BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er faglig ledelse af pædagogisk personale og fælles ledelse lige dig?
Så har du nu muligheden for at blive den ene halvdel af det lederpar, som sætter den pædagogiske retning og skaber følgeskab og høj kvalitet i Altankassen.
I Altankassen har vi to pædagogiske ledere, der sammen skal varetage ledelsesopgaven i en attraktiv institution. I vil have fælles ansvar for Altankassen og skal i et tæt samarbejde løse mange forskellige typer opgaver, personaleledelse, administrative opgaver, faglige udviklingsopgaver, forældreinddragelse m.m.
Du vil sammen med den anden pædagogiske leder, som er forholdsvis ny, få mulighed for at skabe en fælles retning og høj pædagogisk kvalitet i institutionen. Vores nøgleord er nærværende ledelse og det gode arbejdsfællesskab. Sammen har vi fokus på at fastholde og videreudvikle arbejdsfællesskabet på tværs af grupperne i hele Altankassen.
Dine primære arbejdsopgaver bliver at varetage den daglige personale- og pædagogfaglige ledelse af 5 børnehavegrupper, hvoraf to af grupperne fast er i vores udflytter Nyttehaven, som ligger i Dragør.
Din lederkollega har primært ledelsesansvar for vuggestuen, som har seks grupper.
Vi forventer, at du er nærværende og vægter faglig ledelse højt. Det skal du praktisere blandt andet ved at deltage på stuemøder, hvor der følges systematisk op på det pædagogiske arbejde. Du ser forældresamarbejde som en ressource. Vi forventer også, at du deltager i netværksmøder og forældresamtaler og indgår i samarbejdet når det kræver ledelse. Udover det ser vi gerne, at du:
- har en bred praksiserfaring og gerne ledelseserfaring og evt. diplom i ledelse eller lignende
- har en særlig interesse for personale- og faglig ledelse
- evner at skabe tillid og gå foran i den pædagogiske praksis
- formår at skabe rum og motivation, så hver enkelt medarbejder udvikler sine faglige og personlige kompetencer
- har samarbejdsevner, engagement og personlig gennemslagskraft og lægger vægt på medarbejderinddragelse og et godt arbejdsfællesskab, i samarbejde med TRIO
- har gode kommunikative evner og trives med komplekse arbejdsopgaver
- har flair for administrative opgaver
Du bliver en del af et ledelsesteam, der vægter sparring og vidensdeling højt. Vi arbejder målrettet med at fastholde et højt fagligt niveau - både i ledelsesteamet og i samarbejdet med vores medarbejdere. Du vil indgå i en fast sparringsgruppe i klyngeledelsesteamet og blive tilknyttet en mentor.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og efter gældende overenskomst med LFS/FOA. Tiltrædelse den 1. oktober 2023 eller snarest efter. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.
Yderligere oplysninger
Kom gerne på besøg, inden du søger stillingen. Dette kan arrangeres efter aftale med klyngeleder Lone Lindstrøm Andersen. Har du spørgsmål til stillingen, kan du ligeledes kontakte Lone på 2712 6947. Læs også mere om os på vores hjemmeside.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 23. og den 28. august.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193268&DepartmentId=19531&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875137