BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kirkeadministration (KAM) søger en serviceminded regnskabsmedarbejder.
KAM holder til i lyse lokaler i Herlev, hvor 26 engagerede medarbejdere varetager regnskabs- og lønopgaver for de pt. 75 medlemssogne.
Her har vi skabt et rart arbejdsklima, hvor vidensdeling og gensidig støtte giver en god grobund for godt humør og røverhistorier i frokoststuen.
Alt arbejdet foregår dog ikke nødvendigvis fra kontorlokalerne. Der er mulighed for både hjemmearbejde og også stor flexmulighed blandt andet i form af mulighed for en 4 dages arbejdsuge. Mulighed for hjemmearbejde varierer i forhold til KAMs aktuelle behov, dog altid minimum 1 dag pr. uge.
Du vil blive en del af bogholderteamet, hvor du vil indgå som medarbejder nummer 10 i teamet.
Bogholderteamet arbejder primært med følgende opgaver:
- Betaling af fakturaer ( primært via EAN/GLN, og EG Brandsoft kreditorsystem)
- Bankafstemning (Excel) og afstemning af statuskonti.
- Kontakt til sognene omkring afklaring af bogføring og indhentning af bilag.
- Afstemningsopgaver i forbindelse med kvartalsrapporter og årsregnskab.
Samarbejde internt:
Udover samarbejdet i bogholderteamet, vil der være et tæt samarbejde med de 2 andre teams: Lønteamet og Administratorteamet. Især vil der være samarbejde med sidstenævnte team, der står for udarbejdelse af rapporter, regnskaber og budgetter, og sammen med bogholder og lønteam sikrer, at alt hvad der sendes ud af huset er korrekt indberettet, beskrevet, bogført og afstemt.
Samarbejde med sognene:
En væsentlig forudsætning for løsningen af ovenstående opgaver er et tæt samarbejde med sognenes ansatte og menighedsråd. Via mails og telefonsamtaler er det bogholderteamets opgave at lede sognenes ansatte og menighedsrådsmedlemmer igennem bilagsafleveringsproceduren, så alt kan bogføres hurtigt og korrekt.
Hvad skal du kunne se dig selv i:
Et bogholderteam hvor hver medarbejder varetager ovenstående opgaver for en række sogne, og dækker hinandens sogne ved ferie og fravær. Hvor selvstændig ansvar for egne opgaver og samarbejde går hånd i hånd i gensidig sparring, vidensdeling, støtte og fokus på optimering
En oplæringsproces, hvor du vil blive sat grundig ind i KAMs bogførings- og afstemningsprocedurer, og hvor du byder ind med sikker håndtering af både debet, kredit og IT værktøjer.
Gå hjem .. og med et smil på læben:
At være detaljeorienteret og struktureret og samtidig kunne være åben over for knap så meget struktur og detalje i de input, der skal arbejdes med, er en forudsætning for at kunne blive glad for dette job.
At sætter pris på at der er rigeligt at tage fat på og ikke skræmmes af, at der skal holdes styr på både faste driftsopgaver, og i et mere begrænset omfang også ad hoc opgaver er ligeledes en forudsætning for, at du kan gå hjem med et smil på læben. - Hvornår du så kan sætte gå-hjem smilet på vil i perioder være afhængig af både interne og eksterne deadlines. Derfor arbejder vi med flextid, så du har de bedste muligheder for selv at strukturere dit arbejde.
Vi har stort set afskaffet brug af papir og blyant, så at være rutineret i Excel og have kendskab til SharePoint vil være et must, ikke bare for både smil og gå-hjem tid, men også for at komme i betragtning til jobbet.
KAM:
Kirkeadministration - i daglig tale KAM - er et folkekirkeligt samarbejde imellem menighedsråd om driften af et regnskabs-og lønkontor. I KAM arbejder vi hele tiden på at løse de enkelte sognes faste opgaver på løn-og regnskabsområdet så effektivt som muligt uden at gå på kompromis med den kvalitet vi er kendte for. Herudover er KAM en stabil støtte omkring løsningen af de akutte HR-løn- og regnskabsudfordringer menighedsrådene møder.
KAM er i konstant udvikling og derfor bydes ofte både nye arbejdsredskaber, medlemmer og medarbejdere velkommen. Der er dog også mange rutinerede medarbejdere og en leder, der har varetage både praktiske opgaver og ledelse fra KAMs start i 2009.
Vilkår for ansættelsen:
Et lønniveau (efter endt prøvetid) pr. 1.12 2023 på ca. kr. 31.200 (inkl. OK-tillæg) pr. måned for 37 timer + 18% arbejdsgiverbetalt pension. (I alt ca. kr. 36.800 inkl. pension). Herudover 1,5% ferietillæg, samt gruppelivsordning, 5 særlige feriedage, betalt frokostpause og ovennævnte fleksible muligheder i forhold til både mødetider og hjemmearbejde. Er du fyldt 62 er der mulighed for 2 ekstra feriedage eller 0,8% bonus.
Opstart på deltid vil være en mulighed, men når behovet opstår, vil fuldtid som udgangspunkt være et krav.
Da ansættelsen er i Folkekirkeligt regi, er det væsentligt, at der ikke er et modsætningsforhold til Folkekirken. Dansk på modersmålsniveau er en forudsætning.
Ansættelsen sker i henhold til CO10-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, kirkemusiker og sognemedhjælper, samt det tilhørende protokollat for kordegne. Aftalerne kan ses på http://www.folkekirkenspersonale.dk
Stillingen er indplaceret i løngruppe 2. Årslønnen aftales indenfor intervallet kr. 262.132-347.325 (2012-niveau). Lønudspil svarer til kr. 323.000 (2012-niveau) inkl. OK-tillæg kr. 750 (2012-niveau).
Aftale om indplacering af kirkefunktionæren inden for rammen af intervallønnen indgås i henhold til overenskomstens § 2, stk. 3 mellem KirkeAdministration og Danmarks Kordegneforening. Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.
Ansøgning:
CV og kort motiveret ansøgning sendes til administrationschef Solveig Spangsberg. BEMÆRK: Ansøgere vil blive kontaktet løbende, og jobopslaget fjernet, når en medarbejder er fundet, så det vil være en god ide at søge hurtigt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
KirkeAdministration, Herlev Hovedgade, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938591