Skarp og engageret akademiker søges til området for SU til udenlandske studerende i barselsvikariat (genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv arbejde med sagsbehandling på et område med komplekse regler? Kan du arbejde med høj effektivitet uden at gå på kompromis med kvaliteten? Og kan du samarbejde og skabe resultater som en del af en enhed? Så er du måske vores nye kollega i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen. Der er tale om en tidsbegrænset stilling.

Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

Center for Uddannelsesstøtte
I Center for Uddannelsesstøtte varetager vi blandt andet administration af statens uddannelsesstøtte (SU), herunder sagsbehandling vedrørende SU-handicaptillæg, SU til uddannelser i udlandet og SU til udenlandske statsborgere. Desuden varetager vi kommunikation om SU til de studerende samt support til uddannelsesinstitutionernes SU-administration. Vi har flere tætte samarbejdsrelationer, både internt i Uddannelses- og Forskningsministeriet og eksternt til uddannelsesinstitutionerne, andre ministerier mv. Vi er omkring 100 medarbejdere i centeret, hvoraf ca. 20 er studenter.

Din nye hverdag i Udlændinge
Du bliver ansat i enheden Udlændinge, der er en del af Center for Uddannelsesstøtte. I Udlændinge varetager vi opgaver vedrørende udenlandske studerende, der ønsker at modtage SU til deres uddannelse.

Som vores nye kollega bliver din primære opgave at træffe skønsmæssige afgørelser i sager om kontrol af beskæftigelse for studerende, der modtager SU som arbejdstager i Danmark efter EU-retten. Du vil også skulle indgå i enhedens løbende afklaring af EU-retlige problemstillinger og deres betydning for retten til SU. Da vi arbejder i flere it-systemer, skal du have flair for at arbejde digitalt.

Du vil indgå i en enhed, hvor vi er 10 dedikerede og engagerede medarbejdere, der hjælper hinanden i hverdagen, og du vil derfor få et tæt samarbejde med dine nye kollegaer.

Er du vores nye kollega?
Du skal kunne lide og have flair for juridisk sagsbehandling i sager, der indeholder stor kompleksitet, og ikke mindst have lyst til at bidrage til og indgå i samarbejde med plads til sparring, faglige diskussioner og grin.

Vi forestiller os derudover, at du:

  • er i stand til at forstå og formidle et komplekst regelsæt
  • kan formulere dig præcist i skrift og tale
  • har fokus på kvaliteten af dit arbejde, er grundig og samtidig god til at afslutte dine sager
  • har en systematisk tilgang og kan arbejde selvstændigt
  • er tillidsvækkende, positiv og energisk med gode samarbejdsevner.
Det er en fordel, men ikke et krav, at du har

  • erfaring med sagsbehandling i centraladministrationen og med lovgivningen på SU-området
  • kendskab til EU-retten, herunder EU-rettens arbejdstagerbegreb.
Hvis du er nyuddannet og kan se dig selv i ovenstående, opfordrer vi dig ligeledes til at søge.

En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Der er tale om en tidsbegrænset stilling.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder David Elmegaard Jensen på telefonnummer 72 31 78 97 eller på e-mail dael@ufm.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest søndag den 13. august 2023 kl. 12:00.

Vi forventer at holde to samtalerunder i uge 33 og 34. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige Adgang.

Om Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen løfter vi en bred portefølje af faglige og administrative opgaver og projekter, der understøtter videreudvikling af dansk forskning, videnbaseret innovation og en løbende kvalitetsudvikling på de videregående uddannelser i et godt internationalt samspil på både forsknings- og uddannelsesområdet. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder. Styrelsen har også ansvaret for den ordinære uddannelsesstøtte (SU) og en række andre særlige støtteordninger for uddannelsessøgende samt ansvaret for drift og udvikling af SU-systemer, studieadministrative it-systemer mv.

#Uddannelses- og Forskningsstyrelsen

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Uddannelses- og Forskningsministeriet, Haraldsgade 53, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171055&DepartmentId=9940&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880963

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet