BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du sætte retning for at få ledige hurtigt tilbage i job? Så er du måske vores nye teamleder for Team Jobservice i Jobcenter Herlev.
Team JobserviceTeamet består af 11 medarbejdere, der varetager indsatsen for gruppen af forsikrede ledige og jobparate kontanthjælpsmodtagere. Teamet består af jobrådgivere, virksomhedskonsulenter og har et tæt samarbejde med a-kasser, virksomheder og andre samarbejdspartnere i og udenfor kommunen.
Om jobbetSom teamleder for Team Jobservice vil du skulle varetage den daglige faglige sparring med teamets medarbejdere og bidrage til udvikling af nye samarbejdsflader i tæt samarbejde med de øvrige teams og samarbejdspartnere. Du vil få mulighed for at udvikle teamets fremtidige organisering og virkemåde i tæt samarbejde med teamets medarbejdere og jobcentrets øvrige ledelse.
Jobcenter Herlev har et stort fokus på op-/omkvalificering og uddannelse for de ledige, som har forældet eller lavt uddannelsesniveau. Et særligt vigtigt element er det virksomhedsrettede fokus i arbejdet med at hjælpe ledige tilbage i arbejde.
Udover Team Jobservice vil du få ansvaret for ledelsen af den ene af Herlev Kommunes to Jobbutikker. Jobbutikken er bemandet af virksomhedskonsulenter og er indgangen til Herlev Jobcenter for både virksomhed og borger. For virksomheder betyder Jobbutikken, at de har en direkte indgang, når de skal rekruttere arbejdskraft. For borgere er Jobbutikken stedet, hvor man kan melde sig ledig og få hjælp i sin jobsøgningsproces.
Du vil sammen med fagkoordinatoren for virksomhedskonsulenterne, være med til at tilrettelægge og koordinere en stor del af den virksomhedsrettede indsats i Jobcenter Herlev.
Jobcenter Herlev og den Kommunale Ungeindsats udgør beskæftigelses- og uddannelsesindsatsen i Herlev Kommune. Team Jobservice er forankret i Jobcenter Herlev.
Vi har fokus på at yde god service for vores borgere og virksomheder og vægter et stærkt tværfagligt samarbejde og et godt arbejdsmiljø højt.
Du vil blive en del af ledergruppen i Jobcenter Herlev og KUI, som består af i alt 5 teamledere og 1 afdelingsleder. Din hverdag vil være travl og præget af udfordringer, som du sammen med dine kollegaer skal løse.
Dine opgaver vil hovedsageligt være:- Personaleledelse, herunder udviklingssamtaler
- Faglig ledelse og sparring
- Udvikling af teamets arbejde, herunder det tværfaglige og eksterne samarbejde
- Opfølgning på teamets indsats, budget og resultater
- Ledelsestilsyn
- Tværgående ledelses- og samarbejdsopgaver
- Deltagelse i ledermøder om strategier for områderne, kvalitetsstandarder og resultatopfølgning
- Videreudvikling af området med henblik på at se nye muligheder i forhold til at nedbringe ledigheden
- Håndtering af særlig komplicerede klagesager.
- Kan skabe resultater i form af at hjælpe vores borgere i arbejde
- Er juridisk skarp
- Har erfaring som leder inden for området (er et krav)
- Har en respektfuld og anerkendende samarbejdsform og er lydhør over for medarbejdernes faglige input
- Kan være med til at bygge bro internt i teamet og med relevante samarbejdspartnere
- Er engageret, ansvarsbevidst og resultatorienteret
- Er en holdspiller
- Har kendskab til den gældende lovgivning og gerne vores fagsystem Fasit.
- Engagerede og kompetente medarbejdere i et dynamisk team
- En arbejdsplads der er udviklingsorienteret, fokuseret og resultatorienteret
- En ledergruppe der arbejder sammenhængende og på tværs af jobcentret og KUI
- Et godt arbejdsmiljø med højt til loftet og uformel omgangsform.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen aftales efter principperne om Ny Løn. Stillingen er til besættelse 1. januar 2024.
AnsøgningsfristVi skal have din ansøgning senest onsdag den 15. November kl. 12. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag d. 17. november. Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.
Vil du vide mere?Er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Kim Christensen på tlf.: 4452 8623.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores ydelser også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Område under Direktør Charlotte Wieth-Klitgaard, Herlev Bygade 90, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932328