Socialfaglig projektkoordinator til Børneområdet i Borgercenter Handicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være med til at udvikle en ny skolevægringsindsats på autismeområdet? Vi søger en projektkoordinator med socialfaglig baggrund og viden om autisme, angst og skolevægring. Indsatsen skal udvikles i tæt samarbejde med sagsbehandlere i myndighed og pædagogiske medarbejdere i Familiehuset.

Om stillingen
Borgercenter Handicap udvider vores arbejde med Tættere på Familien i forhold til familier med børn og unge med funktionsnedsættelser.

Vi søger derfor en socialfaglig projektkoordinator, som skal stå for at drive og videreudvikle vores Tættere på Familien arbejde i Borgercenter Handicap. Projektkoordinatoren bliver ansat i myndighedsafdelingen på Børneområdet, men vil skulle fungere som projektkoordinator for såvel sagsbehandlerenheden som udførerenheden. Stillingen er tidsbegrænset til udgangen af 2025.

Projektkoordinatoren skal kunne varetage kompleksiteten i spændet mellem projektudvikling og den daglige faglige ledelse af medarbejderne i samarbejde med afdelingsledere og andre faglige koordinatorer i Børneområdet.

Til august 2023 igangsætter vi en ny pædagogisk skolevægringsindsats i vores Familiehus samt opnormerer vores sagsbehandlerenhed i Tættere på Familien, og projektkoordinatoren skal varetage en kompleks opgave på tværs af myndighed og udfører samt med samarbejdsflade ud til særligt specialskoleområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen. Med den nye skolevægringsindsats implementeres nye samarbejdsflader og nye arbejdsgange på tværs, som kræver tæt og professionel dialog.

Om Tættere på Familien i Borgercenter Handicap
Tættere på Familien opstartede i Borgercenter Handicap, som et projekt tilbage i januar 2017 og er i dag en afdeling i drift både som en sagsbehandlerenhed og som en særlig udfører indsats i Borgercenter Handicaps Familiehus. I efteråret 2023 ønsker vi at videreudvikle vores arbejde med Tættere på Familien. Vi opnormerer vores Tættere på Familien sagsbehandlerenhed med flere socialrådgivere, og vi udvider vores indsatsvifte med udviklingen af en ny forebyggende og brobyggende skolevægringsindsats.

Tættere på Familien sagsbehandlerenheden består i dag af ni handleplans- og opfølgningssagsbehandlere, en faglig koordinator samt én netværkskonsulent. Vi vil i efteråret udvide med 2-3 sagsbehandlere. I Tættere på Familien arbejder vi med udvalgte børnehandicapsager, hvor sagsbehandlerne arbejder med et nedsat sagsantal for at kunne udføre hyppigere og tættere opfølgning på, om de iværksatte foranstaltninger har den rette effekt.

Vi arbejder ud fra principperne i ’Sverigesmodellen’ og deraf et tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere såvel internt som eksternt. Vi arbejder ud fra et fælles mindset, hvor vi møder det enkelte barn og familie ud fra deres unikke udfordringer og behov og sikrer en koordineret og sammenhængende støtte til familien. Vi arbejder med udgangspunkt i metoderne ICS og SOS samt med stort fokus på inddragelse af netværk.

Tættere på Familien udførerenheden består i dag af fire praktisk pædagogisk støtte og to familiebehandlere, der samarbejder i en fælles indsats, vi kalder hjemmebaseret indsats. I efteråret 2023 vil vi udvikle en ny pædagogisk indsats målrettet skolevægringssager bestående af et team af kontaktpersoner, familiebehandlere og én fysio-/ergoterapeut. Projektkoordinatorens første opgave bliver at beskrive og udvikle rammerne for denne indsats i samarbejde med medarbejderne. Skolevægringsindsatsen vil særligt have fokus på skolevægring i sammenhæng med autismeområdet, hvorfor viden om autisme og angst er en nødvendighed.

Som projektkoordinator skal du

  • udvikle, beskrive og kvalificere vores arbejde med den nye skolevægringsindsats – herunder projektbeskrivelse, arbejdsgange og tilrettelæggelse af undervisning for medarbejderne
  • yde faglig sparring og vejledning til medarbejderne omkring driften af den nye skolevægringsindsats dels i det daglige arbejde dels i forbindelse med sagsdrøftelser og som mødeleder på faglige møder
  • deltage i koordineringsmøder sammen med sagsbehandlerne og de pædagogiske medarbejdere i indsatsens opstart, herefter i komplekse sager eller som en del af oplæringen af nye medarbejdere
  • sikre, at sagsbehandlerne udfører en tæt opfølgning i forhold til, om indsatsen virker og har den ønskede effekt samt sikre sagsbehandlerens tætte kontakt og kontinuerlige inddragelse af netværket omkring familien
  • sikre, at sagsbehandlingen lever op til god forvaltningsskik ift. retssikkerhed og fristoverholdelse, og at økonomihensyn samtænkes med socialfagligheden
  • sikre, at sagsbehandlerne og de pædagogiske medarbejdere arbejder ud fra en tæt koordinering og målrettet indsats omkring barnet, den unge og familien
Vi forventer, at du

  • har en relevant socialfaglig uddannelse og gerne en akademisk overbygning
  • har indgående kendskab til og erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne- og ungeområdet
  • har viden om autismeområdet og gerne det specialpædagogiske område samt skolevægringsproblematikker
  • kan varetage skriveopgaver, afrapportering og udvikling af arbejdsgange
  • indsamle og drive dataindsamling og udarbejde evalueringsrapporter
  • kan begå dig i alle typer af relationer i organisationen på tværs af Borgercenter Handicap og Børne- og Ungdomsforvaltningen
  • er vedholdende, systematisk og har en løsningsfokuseret tilgang til socialt arbejde og en evne til at følge tiltag og processer til dørs
  • har personlig gennemslagskraft og er i stand til at kommunikere anerkendende og tydeligt – både skriftligt og mundtligt
Det er en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS og netværksinddragelse.

Vi kan tilbyde dig

  • Et arbejde med en høj grad af indflydelse og medansvar
  • Du bliver en del af Børneområdets faglige koordinatorteam, som løser opgaver, undervisning og faglig sparring på tværs i afdelingen
  • En meget engageret medarbejdergruppe, der samarbejder tæt om at løfte opgaverne i en uformel, humoristisk og afslappet tone
  • At blive en del af en stor offentlig forvaltning med mange spændende udviklingstiltag og -muligheder
  • En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og hvor vi tør prøve at gå nye veje
  • Tæt faglig sparring i forhold til koordinatoropgaven
  • Flekstid og hjemmearbejdsdage
Om Børneområdet
Tættere på Familien er en del af Borgercenter Handicaps børneområde. Børneområdet består af et myndighedsområde og Familiehuset. På Børneområdet i Borgercenter Handicap er vi i alt ca. 180 medarbejdere. Børneområdet varetager sagsbehandlingen efter servicelovens bestemmelser for børn med funktionsnedsættelse i alderen 0 til 15 år og deres familier. I tæt samarbejde med forældrene og barnet arbejder vi hver dag på at skabe løsninger, der understøtter barnets trivsel og udvikling.

Generelt for Børneområdet arbejder vi helhedsorienteret og varetager derfor sagsbehandlingen af både de handicapkompenserende ydelser (servicelovens § 41, § 42 og § 44) og foranstaltningsparagrafferne. Herunder at indgå i et samarbejde med familierne om at iværksætte den rette støtte inden for servicelovens bestemmelser samt følge op på den iværksatte indsats.

Om Borgercenter Handicap
Vores målgruppe er københavnere med betydeligt varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, 'en by med plads til alle', under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og fagligt stærk organisation. Du kan læse om Socialforvaltningen og om Borgercenter Handicaps vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk.

Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelsen fastsættes i henhold til gældende overenskomst for akademikere, socialrådgivere, socialformidlere, administrativt personale/HK og efter principper om lokal løndannelse.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Stillingen er tidsbegrænset til udgangen af 2025.

Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest, inden stillingen kan besættes.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2023.

Borgercenter Handicap er en røgfri arbejdsplads.

Adresse
Vi er beliggende på Borups Allé, 2200 København N.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i myndighed Christine Pejstrup på 2165 5661 eller afdelingsleder i Familiehuset Ida Silver på 2028 4964.

Søg via linket senest onsdag den 14. juni 2023
Vi forventer at afholde samtaler den 20. juni 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192221&DepartmentId=20137&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840543

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet