2026 – herunder:
- indfrielse af indefrysningslån og lån til betaling af ejendomsskat
- korrektionskørsler fra Vurderingsstyrelsen
- borgerhenvendelser
Desuden opgaver om:
- fritagelser for grundskyld og dækningsafgift
- afstemninger, regningsbetaling og opkrævninger
- kontrolopgaver og diverse ad hoc-opgaver
Faglige og personlige kvalifikationer
For at lykkedes i stillingen, er det vigtigt at du har forståelse for både systemdata og økonomi. Herudover er det vigtigt, at du har interesse for og hurtigt kan lære, lovgivningen på området, samt at du trives med borgerkontakt og ser mening i at hjælpe borgerne med spørgsmål på et område, som er komplekst.
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til ejendomsskatteområdet eller enkelte af opgaverne.
Vi forventer, at du
- tager ansvar for prioritering og fremdrift i opgaverne, er ansvarsbevidst, målrettet og vedholdende
- er grundig, kvalitetsbevidst og mødestabil
- har humor og godt humør, samt vil din arbejdsplads og dine kollegaer
Vi tilbyder
Et engageret og godt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer.
Selvstændighed i opgaveløsningen, masser af udfordringer og med rig mulighed for at være med til, at præge indholdet af jobbet.
Finans og Opkrævning er placeret i Stab for IT, Personale og Økonomi. Staben er en central stabsfunktion, som har ansvaret for interne funktioner, der understøtter fagcentrenes drift. Vi arbejder for at sikre og understøtte de bedste løsninger for organisationen, som helhed. Staben står i spidsen for sikker styring af kommunens økonomi og rådgivning af hele organisationen. Vi tilpasser og udvikler hele tiden vores områder, efter organisationens behov.
Løn og Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen inkl. frokost, men med mulighed for nedsat tid, hvis det ønskes. Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi har flekstid og mulighed for at indgå en aftale om, at den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid over 2 uger fordeles på 9 arbejdsdage og holde fri hver anden fredag. Arbejdsstedet er Herlev Rådhus, Herlev Bygade 90, men vi flytter til helt nye faciliteter i Herlev Bymidte april 2024.
For yderligere information
Spørgsmål kan rettes til leder af Finans og Opkrævning, Jeanette Magnussen på tlf. 44 52 64 01.
Ansøgning og samtaler
Din ansøgning og CV skal sendes online senest den 14. januar 2024. Når du har sendt din ansøgning, modtager du en mail som kvittering.
Samtaler holdes umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores ydelser også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Finans og Opkrævning, Herlev Bygade, 90, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958849