Akademiker med flair for tal til Arbejdsmiljørådets sekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du god til at holde overblik over administrative processer? Og har du flair for tal og systematik? Så har vi en spændende stilling i Arbejdsmiljørådets sekretariat, hvor du bliver en del af det vigtige samarbejde med arbejdsmarkedets parter om at skabe et godt arbejdsmiljø i Danmark. Du bliver bl.a. ansvarlig for opgaver relateret til Arbejdsmiljørådets økonomi og tilskudsforvaltning.

Bliv tovholder på en række administrative opgaver på det arbejdsmiljøpolitiske område Vi søger en dygtig og engageret medarbejder med lyst til at varetage en bred vifte af opgaver i arbejdet med at betjene Arbejdsmiljørådet. Du vil få en tæt kontakt til arbejdsmarkedets parter, hvor dine arbejdsopgaver blandt andet er at:

  • varetage opgaver i relation til Arbejdsmiljørådets økonomi, herunder budget- og udgiftsopfølgning
  • deltage i tilskudsforvaltning og administration af tværgående aktiviteter i partssystemet i tæt samarbejde med Branchefællesskaberne for Arbejdsmiljø
  • forberede og deltage i møder i Arbejdsmiljørådet samt i arbejdsgrupper og udvalg, som arbejdsmarkedets parter deltager i
  • varetage forskellige koordinerende opgaver i relation til Arbejdsmiljørådets medvirken i regeldannelsen inden for arbejdsmiljørådet
  • bidrage til opgaver relateret til GDPR- og informationssikkerhed i samarbejde med Arbejdstilsynets juridiske kontor.
Kom tæt på arbejdsmarkedets parter og bliv del af et team med vægt på tværfaglig sparring og et godt samarbejde I Arbejdsmiljørådets sekretariatet understøtter vi Arbejdsmiljørådets arbejde og formandens virke. I Arbejdsmiljørådet samarbejder arbejdsmarkedets parter om at udvikle det sikre og sunde arbejdsmiljø i Danmark. Rådet rådgiver beskæftigelsesministeren, udvikler policy og igangsætter initiativer på området.

Som rådets sekretariat er det blandt andet vores opgave at forberede møder i rådet og rådets udvalg, levere udredninger og oplæg, udarbejde forslag til udviklingsprojekter og følge dem til dørs, kommunikere rådets holdninger og beslutninger samt gennemføre seminarer og konferencer på området. I den forbindelse samarbejder vi tæt med andre aktører på arbejdsmiljøområdet, herunder de fem Branchefællesskaber for Arbejdsmiljø, Arbejdstilsynet og Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.

Arbejdsmiljørådets sekretariat består af syv medarbejdere og en sekretariatschef. Sekretariatet refererer til Arbejdsmiljørådets formand i relation til opgavevaretagelsen og til Arbejdstilsynets direktør i relation til personale og økonomi.

Vi er en lille uformel arbejdsplads, og vi lægger stor vægt på tværfaglig sparring, videndeling og godt samarbejde.

Du kan læse mere om os på www.amr.dk.

Din profil Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse fx cand.scient.pol., cand.jur., cand.scient.adm. eller lignende, og at du:

  • arbejder struktureret og kan håndtere flere sideløbende opgaver
  • arbejder analytisk og ikke er bange for at ”nørde” i forskellige fagligheder
  • har flair for tal og kan bearbejde data i Excel og præsentere dem i en overskuelig form
  • er omhyggelig og kvalitetsbevidst i løsning af dine opgaver og sætter en ære i, at dine produkter er gennemarbejdede
  • er initiativrig og har blik for at udvikle og optimere forretningsgange
  • er god til at samarbejde og har lyst til at bidrage til det sociale liv i sekretariatet.
Om du er nyuddannet eller har erfaring er ikke afgørende hos os. Det er dine kompetencer, villighed til at lære nyt, evnen til at løse opgaverne ansvarligt og udvikle et godt samarbejde med dine kollegaer, som er centralt.

Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. oktober 2023.

Dit daglige arbejdssted er Landskronagade 33, 2100 København Ø.

Du bliver som udgangspunkt ansat som fuldmægtig på overenskomsten for akademikere i staten. Med de rette kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marianne Ho på tlf. nr. 7220 8582.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5272.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest onsdag den 9. august 2023.

Vi ser frem til at læse din ansøgning.




INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Arbejdstilsynet, Landskronagade 33, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170529&DepartmentId=6067&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876499

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet