BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af implementeringen af en It-handlingsplan, der rummer en stribe spændende digitaliseringsprojekter? Og ønsker du at dyrke- samt dele din faglighed om projekter, programmer og porteføljer? Så har vi en ledig stilling til dig!
Dine ansvarsområder
Du bliver en del af Koncern It, som har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i hele koncernen. Vi er en ambitiøs arbejdsplads bestående af ca. 100 kolleger med forskellige erfaringer, uddannelser, perspektiver og opgaver.
Koncern It er organiseret i 6 enheder. Du bliver en del af Program- og Projektenheden, hvor du i samarbejde med projektchefen kommer til at præge de værktøjer og metoder, vi bruger. Det bliver din fornemmeste opgave at tage teten på udvikling og fastholdelse af metoder, standarder og værktøjer. Du kommer desuden til at arbejde tæt sammen med øvrige medarbejdere i Koncern It og eksterne samarbejdspartnere.
Som PMO-konsulent får du følgende arbejdsopgaver:
- du bliver go-to person på projektmetoden
- du gør dagligt brug af-, forvalter- og træner andre brugere i porteføljestyringsværktøjet Antura
- du rapportere af it-projektporteføljen, bl.a. vha. Power BI
- du får opgaver relateret til gevinstrealisering i ministeriets afsluttede it-projekter
- du bliver it-koordinator for ministerområdet i relationen til Digitaliseringsstyrelsen
- du medvirker til at sikre et godt samarbejde med dine kolleger i Koncern It
Vi tilbyder dig
I Program- og Projektenheden prioriterer vi et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen, gerne præget af humor. Vi lægger vægt på videndeling samt en åben og konstruktiv dialog.
Vi tilbyder dig en attraktiv flekstidsordning, hvor du får stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Du bliver desuden en del af implementeringen af vore It-handlingsplan, der rummer en række spændende digitaliseringsprojekter. Et særligt fokuspunkt er implementeringen af en række vigtige it-systemer i EU’s Schengen-samarbejde. Ministeriets del af den samlede danske implementering af it-systemerne har udkrystalliseret sig i vores Schengen it-program, som bl.a. omfatter:
- et nyt system til ind- og udrejsekontrol (EES)
- et nyt system til rejsetilladelser (ETIAS)
- næste generation SIS til udveksling af information mellem myndigheder og medlemslande
Om dig
Du har en relevant it-baggrund, f.eks. er du uddannet ingeniør, elektroniktekniker, datatekniker, datamatiker eller opnået viden på anden relevant vis. Du har flair for it og er god til at arbejde analytisk og selvstændigt at planlægge dit arbejde.
Vi ser gerne, at du
- er god til at opbygge og skabe relationer
- har stærke kommunikative kompetencer både skriftligt og mundtligt
- kan sikre det nødvendige niveau af dokumentation og selv bidrage til udarbejdelsen
- kan sikre fremdrift og er løsningsorienteret
- har erfaring med it-projekt- og porteføljearbejde
- har erfaring med PMO arbejde fra offentlig organisation
- har erfaring med brug af et projekt- og porteføljestyringsværktøj, gerne Antura Projects
- har erfaring med fremstilling af rapportering i Power BI
- har konkret erfaring med PRINCE2 rammeværket, Management of Portfolio, agile metoder og den fællesstatslige it-projektmodel
Lidt om Koncern It
Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør, som har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører. Koncern It er organiseret i 6 enheder, Enheden for Strategi og Styring, Program- og Projektenheden, Udviklingsenheden, Systemforvaltning for ESDH-systemer mv, Systemforvaltning for øvrige systemer og Drifts- og supportenheden. Du kan læse mere om os her.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern enten efter OAO-S-Fællesoverenskomsten og relevant organisation eller overenskomsten for akademikere i staten og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørene institutioner. Arbejdsstedet er Udlændingestyrelsen, Adelgade 11-13, 1304 København K, og vi er dermed centralt placeret i København tæt ved Kgs. Nytorv.
Der er tale om en fast stilling på fuldtid med 37 timer om ugen, og stillingen er med tiltræden den 1. oktober 2023 eller snarest muligt.
Du skal opnå sikkerhedsgodkendelse til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling, og opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte enhedschef for Program- og projektenheden Lotte Enevold Snedker på telefonnummer 61 98 35 40 eller på e-mail lens@uim.dk.
Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest tirsdag den 15. august 2023. Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Vi forventer at afholde samtaler mandag den 21. august 2023.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
US - København, Ryesgade 53, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171151&DepartmentId=8774&MediaId=3177&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883718