BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med fastholdelse og rekruttering af medarbejdere og ledere og understøtte, at ledere i Socialforvaltningen får mere tid til faglig ledelse og personaleledelse? Har du kendskab til MED-samarbejdet og kan understøtte direktionen i et fortsat godt og tillidsfuldt samarbejde med medarbejderrepræsentanterne i HovedMED? Så er du måske vores nye kollega.
I Socialforvaltningen arbejder vi på at skabe de bedst mulige tilbud og indsatser for borgere med særlige behov i København. De centrale enheder, som Kontoret for Organisationsudvikling er en del af, har som fokusområde at understøtte vores borgercentre, så de kan tilbyde den bedste service og ydelse til borgerne og deres pårørende. Vi dækker en bred vifte af HR- og organisationsudviklingsopgaver og bistår borgmesteren, det politiske udvalg og direktionen i arbejdet med at sætte rammen for den strategiske udvikling af organisationen.
Om stillingen
Vi arbejder med to store strategiske dagsordener, nemlig fastholdelse og rekruttering og ambitionen om at gøre det lettere at lave godt socialt arbejde, bl.a. ved at lederne skal løse færre administrative opgaver, så der frigives tid til faglig ledelse og personaleledelse. Som vores nye kollega vil din hverdag blive præget af en række forskelligartede indsatser indenfor de to store strategiske dagsordener. Endvidere vil der være enkelte miljøopgaver.
Fra årsskiftet vil en af dine primære opgaver være indenfor MED-samarbejdet, som midlertidig AC-sekretær for HovedMED, hvor du er ansvarlig for planlægning og gennemførsel af møder i dialog med formandskabet. I Socialforvaltningen vægter vi det tætte MED-samarbejde højt, og derfor er tillidsdagsorden, arbejdsfællesskaber, trivsel og arbejdsmiljø emner, vi løfter i den daglige MED-dialog.
Din profil
For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du:
- Er en dygtig formidler, ikke mindst skriftligt
- Arbejder struktureret, følger op på sager og sikrer, at vi når i mål til de aftalte deadlines
- Har gode samarbejdsevner og er i stand til at navigere i et spændingsfelt af forskellige interesser på tværs af en stor, sammensat organisation
- Har en god forståelse for rammerne i en politisk styret organisation. Kendskab til Københavns Kommune og kendskab til MED-processer kan være en fordel
- Har en relevant samfundsvidenskabelig lang videregående uddannelse
En spændende stilling i landets største socialforvaltning, i et kontor med engagerede og tværfagligt orienterede medarbejdere. Vi prioriterer det gode samarbejde og videndeling på både kontormøder og i de forskellige teams. Vi er en dynamisk arbejdsplads beliggende i hjertet af København. Du vil være tæt på de politiske beslutningsprocesser, og din dagligdag vil blive afvekslende og udviklende.
Vi har fleksible rammer for vores arbejde og arbejder både på kontoret og hjemme. I løbet af 2023 og 2024 skal vores arbejdsplads istandsættes, og vi skal derfor i en periode arbejde i Nordvest.
Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en tidsbegrænset stilling til udgangen af juni 2024 på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse den 1. oktober 2023 eller snarest derefter.
Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og afhængigt af kvalifikationer og erfaring.
Yderligere oplysninger
Nærmere oplysninger om stillingen fås hos vicekontochef Mette Blangshøj på 2443 7391.
Du finder yderligere oplysninger om forvaltningen på https://www.kk.dk/sof
Søg via linket senest mandag den 7. august 2023
Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 33 og 34.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193386&DepartmentId=19094&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880848