BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om UngHerlev
UngHerlev har fire afdelinger: heltidsundervisning, tværgående skolesamarbejde, ungekultur og fritidsundervisning samt tryghed og fællesskaber. Tryghed og fællesskaber er den samlende overskrift for Herlevs Ungecaféer (klubtilbud) og Herlevs SSP-indsats.
Vi arbejder efter kommunens børnepolitik og udviklingsplan og søger gennem vores aktiviteter at støtte op om, at uddannelse, trivsel, medborgerskab og fællesskaber er for alle uanset deres udgangspunkt. Vi har stort fokus på medinddragelse af og samarbejde med forældre.
I Ungecaféerne, der er for de 13- til 17-årige, faciliterer vi ungefællesskaber i trygge rammer, arrangerer spændende aktiviteter, oparbejder gode relationer og medvirker til at udvikle unges sociale- og personlige kompetencer.
Indsatserne i SSP arbejdet tager udgangspunkt i tre niveauer: Det opbyggende, hvor der arbejdes med at styrke sunde fællesskaber og fremme trivsel og inklusion. Det forebyggende, der er rettet mod at forebygge problem- og risikoadfærd blandt individer eller grupper. Det kriminalitetsforebyggende, der er rettet mod børn og unge, der begår/har begået kriminalitet mhp. at forebygge tilbagefald til kriminalitet. Der arbejdes desuden med tryghed på alle tre niveauer. Denne stilling har særligt fokus på trivselsfremmende og forebyggende indsatser på skoleområdet.
Som SSP-medarbejder vil du blive tilknyttet et skoledistrikt, hvor du skal være tilgængelig for ansatte samt børn og unge. I vores tværprofessionelle samarbejde, der omfatter faggrupper som lærere, pædagoger, pædagogiske vejledere m.m. vil du have en central rolle i at rådgive om kriminalitetsforebyggelse og risikoadfærd.
Arbejdsopgaver
Dine opgaver vil være:
- gennemføre vidensbaserede oplæg/forløb for børn og forældre i emnerne digital adfærd, nikotin- og alkoholforebyggelse, samt temaer relateret til det gode ungdomsliv og fællesskaber. Oplæggene udføres i samarbejde med SSP-koordinatoren. Undervisningserfaring er en fordel.
- mentoropgaver for børn og unge i alderen 11-15 år, hvor du skal arbejde tæt sammen med børn, familie og relevante samarbejdspartnere.
- opsøgende gadeplansarbejde.
I SSP er der ikke langt fra ide til handling, så hvis der er noget, du brænder for, som kan udvikle det kriminalitetsforebyggende arbejde i kommunen, så vil der være rig mulighed for at igangsætte dette.
Vi forventer
Vi forventer, at du:
- er nysgerrig og engageret i unges liv og kan inddrage dem i fællesskabet.
- har erfaring med børn- og ungeområdet.
- har undervisningserfaring.
- har erfaring med tværfagligt samarbejde.
- er initiativrig, udadvendt og god til at skabe relationer.
- har interesse for gadeplansarbejde.
- kan arbejde både selvstændigt og i team, metodisk og vidensbaseret.
- kan give individuel rådgivning til børn, unge, forældre og samarbejdspartnere.
- er villig til at indgå i et tæt forældresamarbejde og tage "de svære samtaler".
- er humoristisk, åben, opsøgende og fleksibel.
- har kørekort til kategori B.
Praktisk
I vores team "Tryghed og fællesskaber" er vi i øjeblikket 20 medarbejdere, hvoraf nogle er forankrede i Ungecaféerne og andre i SSP. Du vil blive forankret i SSP, men vil arbejde på tværs af de to områder.
- Du har én fast vagt, hvor du møder ind fra kl. 12-22 (mandag til torsdag) og udfører gadeplansarbejde samt aktiviteter for de unge fra kl. ca. 16 sammen med en kollega. Hver femte uge vil din aftenvagt ligge om fredagen.
- Derudover skal du kunne arbejde en ekstra dag om ugen i de sene eftermiddagstimer og tidlige aftentimer. Denne tid kan bruges til mentoropgaver, deltagelse i aktiviteter i Ungecaféen, møder og andre relevante arrangementer i byen.
- På øvrige dage planlægger du selv din arbejdstid, dog med fokus på opgaverne.
Løn og ansættelse
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen aftales efter principperne om ny løn. Der indhentes referencer samt straffe- og børneattest inden ansættelse.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er fredag den 20. november 2024 kl. 12.00. Tiltrædelse hurtigst muligt, senest 1. februar 2025.
Få mere at vide
Du kan læse mere om kommunen på herlev.dk og om UngHerlev på ungher.dk
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Caroline Skou Nørgaard på 2360 9561.
Mød vores medarbejdere
På herlev.dk kan du møde nogle af vores medarbejdere fra forskellige arbejdspladser i kommunen. De fortæller hver især om, hvad de arbejder med, og hvorfor de er glade for deres arbejde.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe "Spam/uønsket post".
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f25ccf59)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Højsletten, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133952