Økonomikonsulent til skoleområdet i Budget og Analyse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring fra en eller flere kommunale økonomifunktioner og er du god til at udvikle kommunal økonomistyring og til at skrive politiske sager? Så er det måske dig, der er vores nye kollega.

 

Dit arbejde

Din rolle bliver at have ansvaret for skoleområdet. Det vil sige at dine primære arbejdsopgaver bliver at udarbejde budgetter, budgetmodeller, prognoser, beregninger til politiske sager mv. på skoleområdet.  Desuden har alle i Budget og Analyse ansvar for delopgaver i forhold til tværgående økonomi- og analyseopgaver. 

Du bliver en del af Budget og Analyse i Stab for IT, Økonomi og Personale i Herlev Kommune. Budget og Analyse er en afdeling med en god og uformel stemning og engagerede kolleger, hvor videndeling og samarbejde er de bærende grundprincipper.

Vores opgaver er blandt andet at udarbejde budgetter, prognoser, beregninger til politiske sager samt understøtte både centrale og decentrale ledere med budgetter, prognoser, konsekvensberegninger og understøtte en god økonomiforståelse.

Opgaverne spænder vidt - fra klassisk budgetarbejde - til videreudvikling af styringsredskaber samt udarbejdelse af oplæg, analyser og forretningsgangsbeskrivelser og diverse ad hoc-opgaver.

 

Om dig

Dine vigtigste opgaver bliver at udarbejde budgetter på skoleområdet og de  månedlige budgetopfølgninger, samt den tilhørende kommunikation i forhold til samarbejdspartenere omkring budgettet og udviklingen i prognosen. Du vil få tæt kontakt med ledelsen på skoleområdet. 

Herudover vil det være opgaver som økonomisk sagsbehandling af politiske sager, samt beregninger som følge af politiske sager og/eller spørgsmål fra samarbejdspartnere. Det kan fx være udviklingen i børnetal og skolekapacitet og konsekvensberegninger i forhold til forskellige scenarier på skoleområdet. 

Det er også vigtigt, at du trives med at arbejde med forskellige arbejdsområder og at du trives med at arbejde sammen med kolleger, som har anden baggrund end dig. Endeligt at du kan arbejde selvstændigt, at du har øje for detaljen og kan vurdere, hvordan fx en budgetopfølgning eller en politisk sag kan blive bedre. 

 

Vi forventer, at du

  • er engageret og har en åben tilgang til alle opgaver
  • har gode kommunikative evner og kan formidle dine budskaber på en letforståelig måde
  • er samarbejds- og relationsskabende
  • arbejder struktureret og har gode analytiske og metodiske kompetencer
  • har flair for såvel tal som formidling
  • er en habil IT-bruger, særligt i forhold til Excel, kommunale økonomisystemer (vi bruger KMD OPUS) og evt. BI-systemer (vi bruger KMD Insight)
  • er fleksibel og hjælpsom af natur
  • har en relevant samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse eller lignende

 

Vi tilbyder

  • et godt arbejdsmiljø, som vi værner om, og hvor vi hjælper hinanden
  • en uformel stemning hvor vi løbende arbejder med at kvalitetssikre og optimere vores processer:
  • plads til gode idéer og nytænkning
  • et tæt samarbejde med kollegaer på tværs af hele organisationen
  • relevant kompetenceudvikling og efteruddannelse
  • den 1. april 2024 flytter vi ind i et helt frisk og nyopført rådhus i Herlev Bymidte
  • en god kantineordning
  • frivillig forsøgsordning, hvor man kan holde flexfri hver 2. fredag

 

Det praktiske 

Du ansættes som økonomikonsulent og med mulighed for at blive specialkonsulent alt efter erfaring. Stilling er en fuldtidsstilling på 37 timer og startdatoen forventes at blive 1. marts 2024.  

Ansættelse under gældende overenskomst. Lønnen aftales efter principperne om ny løn. 

 

Ansøgning og samtaler

Ansøgningsfristen er søndag den 7. januar 2024. 

Vi forventer at afholde første samtalerunde den 22. januar og anden samtalerunde den 29. januar.

 

Få mere at vide

Ring til leder af Budget og Analyse, Thomas Eirfeldt  på tlf. 2446 4941

 

 

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Budget og Analyse, Herlev Bygade, 90, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964045

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet