Start din karriere i bostøttetilbudet "Hjemvejen - Fleksibel bostøtte" og vær med til at udvikle Housing First i Herlev

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at starte det nye tilbud ”Hjemvejen – Fleksibel bostøtte” for borgere i egen bolig? Har du lyst til at være med til at udvikle Housing First i Herlev? 

 

Bostøttemedarbejdere søges pr. 1. august 2024 eller efter aftale. 

I det nye bostøttetilbud kan Herlev-borgere få fleksibel bostøtte i egen bolig tæt på netværk, familie og lokalmiljø i Herlev. Tilbuddet er en central del af kommunens udvikling af Housing First-tilgangen i Herlev - og du får en vigtig rolle i at understøtte en recovery-orienteret tilgang og brug af ICM som metode.   

Borgergruppen dækker over borgere, der skal støttes i overgangen til egen bolig efter ophold på herberg og borgere der, som alternativ til et midlertidigt botilbud, skal støttes i egen bolig. Det kan være borgere med psykiske eller kognitive funktionsnedsættelser, sociale udfordringer eller misbrug. Støtten leveres i et omfang og med en fleksibilitet, så den kan imødekomme behovene hos den enkelte borger – f.eks. med mulighed for støtte i aftentimer og weekender året rundt. 

Teamet består af tre medarbejdere og en faglig koordinator og er sammensat tværfagligt. I vil samarbejde tæt med borgeren om indsatsen med afsæt i borgerens ønsker, drømme og mål. Teamet indgår også i et tæt tværfagligt samarbejde med Myndighed Handicap og Psykiatri samt Ydelse og Bolig om forløbene. Teamet understøtter også borgerens samarbejde med øvrige støtteinstanser og tilbud i og uden for kommunen som f.eks. jobcenter, væresteder, regionens psykiatritilbud og tilbud i civilsamfundet. 

 

Du får mulighed for spændende opgaver: 

  • Du sætter - sammen med leder, faglig koordinator og resten af teamet - rammer og faglig retning for et nyt tilbud 
  • Du dygtiggør dig i og medudvikler praksis i brug af de faglige metoder fra Housing First   
  • Du tilrettelægger og udfører støtte til borgere i tilbuddet 
  • Du samarbejder med en bred vifte af samarbejdspartnere 
  • Du tilbydes gode muligheder for supervision sammen med kollegaerne i teamet? 

 

”Vi er godt på vej med lokaler, spændende opgaver og masser af mulighed for at påvirke tilbuddets praksis. Jeg glæder mig virkeligt til at udvikle en helt ny indsats sammen med det nye team, hvor vi møder borgerne med afsæt i deres håb, ønsker og drømme for livet i egen bolig”  

(Jeanett Kuldborg, leder af Hjemvejen) 

 

Vores ønsker til dig som bostøttemedarbejder

  • Du har en socialfaglig uddannelse – gerne med erfaring fra det socialpsykiatriske eller autismefaglige område – og gerne med efteruddannelse i metoder som ICM eller lign.
  • Du har lidt eller meget erfaring med selvstændige bostøtteopgaver 
  • Du har gode kompetencer indenfor kommunikation og samarbejde  
  • Du har evner og erfaringer indenfor IT og dokumentation 
  • Du har en dialogisk og anerkendende tilgang til samarbejdet med borgere, pårørende og kollegaer 
  • Du er kreativ og ambitiøs – du vil være med til at udvikle visionerne for det nye tilbud  

Send os din ansøgning, hvis du søger udfordringer med plads til nye idéer – i et velfungerende, tæt og tværfagligt samarbejde i en lille kommune med kort vej fra idé til handling 

 

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge, men der er mulighed for at aftale færre timer, hvis du ønsker det. I vil som nyt team få en høj grad af indflydelse på, hvordan arbejdet og arbejdstiden på hverdage og i weekender tilrettelægges bedst muligt for borgerne og jer som et team alle ugens dage i tidsrummet kl. 8 – 21.  Der vil som udgangspunkt være en arbejdsweekend om måneden.  

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og principper om Ny løn.  

 

Praktiske informationer

Ansøgningsfrist er senest den 23. juni 2024. 

Samtaler forventes gennemført 26. og 27. juni – der vil indgå en case i samtalen.  

Tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller efter aftale. 

 

Vil du vide mere?  

Kontakt os hvis du er nysgerrig efter at høre mere eller har konkrete spørgsmål til stillingen, så kan du kontakte leder Jeanett Kuldborg på tlf.  4452 7172  eller faglig koordinator Tine Hoff tlf. 2117 8065.

 

Mød vores medarbejdere
herlev.dk kan du møde nogle af vores medarbejdere fra forskellige arbejdspladser i kommunen. De fortæller hver især om, hvad de arbejder med, og hvorfor de er glade for deres arbejde.

 

Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.

 

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Kommune, Ametystvej, 18, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6064085

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet