To jurister med viden indenfor udbud og kontrakter til intern rådgivningsenhed i Koncernservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Genopslag

Brænder du for at rådgive og vidensdele?
Og sætter du pris på en hverdag med alsidige juridiske opgaver?

Så skal du være med til at videreudvikle Indkøbsjura, som er en intern juridisk rådgivningsfunktion hos Danmarks største offentlige indkøber, Københavns Kommune.

Om jobbet
Indkøbsjura er en specialiseret juridisk enhed, der understøtter Københavns Kommunes indkøbsorganisation med rådgivning inden for især udbudsret og kontraktret, samt løbende optimering af kommunens kontrakt- og udbudsparadigmer. Enheden gennemfører ikke selv udbud, men står til rådighed for udbudsfaglig og kontraktretlig sparring og vidensdeling på tværs af kommunen og bliver ofte taget med på råd i konkrete problemstillinger. Du får rig mulighed for at sætte dit eget præg på enhedens arbejde, idet vi hele tiden udvikler Indkøbsjura og enhedens rolle i kommunen. Enheden er placeret i Økonomiforvaltningen, men leverer som koncernfunktion services på tværs af kommunens syv forvaltninger.

Rådgivning
Indkøbsjura leverer løsningsorienteret juridisk og kommerciel rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter. Vi tilbyder sparring af høj kvalitet og med forståelse for de særlige politiske og kommercielle hensyn, som gør sig gældende i Københavns Kommune og i de enkelte forvaltninger. Visse spørgsmål vil umiddelbart kunne besvares hurtigt, mens andre vil give dig mulighed for fordybelse i såvel juridiske som andre komplekse problemstillinger.

Paradigmer
Indkøbsjura er ansvarlig for udvikling og vedligehold af kommunens paradigmer. Vi samarbejder om nye paradigmer og vejledninger med nøglepersoner fra hele kommunen, og opdaterer løbende vores eksisterende paradigmer, så de afspejler den nyeste juridiske udvikling, kommercielle krav, politiske beslutninger og de erfaringer både Indkøbsjura og andre nøglepersoner bidrager med.

Viden
Det er Indkøbsjuras ambition at bidrage til at højne indkøbsorganisationens fælles vidensniveau på udbuds- og kontraktområdet ved bl.a. at lave nyhedsbreve, undervise i regler og politikker på indkøbsområdet, udarbejde notater, enten på egen hånd eller i samarbejde med eksterne specialister og afholde videns- og netværksarrangementer, hvor aktuelle emner og problemstillinger kan drøftes fx på baggrund af et oplæg fra Indkøbsjura.

Om dig
Til ovenstående job søger vi to kolleger med lyst til at arbejde med området for udbud og kontrakter. Der er god mulighed for kompetenceudvikling og vi opfordrer derfor både erfarne og nyuddannede til at søge stillingerne. Konkret forestiller vi os, at du:

  • er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. og har relevant viden og/eller erfaring indenfor udbudsret og kontraktudarbejdelse
  • har dog også lyst til at beskæftige dig med andre beslægtede retsområder på især det offentligretlige område
  • er i stand til at formidle kompleks juridisk viden til både jurister og ikke-jurister og føler dig veltilpas med såvel skriftlig som mundtlig formidling af din viden
  • opleves som tillidsvækkende og er en værdsat sparringspartner, der helt naturligt skaber gode relationer til kollegaer og samarbejdspartnere
  • er kreativ og løsningsorienteret i dit arbejde, og indtænker kommercielle hensyn
  • har gennemslagskraft og kan drive (forandrings)processer og gennemføre projekter med mange aktører og interessenter i en politisk ledet organisation
  • har interesse for hvordan digitale løsninger kan understøtte brugen af paradigmer
Vi tilbyder

  • at være en del af et team, der samarbejder med og støtter, en stor og fagligt stærk indkøbsorganisation
  • erfarne kræfter til at støtte din udvikling og dit vidensgrundlag
  • et sted, hvor du får faglige og personlige udfordringer
  • et stærkt fagligt netværk og miljø, både i og udenfor Københavns Kommune, hvor du får mulighed for at udvikle dine kompetencer
  • en central placering i Center for Indkøb og Forsikring, hvor du samarbejder tæt med udbudskonsulenter og Contract Managers, der udbyder og styrer organisationens tværgående indkøbsaftaler
  • fleksible arbejdsvilkår, som sikrer en god balance mellem arbejdsliv og privatliv, og mulighed for hjemmearbejde
  • en kultur med høj grad af tillid og ansvar
  • et rart arbejdsmiljø med faglig sparring og motiverede kolleger
  • en central placering 100 m fra Fuglebakken Station
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er fastansættelser med løn- og ansættelsesforhold efter relevant overenskomst med Københavns Kommune. Der er mulighed for individuel lønforhandling, og der vil afhængigt af erfaringer og kompetencer være mulighed for ansættelse som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent. Vi ønsker, at du kan starte snarest muligt. Stillingerne er placeret i enheden for Strategisk indkøb 2, der pt. består af 16 medarbejdere og en chef. Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at være en succes i din opgaveløsning. Arbejdsugen er på 37 timer (inklusive frokost).

Yderligere information
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Kim Mikkelsen på 2173 3572 eller kontorchef Pia Ziegler på 2917 7427.

Vedhæft ansøgning, CV og eksamensbevis.

Søg via linket senest søndag den 18. juni 2023
Vi forventer at holde samtaler i uge 25 og 26.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192371&DepartmentId=23237&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5844097

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet