Socialrådgiver eller pædagogfaglig medarbejder til vagtteamet i Styrket Modtagelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du være familiers første møde med BBU Amager, og kan du levere omsorgsfuld borgerservice? Så vil vi gerne høre fra dig.

Vi søger en socialrådgiver eller pædagogfaglig profil, der vil indgå i vores vagtteam på i alt fem medarbejdere samt varetage afgrænsede råd og vejledningsforløb efter Servicelovens § 11.3.

Styrket Modtagelse er hjertet i Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager), da alle førstegangshenvendelser fra borgere og samarbejdspartnere modtages her. Styrket Modtagelse er tværfagligt sammensat og modtager ca. 4.000 underretninger årligt. Vores kerneopgaver er modtagelse af borgere, screening af underretninger og i forlængelse heraf afholdelse af partshøringer og børnesamtaler samt den efterfølgende retning for forløbet for børn, unge og familie. Vi har en ambition om at handle hurtigt og give udsatte børn, unge og deres familie målrettet råd, vejledning og støtte.

Styrket Modtagelse er en tværfaglig afdeling, der udover sagsbehandlere og pædagogfaglige medarbejdere i vagtteamet består af tidligt forebyggende sagsbehandlere, administrative medarbejdere samt én teamleder og én afdelingsleder. Enhedens daginstitutions- og skolesocialrådgivere er også forankret i Styrket Modtagelse.

Om opgaverne i vagtteamet
Vagtteamet har til opgave at handle på underretninger, hvor der er mistanke om, at barnet er udsat for overgreb samt sager, hvor der kræves akut handling for at skabe sikkerhed for barnet. Det kan være mistanke om overgreb, misbrug eller større konflikter i familien.

Konkret består arbejdsopgaverne af visitation af og screening af underretninger, børnesamtaler og partshøringer samt planlægning af de næste skridt og handlinger i sagen. Dette sker i et samarbejde mellem sagsbehandlere og de pædagogfaglige medarbejdere i teamet samt med sagsbehandlere i enheden, hvis vagtteamet hjælper med at handle i deres sager. Herudover har vagtteamet til opgave at yde råd og vejledning til borgere og samarbejdspartnere, der henvender sig. Desuden hjælper vagteamet, når der er tid, med opgaver i afdelingen, fx partshøring i ikke akutte sager, makker i sager, udfærdigelse af afgørelser mv.

Om funktionen som vejleder i 11.3 forløb
Udover at indgå i vagtteamet vil du varetage den tidlige forebyggende indsats til børn og unge og deres familier efter Serviceloven § 11.3. Der er tale om kortere vejledningsforløb og konkrete afgrænsede problemstillinger. Formålet er at forebygge, at familiens udfordringer udvikler sig i en sådan grad, at der er grundlag for at opstarte en børnefaglig undersøgelse og iværksætte sociale foranstaltninger.

Den anden vejleder, der er ansat, har en bred viden på småbørnsområdet og metoder målrettet forældre med børn fra gravide til børn i indskolingsalderen. Vi ønsker derfor en kollega, der kan supplere dette med viden fra ungeområdet.

Lidt om dig

  • Du er uddannet pædagog eller socialrådgiver med relevant pædagogisk eller terapeutisk efteruddannelse
  • Du har erfaring med individuelle familierådgivnings- eller behandlingsforløb og kender til metoder for fx konfliktløsning og netværksafdækning
  • Du trives med den skriftlige del af myndighedsarbejdet, hvor sager skal dokumenteres og afgørelser skal være præcise
  • Du trives med tæt teamsamarbejde, samtidig med, at du formår at indgå i en afdeling samt hele enheden, der består af ca. 200 medarbejdere med forskellige funktioner
  • Du trives ved en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid ved, hvad dagen bringer og hvilke børn og familier, du skal have kontakt med
  • Du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med børn, unge og deres familier.
Vi ønsker, at du i din ansøgning beskriver konkrete erfaringer med vejledningsopgaver samt med skriftlig formidling og journalisering.

Vi tilbyder

  • Fleksible arbejdsforhold i et til tider travlt hus
  • En uhøjtidelig omgangstone
  • En arbejdsdag med mange forskellige opgaver og stort ansvar
  • Stort medansvar for at planlægge og udføre opgaver
  • Supervision og faglig sparring.
Om BBU Amager
Amager er en bydel i udvikling, indbyggertallet på ca. 145.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og Borgercenter Børn og Unge Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Vi er ca. 200 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver primært indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning til familier med udsatte børn og unge fra 0-23 år.

Udover Styrket Modtagelse består enheden af to andre myndighedsafdelinger: Børneliv og Ungeliv, der varetager det samlede sagsforløb fra børnefaglig undersøgelse til opstart af og opfølgning på indsats. Herudover har enheden et Familiehus og en afdeling, der arbejder med en række opsøgende indsatser.

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny løn. Stillingen er med en ugentlig arbejdstid på 37 timer, og den er til besættelse senest den 1. august 2023.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi udvidet straffe- og børneattest.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen og om BBU Amager, kan du kontakte teamleder Maja Christiansen på 2489 5342 eller afdelingsleder Mette Meisner på 4049 9927.  

Generel information om Borgercenter Børn og Unge kan findes på vores hjemmeside

Søg via linket senest onsdag den 14. juni 2023
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 20. juni 2023. ​

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192148&DepartmentId=20752&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838845

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet