BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du grundig og dygtig til at formidle? Har du lyst til at arbejde med formidling af forskning, hjemmesideredigering og sociale medier? Og er du interesseret i at hjælpe os med vores to store events – EliteForsk-prisuddelingen og videnskabsfestivalen Forskningens Døgn? Så er du måske den studentermedhjælper, vi står og mangler i styrelsens kontor for Forskning og Forskningsinfrastrukturer.
Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.
Forskningsformidling
I kontoret for Forskning og Forskningsinfrastrukturer arbejder vi for, at forskningen på danske forskningsinstitutioner har en høj kvalitet og relevans samt bidrager til værdi for samfundet som helhed. Det gør vi blandt andet ved at bidrage til formidlingen af forskning, ved at arbejde for gode rammer for finansiering af forskningen og ved at bidrage til, at forskere har adgang til forskningsfaciliteter på højt internationalt niveau.
Du vil blive tilknyttet vores team for forskningsformidling, der driver en række forskningsformidlingsinitiativer, hvoraf de store projekter er Forskningens Døgn og EliteForsk. Teamet arbejder også med at udvikle styrelsens indsats for forskningsformidling.
Alsidigt og udfordrende studiejob
Du vil få et alsidigt arbejde med fokus på særligt forskningskommunikation, men du vil også sammen med vores anden studentermedhjælper komme til at bidrage til kontorets øvrige opgaver.
Dine opgaver vil blandt andet omfatte:
- Produktion af tekster, fotos og grafik/videoer til web, nyhedsbreve og vores SoMe-kanaler
- Opsætning og udsendelse af nyhedsbreve
- Administrative opgaver i forbindelse med planlægning og afvikling af aktiviteter og events under Forskningens Døgn og EliteForsk-prisuddelingen
- Opdatering af forsk.dk og ufm.dk og support til brugere
- Andre ad hoc-opgaver
Vi forestiller os, at du:
- Er i gang med en relevant videregående uddannelse inden for kommunikation, medievidenskab, journalistik eller lignende
- Har stærke skriftlige formidlingskompetencer og er vant til at tænke i målgrupper
- Har teknisk snilde
- Har erfaring med sociale medier
- Kan holde flere bolde i luften på samme tid
- Er god til at samarbejde og finde løsninger
- Er åben, har et godt humør og en positiv tilgang
En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder.
Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 15 timer om ugen, der som udgangspunkt er fordelt på to til tre faste hverdage.
Stillingen er 1-årig med mulighed for forlængelse.
Dit arbejdssted er Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, Haraldsgade 53, 2100 København Ø.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Lotte Skov Holm på telefon 7231 8075 eller mail lh@ufm.dk.
Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest torsdag 23. juni 2023 kl. 12.00.
Vi forventer at holde samtaler i uge 26 med henblik på tiltrædelse 1. eller 15. august 2023.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige Adgang.
Om Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen løfter vi en bred portefølje af faglige og administrative opgaver og projekter, der understøtter videreudvikling af dansk forskning, videnbaseret innovation og en løbende kvalitetsudvikling på de videregående uddannelser i et godt internationalt samspil på både forsknings- og uddannelsesområdet. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder. Styrelsen har også ansvaret for den ordinære uddannelsesstøtte (SU) og en række andre særlige støtteordninger for uddannelsessøgende samt ansvaret for drift og udvikling af SU-systemer, studieadministrative it-systemer mv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Uddannelses- og Forskningsministeriet, Haraldsgade 53, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169772&DepartmentId=9940&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5847636