BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du nyskabe og videreudvikle fagligheden i frie rammer for skolen?
Har du fokus på at balancere faglig og trivselsmæssig progression og en sund økonomi og synes at begge dele er vigtigt?
Vil du være med til at virkeliggøre kommunalbestyrelsens ambition om en frisat og stærk fællesskabende skole i et lokalområde i rivende udvikling?
Kan du svare ja til ovenstående spørgsmål, er du måske vores nye skoleleder på Herlev Byskole, der skal hjælpe os med at videreudvikle en velfungerende skole med en sund økonomi og gode faglige resultater i et område i kommunen med befolkningsmæssig vækst.
Herlev Byskole er én ud af tre folkeskoler samt en specialskole i Herlev og har omkring 1000 elever og 140 medarbejdere. Skolen har både SFO- og klubtilbud. Skolen er beliggende på to matrikler og har i disse år et voksende elevtal. Samarbejdet på tværs af de to matrikler er højt prioriteret. På den ene matrikel er et nybygget dagtilbud, som skolen er i gang med at etablere samarbejde med. Dagtilbuddet har en selvstændig ledelse, og vi forventer os meget af samarbejdet mellem dagtilbud og skole.
Herlev Kommune har netop gennemført en organisationsændring som har til formål at understøtte ambitionen om styrket faglighed, decentralisering og frisættelse. Skolerne skal fokusere på udviklingen af skolevæsenet, så folkeskolerne skaber den bedst mulige skole for alle børn i Herlev og de understøttende funktioner arbejder tæt sammen med skolerne og så tæt på skolerne som muligt. Skolelederne refererer til direktør for velfærdsområdet og skal agere i en organisation, hvor der er korte afstande til det politiske niveau.
I Herlev ønsker vi en tydelig faglig ledelse og ledelse tæt på skolens medarbejdere. Det forudsætter skoleledelser, som har erfaring med både at arbejde målrettet med udviklingen af den enkelte skole samt at samarbejde på tværs af kommunens skoler og andre samarbejdspartnere. Derfor skal du være optaget af løsningen af skolens kerneopgave, have lyst til at arbejde med frisættelse og etablere endnu tættere tværfagligt samarbejde på skolerne – til gavn for elever og deres familier.
Skolevæsenet i Herlev Kommune
Herlev Kommune prioriterer skoleområdet højt. Kommunen har en ambition om et stort lokalt råderum på den enkelte skole samt en stærk sammenhængskraft og bredt samarbejde omkring udviklingen af skolevæsenet.
Læs mere om Herlev Kommunes ambitioner for skolevæsenet og dermed til dig som skoleleder: Ambitioner for skolevæsenet i Herlev Kommune.
Om Herlev Byskole
Herlev Byskole er en attraktiv og veldrevet skole med en velfungerende skolebestyrelse, som gennem stærke professionelle læringsfællesskaber har fokus på elevernes faglighed og trivsel. Herlev Byskole er præget af en god og positiv ånd, hvor læring i fællesskabet er afgørende. Skolen har fokus på, at børnenes gode faglige kompetencer skal suppleres med veludviklede sociale kompetencer. Skolen har gennem flere år haft en positiv løfteevne. Skolen ser forskellighed som en styrke, og alle har ret til at blive set og hørt. Samtidig har alle en pligt til at lytte og respektere andres meninger. Du kan læse mere om Herlev Byskoles værdier.
Om ledelsesteamet
Som skoleleder står du i spidsen for et ledelsesteam med fem faglige ledere, som har enten lærer- eller pædagogbaggrund. I har sammen ansvaret for skolens daglige drift samt for at prioritere og udvikle indsatser, herunder fokus på sampraksis, så skolen når de ønskede målsætninger, og skolens elever får de bedste rammer for at trives og lære.
Opgaver
Den overordnede opgave er at sikre, at de nationale mål på folkeskoleområdet samt de lokalpolitiske målsætninger i kommunens udviklingsplan opnås.
Din opgave som skoleleder bliver blandt andet at:
- have fokus på løsningen af folkeskolens kerneopgaver gennem tydelig læringsledelse.
- arbejde målrettet med ledelse af ledere og mestre balancen mellem distribueret ledelse og detaljer i skolens opgaveløsning.
- deltage i tværfaglige samarbejde omkring alle elevers udvikling, dannelse og trivsel.
- styrke kommunikationen og sætte fokus på skolens resultater og rolle i lokalmiljøet
Udviklingen af Herlev Byskole sker i et tæt og konstruktivt samarbejde med en velfungerende og aktiv skolebestyrelse.
Vi forventer
Det forventes, at du:
- har solid faglig ledelseserfaring fra lignende stillinger på folkeskoleområdet.
- har en imødekommende og udadvendt ledelsesstil og mestrer dialogen med forældre, børn og fagprofessionelle.
- prioriterer intern og ekstern kommunikation med blandt andet lokalområdet højt.
- fokuserer på det nødvendige samspil mellem skarp økonomistyring og den videre udvikling af skolen
Løn og ansættelse
Løn og ansættelse sker efter gældende regler. Lønnen fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Der indhentes børne- og straffeattest for medarbejdere, der ansættes på skolerne i Herlev Kommune.
Ansøgning
Der er ansøgningsfrist den 16. maj 2024. Vi holder første samtale den 23. og 24. maj 2024 og anden samtale den 4. og 7. juni 2024. Du vil skulle gennemføre en personlighedstest mellem første og anden samtale.
Kontakt
Har du spørgsmål, kan du kontakte direktør for velfærd, Arne Eggert, på 2992 5748. Kunne du tænke dig en rundvisning på skolen, er du velkommen til at kontakte faglig leder Helle Seliger, på 4452 5605. Læs mere om Herlev Kommune og Herlev Byskole.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe "Spam/uønsket post".
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=38c6226f)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Ederlandsvej, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6038530