Selvstændig og alsidig Regnskabsansvarlig til spændende vækstvirksomhed med fokus på den grønne omstilling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en engageret og skarp økonom? Er du en stærk kulturbærer? Trives du i en selvstændig rolle i en virksomhed der aktivt bidrager til den grønne omstilling?

Til Accountors kunde ENFOR som er en ledende leverandør af prognose -og optimeringssystemer til vedvarende energi, og hvis løsninger spiller en nøglerolle i den grønne omstilling. Med kunder i mere end 35 lande på 6 kontinenter laver ENFOR beregninger for omkring 15% af alle verdens solcelle- og vindmølleparker. ENFORS systemer er baseret på avanceret machine learning og forudsiger den forventede produktion fra vedvarende energi, så man kan planlægge balancen i el-systemet optimalt. Både sektoren og virksomheden vokser hurtigt, hvilket giver mange spændende udviklingsmuligheder for både virksomheden og den enkelte medarbejder.

Hvis du har flair for tal, sans for detaljer og interesse for både regnskab og økonomistyring, så har vi måske det job, du leder efter, da vi søger en struktureret og detaljeorienteret kollega til vores team.

Jobbeskrivelse
Med reference til direktøren får ENFOR´s nye kollega ansvaret for at varetage alle de daglige opgaver i økonomifunktionen samt væsentlige dele af virksomhedens HR-funktion. Opgaverne vil typisk være en kombination af regnskab og controlling, og den perfekte kandidat til rollen trives med at arbejde selvstændigt med en bred vifte af opgaver og med fokus på at skabe struktur og løbende forbedre den måde man gør tingene på.

Arbejdsopgaver:

  • Ansvarlig for at udføre den daglige bogføring, fakturering af kunder, betaling af regninger, samt opfølgning på disse ting
  • Ansvarlig for udarbejdelse af den regnskabsmæssige månedsafslutning, herunder indtægtsføre af de forskellige typer af services og projekter samt afstemning af finanskonti.
  • Håndtere den månedlige lønkørsel samt relaterede områder som ferie, barsel etc.
  • Ansvarlig for finansiel opfølgning og afrapportering på en række innovations -og forskningsprojekter støttet af EU og forskellige danske forskningspuljer
  • Bistå med udarbejdelse af intern rapportering til ledelse og bestyrelse, herunder opfølgning på forskellige KPier af både finansiel og driftsmæssig karakter
  • Bistå med udarbejdelse af budget samt bistå med udarbejdelse af årsrapport i samarbejde med virksomhedens revisor
  • Ansvarlig for at vedligeholde processer og procedurer indenfor økonomi- og HR-området
  • Ansvarlig for indberetning til det offentlige, herunder moms, barselsrefusion mv.
  • Ansvarlig for vedligeholdelse af de systemer vi bruger i økonomi -og HR-funktioner, hvilket er E-conomic til regnskab og fakturering, Corpay til godkendelse af udgifter og Zenegy til håndtering af løn
  • Bistå med håndtering af nye medarbejdere samt håndtering af en mindre mængde administrative opgaver
Hvem søger vi?
Du tager initiativ til at løse udfordringer, du støder på inden for dine ansvarsområder i virksomheden, og trives med både at løse opgaver selvstændigt og i samarbejde med andre. Endvidere trives du i et multikulturelt uformelt miljø, hvor der stilles krav til den enkelte, men hvor man også hjælper og sparrer med hinanden. Det er vigtigt, du er velorganiseret og struktureret i både din opgaveløsning og at dette afspejler sig i de ting, der leveres til resten af organisation. Det er desuden vigtigt, at du trives med at have opgaver inden for både regnskab, controlling og HR, da rollens ansvar spænder bredt.
Ideelt set genkender du dig selv i følgende beskrivelse:
  • Relevant uddannelse inden for økonomi og regnskab samt minimum 4-5 års erfaring fra en lignende stilling
  • Erfaring inden for regnskab og gerne controlling
  • Godt kendskab til danske skatteregler ifht. moms indberetning mv.
  • God til at bruge Excel
  • Kendskab til et eller flere af de systemer vi benytter (Economic, Corpay, Zenegy)
  • Løsningsorienteret og med viljen til at gøre, hvad der skal til i en mindre organisation
  • Taler og skriver flydende dansk og har et godt engelsk
Om organisationen
Med medarbejdere i 4 lande, er ENFOR stolte af at være et multikulturelt, dynamisk og missionsdrevet arbejdsplads med gode læringsmuligheder. Virksomheden har flere gange været udnævnt til Gazelle virksomhed.
ENFOR er motiverede af muligheden for at være med til at drive en bæredygtig omstilling mod en grønnere fremtid og gør dette ved at kombinere vores dybe specialistkompetencer med forståelsen af hvordan man indgår i det komplekse puslespil, der skal lægges for at omstille hele samfundet. ENFOR er på en spændende vækstrejse og deres tilgang til denne er at både organisationen og den enkelte skal lære undervejs.

Du kan forvente:
  • Et internationalt, talentfuldt team af missionsdrevne kolleger
  • En innovativ og samarbejdsorienteret arbejdsplads med plads til vækst og udvikling, og hvor den enkelte løbende får ansvaret for de opgaver, vedkommende kan håndtere
  • Et arbejdsmiljø, hvor der både er plads til fokusering og det sociale – og hvor vi lykkes sammen
ANSØGNING
Hvis du finder jobbet interessant, bedes du fremsende din ansøgning og CV snarest, vi afholder samtaler løbende. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Senior HR- og Rekrutteringskonsulent Stig Bülow hos Accountor Danmark A/S på mobil 81102921.


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Accountor, Herlev Hovedgade 195, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960428

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet