BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du klar til nye udfordringer som sagsbehandlende terapeut på hjælpemiddelområdet?
I Herlev kommune får du en unik mulighed for at blive en del af et ambitiøst team med høj social kapital. Fagligt får du et spændende og afvekslende job, hvor du selv er med til at planlægge din arbejdsdag og får kompetence, samt stort medansvar for den fælles opgaveløsning.
Vi gør en forskel for borgerne med høj faglighed og godt samarbejde
Du har, sammen med kollegaer, ansvar for at yde vejledning og foretage sagsbehandling vedrørende ansøgninger om hjælpemidler, forbrugsgoder, støtte til køb af bil og boligændringer jf. servicelovens bestemmelser. Derudover visitering til APV-hjælpemidler, ældre- og handicapvenlige boliger, samt handicapkørsel.
Vi sagsbehandler ud fra en helhedsorienteret og rehabiliterende tilgang, i samarbejde med borgere, pårørende og tværfaglige samarbejdspartnere, så borgeren oplever en koordineret og helhedsorienteret indsats. Til at understøtte sagsbehandlingen anvendes Fælles Sprog III og omsorgssystemet Nexus.
Det daglige arbejde er en kombination af besøg i borgerens hjem og administrativ sagsbehandling, samt varetagelse af Front-funktionen som behandler alle akutte henvendelser fra borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver sker i tæt samarbejde med det øvrige team.
Vi er på jagt efter en ergoterapeut eller fysioterapeut med
- Lyst til at lade jura gå hånd i hånd med dine terapeutfaglige kompetencer
- Erfaring i relation til hjælpemiddelformidling, gerne inden for myndighedsområdet
- Evnen til, at have flere boldt i luften samtidigt og tage ansvar i komplekse sagsforløb
- Gode kommunikations- og samarbejdsevner, så du kan skabe gode relationer i mødet med borgere, pårørende og ikke mindst samarbejdspartnere
- Gode beslutningskompetencer og en naturlig myndighed
- Selvstændig, struktureret og ansvarsbevidst arbejdsindsats
- Gode skriftlige formidlingsevner, samt flair og erfaring som IT-bruger
Som person er du positiv, nysgerrig og åben. Ligesom du er motiveret for selvstændigt at opsøge ny viden til brug i konkrete sagsforløb, både i forhold til hjælpemidler og lovgivning.
Vi tilbyder
- En dynamisk og fleksibel arbejdsplads med mulighed for tilrettelæggelse af hjemmearbejdsdage
- Engagerede og fagligt kompetente kolleger, der har fokus på den koordineret helhedsindsats
- Imødekommende og engagerede kollegaer, der vægter samarbejde, tillid og trivsel højt
- Et spændende job med stor grad af ansvar og kompetence, hvor der er fokus på vigtigheden af social kapital
- En arbejdsplads, der vægter fælles læring og gensidig sparring højt
- Et arbejdsmiljø, hvor det fælles ansvar for kerneopgaven vægtes højt
- Har du erfaring inden for børneområdet og brænder for fortsat at bruge disse kompetencer, så kan vi tilbyde dig at have særligt ansvar for børnesagsbehandling sammen med en kollega
Der stilles bærbar pc, samt mobiltelefon til rådighed. Der er kantineordning.
Lidt om Hjælpemiddelafdelingen
Afdelingen er organisatorisk placeret i Center for Sundhed og Voksne i myndighedsfunktion Rådgivning og Visitation for voksne, som ud over Hjælpemiddelafdelingen består af Visitationen, samt Handicap og Psykiatri. Vi har et godt tværfagligt kollegaskab, hvor faglige drøftelser, samarbejde om fælles løsninger og arbejdsglæde vægtes højt. Hjælpemiddelafdelingen består af teamleder, 1 faglig koordinator, 7 sagsbehandlende terapeuter, 3 sagsbehandlere for kropsbårne hjælpemidler, 1 administrativ medarbejder samt 3 depotmedarbejdere.
Teamet er selvstyrende, understøttet af faglig leder og faglig koordinator.
Det praktiske
Der er tale om en stilling på 37 timer eller efter aftale, til besættelse hurtigst muligt eller senest 1. marts 2024.
Arbejdspladsen er placeret på Herlev Kommunes Rådhus, Herlev Bygade 90, 2730 Herlev. Fra april flytter vi til nye lokaler på Rådhus Hjortespring.
Ansøgning og samtaler
Vi lægger stor vægt på en begrundet og motiveret ansøgning i forhold til arbejdet med hjælpemiddelformidling. Ansøgningen skal vedlægges dokumentation for enten fysioterapeut- eller ergoterapeutuddannelse i form af autorisation eller eksamenspapirer.
Ansøgningen skal være os i hænde senest torsdag d. 18. januar 2024 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 24. eller 25. januar 2024.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn i henhold til overenskomst. Sagsbehandlerterapeuterne i Hjælpemiddelteamet er selvtilrettelæggende. Der skal indhentes reference i forbindelse med ansættelse, samt civil straffeattest.
Få mere at vide
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til Hjælpemiddelafdelingen på tlf. 44 52 62 61 eller send mail til hjm-ergo@herlev.dk
Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du ringe til Teamleder Stina Mollerup på 44 52 62 66 eller TR Sandra Mittet 44 52 62 75.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Herlev Bygade, 90, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961790