BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
København er i vækst, og i Område for Bygninger modtager vi en stigende mængde byggesager. Vi søger derfor to jurister til Københavns Kommunes bygningsmyndighed.
Brænder du for spændende juridiske opgaver? Har du blik for detaljen? Vil du arbejde på et område med stort politisk fokus? Vil du indgå i et team af erfarne og dygtige kollegaer, hvor faglig udvikling prioriteres højt? Vil du være med til at forme København? Så har du nu chancen for at få et alsidigt job på en spændende arbejdsplads.
Om jobbet
Som jurist i Område for Bygninger vil du være med til at kvalitetssikre og udvikle byggesagsbehandlingen og sikre borgernes retssikkerhed. Du vil indgå i et stærkt team af 9 jurister med stor ekspertise inden for bygge- og planlovsområdet.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:
- vejlede kolleger med anden faglig baggrund om forståelsen og anvendelsen af regler og praksis inden for især bygge- og planlovgivningen
- behandle påklagede afgørelser og skrive udtalelser til klageinstanserne i Nævnenes Hus
- håndtere juridiske problemstillinger ved lovliggørelse af ulovligt opført byggeri
- besvare henvendelser fra borgere og virksomheder om forvaltningens ansvarsområder
- bistå vores rådhusteam med politiske bestillinger, herunder indstillinger til Teknik- og Miljøudvalget
- gennemføre intern undervisning/faglige oplæg for kolleger
Du vil komme til at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor vi lægger vægt på, at du
- er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur., nyuddannet eller med erfaring
- har kendskab til forvaltningsretten
- er i stand til at bruge juraen i en praktisk kontekst
- har god sproglig forståelse og stærke kommunikationsevner, så du kan formidle jura til ikke-jurister og skrive i øjenhøjde til vores kunder
- er en holdspiller, der trives med at samarbejde tværfagligt
- er kvalitetsbevidst, grundig og løsningsorienteret samt serviceminded og forandringsparat
- arbejder selvstændigt og effektivt og er god til at administrere din tid og til at afslutte dine opgaver
Hvem er vi?
Du vil blive ansat i enheden Byggesager Jura, Område for Bygninger. Enheden varetager en bred vifte af opgaver, herunder politisk betjening, kvalitetssikring af afgørelser, implementering af ny lovgivning og praksis samt udvikling og vedligeholdelse af vores fælles viden.
Område for Bygninger er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen. Vi er ca. 200 medarbejdere – arkitekter, bygningskonstruktører, jurister, ingeniører, landinspektører og administrative medarbejdere – der servicerer de mere end 12.000 byggende kunder, vi årligt har i Københavns Kommune. Vores arbejde berører mange menneskers hverdag og er ofte synligt i bybilledet. Hvis du vil vide mere om kommunen og Område for Bygninger, så besøg os på www.kk.dk.
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende og lærerigt job i et fagligt stærkt miljø bestående af dygtige og engagerede kollegaer, hvor vi sammen hjælper hinanden med at løfte kerneopgaverne. Vi tilbyder en travl og attraktiv arbejdsplads med varierende arbejdsopgaver. Vi har et godt fagligt arbejdsmiljø og en afslappet og uformel omgangstone.
Vi er fysisk placeret i Njalsgade, hvor vi sidder i storrum med plads til 10 jurister. Du har mulighed for at arbejde hjemmefra op til 2 dage om ugen.
Vi har desuden en aktiv personaleforening med forskellige sociale arrangementer samt andre personalegoder.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsesstart er den 1. august 2023. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost og flekstidsordning.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Mere information
Vi søger 2 jurister, hvoraf den ene stilling er som barselsvikar. Angiv gerne i din ansøgning hvilken stilling du er interesseret i.
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås hos enhedschef Peter Aarup Kjær på 2498 1047.
Husk at vedlægge dit CV og udskrift af eksamenskarakterer.
Søg via linket senest torsdag den 22. juni 2023
Vi holder samtaler 26. juni 2023, så du skal kunne denne dag.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192545&DepartmentId=22384&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848562