PMO-medarbejder til forretningskritisk it-program

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dreven PMO-medarbejder, der har erfaring med styringsopgaver samt udarbejdelse af beslutningsoplæg og ledelsesbetjening? Vil du arbejde tæt på programledelsen i et nyt kontor med ansvar for Skatteforvaltningens implementering af SAP S/4HANA? Så er det måske dig, vi mangler på holdet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen!

Vi søger en erfaren PMO-medarbejder til at indgå i en tværgående rolle i kontoret SAP Transition. Du bliver ansat i et nyt kontor under opstart, der får projekteksekvering som kerneopgave. Du skal være en del af kerneteamet på et højt prioriteret program.

Vær med til at bygge fremtidens skattevæsen
Skatteforvaltningen har en bred vifte af SAP-systemer, der skal porteres til den fremtidige SAP-platform S/4HANA. Derfor er der etableret kontoret SAP Transition, der får ansvaret for transition af alle systemer til den nye platform over en længere årrække. Programmet starter idéfasen i efteråret 2023, og du får derfor mulighed for helt fra starten at være med til at præge udviklingen.

Dine primære opgaver
Du kommer til at spille en central rolle i styringen af et forretningskritisk program og i at sikre, at beslutninger træffes på baggrund af et retvisende og relevant materiale. Du støtter programledelsen med styringsopgaver og ledelsesbetjening, således at programmet arbejder struktureret med sit scope og leverer kvalitet i henhold til planer samt økonomi.

Dine opgaver indebærer blandt andet følgende:

  • Fremdriftsrapportering, risikostyring og gevinstrealisering
  • Ressource -og økonomistyring i samarbejde med områdets Økonomi -og Ledelsessekretariat
  • Interessenthåndtering og kommunikation
  • Udarbejdelse af oplæg og præsentationer
  • Opfølgning på handlingsplaner til IT-tilsynet og IT-rådet
  • Betjening af styregruppe og projektledelse, herunder koordinering, indsamling og udarbejdelse af beslutningsoplæg, styregruppemateriale og aktstykker
  • Udarbejdelse af notater samt besvarelse og koordination af sager, herunder bestillinger fra Skatteministeriets departement
  • Håndtering af aktindsigtsanmodninger, pressehenvendelser og lignende.
Stillingen giver dig faglige udviklingsmuligheder og bred organisatorisk kontakt gennem mange forskelligartede opgaver.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og flere års erfaring med projekter og ledelsesbetjening i den offentlige sektor. Du har drive og fokus på at eksekvere – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre. Som person er du analytisk, løsningsorienteret, nysgerrig og ansvarsbevidst og kan kommunikere klart og tydeligt i både skrift og tale. Du er stærk i brugen af Office-pakken.

Du har naturligt flair for involvering af interessenter og etablering af gode processer. Det er en fordel, hvis du har erfaring med offentlig forvaltning og sekretariatsbetjening i en politisk drevet organisation samt arbejdet tæt på større projekter i en stor organisation. Du kommer til at have en bred kontaktflade både internt i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og med vores tætte samarbejdspartnere i fagstyrelser og Skatteministeriet departement

Om din nye arbejdsplads
Du bliver ansat som en af de første medarbejdere i kontoret SAP Transition, der er under opbygning. Du skal derfor have lyst til at træde ind i en rolle, hvor et kontor er under opbygning, og der løbende vil blive ansat nye medarbejdere i kontoret, indtil der er opbygget et fuldt programkontor. I kontoret arbejder vi tæt sammen med andre kontorer i samme fagsøjle, såvel som forretningsspecialister fra andre styrelser i Skatteforvaltningen og leverandører.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 25. august 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Michael Spangaard Møller på 72376813. Fra den 7. august kan du kontakte kontorchef Morten Søgaard Hjarnaa på 72375750. Vi afholder samtaler løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå case, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170409&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885939

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet