BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I kontoret for specialiserede og nordatlantiske pengeinstitutter søger vi en vicekontorchef, der samtidig kan varetage opgaven som teamleder for vores tværgående juridiske team på pengeinstitutområdet. Vi har brug for en vicekontorchef, som har et kendskab til finansiel lovgivning og lyst til at indgå i kontorets ledelsesteam og sikre kontorets fremtidige udvikling og fokus.
Kontoret for specialiserede og nordatlantiske pengeinstitutter har et tværgående juridisk team, der servicerer tilsynets kontorer på pengeinstitutområdet med fokus på lovfortolkning, sagsbehandling og lovarbejde. Teamet har desuden ansvaret for reglerne om tilladelse som pengeinstitut og genopretning og afvikling (herunder krise-håndtering) af pengeinstitutter.
Kontoret er desuden ansvarligt for at føre tilsyn med de mindste samt de specialiserede og nordatlantiske pen-geinstitutter. Vi deltager dog også i inspektionsarbejdet i øvrige pengeinstitutter.
Hvad forventer vi af dig?
Vi er et kontor med 12 medarbejdere, og du kommer til at indgå i kontorets ledelsesteam og skal samtidig fun-gere som teamleder for kontorets tværgående juridiske team. Du vil også skulle deltage i løsningen af konto-rets daglige opgaver, som består af lovgivnings- og tilsyns-arbejde. Vi forventer, at du kan tænke ud af boksen og bidrage til udviklingen af kontorets processer samtidig med, at du er kvalitetsbevidst, er struktureret og har fokus på kontorets trivsel.
Kan du sætte kryds ved følgende fire karaktertræk, er du et godt match til stillingen:
1. Du har dine juridiske færdigheder i orden
Du er en dygtig jurist, som har et kendskab til og erfaring med den finansielle lovgivning, særligt reglerne ved-rørende pengeinstitutvirksomhed. Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring med lovgivningsarbejde, sags-behandling og ministerbetjening både i forhold til indhold og de processer og den interessenthåndtering, der finder anvendelse. Du har endelig forvaltningsretlig indsigt og praktisk erfaring med at arbejde inden for disse rammer.
2. Du trives i en omskiftelig hverdag
Du bliver motiveret af en travl hverdag, og bliver ikke slået ud af kurs, når du skal lægge en ny plan, fordi op-gaverne ikke udvikler sig som forventet. Du trives ved kontakt og sparring med kolleger. Du har desuden lyst til at bidrage aktivt til at udvikle et godt arbejdsmiljø og har fokus på at motivere de enkelte medarbejdere i kontoret.
3. Du er handlekraftig og struktureret
Du er god til at sikre, at vores mange opgaver kommer i mål, fordi du er god til at strukturere din og kontorets hverdag og foretage prioriteringer mellem forskellige typer af opgaver. Du trives med at skabe fremdrift i egne og teamets opgaver og holde overblik over, hvornår løbende tilbagevendende opgaver skal udføres.
4. Du bliver motiveret af at løse vigtige samfundsopgaver.
Du har fokus på tilsynets strategi, som er vores daglige pejlemærke. Du bidrager til at sikre den finansielle stabilitet og bliver motiveret af at bidrage til at lede en gruppe meget dedikerede og dygtige medarbejdere sam-tidig med, at du får mulighed for at sætte dit fingeraftryk på udmøntningen af Finanstilsynets strategi.
Derudover forestiller vi os, at du:
◾ er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.
◾ minimum har en række års erfaring fra en offentlig myndighed eller den finansielle sektor.
Hvilke opgaver skal du især løse?
Du vil først og fremmest komme til at indgå i kontorets ledelsesteam, hvor der er et tæt samarbejde med kon-torchefen. Hvor dybt og bredt du vil ind i kontorets strategiske udvikling, har du i høj grad selv indflydelse på. Dernæst skal du fungere som teamleder for et lille team af dedikerede jurister, hvor du får en høj grad af selv-stændighed i forhold til styring af det juridiske område. Det vil dog kræve, at du har fokus på faglig sparring, sikring af fremdrift og godkendelse af sagsskridt i forhold til teamets opgaver. Teamets opgaver består, ud over de tidligere nævnte også af deltagelse i EU-arbejde og besvare henvendelser fra finansielle virksomheder, interesseorganisationer og borgere.
Foruden selve ledelsesopgaven vil du i et vist omfang også få dine egne sager.
Du får altså stor mulighed for at præge dit eget jobindhold.
Hvordan er dine ansættelsesvilkår?
Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise straffeattest.
Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og fodbold-, løbe- og badmintonklubber.
Sådan ansøger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest 8. juni 2023. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til kontorchef Ri Kaarup på 41 93 35 66.
Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR Partner Line Vasseux, tlf. 9133 7049.
Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
FINANSTILSYNET, Århusgade 110, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169368&DepartmentId=6207&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840991