Økonomikonsulent til Budgetenheden på Herlev og Gentofte Hospital

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at blive en del af holdet, der styrer Herlev og Gentofte hospitals samlede budget på knap 5 mia. kr. og vil du gerne kombinere den overordnede økonomistyring af hospitalet med mere konkrete økonomiopgaver på afdelingsniveau? Så er du måske vores nye kollega i Budgetenheden.

Vi søger en udviklingsorienteret og engageret konsulent til at styrke controllingen af hospitalets afdelinger samt medvirke til budget- og bevillingsstyringen på det samlede hospitalsområde. Samtidig skal du varetage konkrete økonomistyringsopgaver for vores Afdeling for Service og Logistik. Afdelingen for Service og Logistik har ansvaret for Herlev og Gentofte hospitals samlede serviceydelser indenfor rengøring, logistik, patient- og personaleforplejning og er hospitalets bemandingsmæssigt største afdeling med et årligt budget på knapt 400 mio. kr.

I Budgetenheden vil du få 13 dygtige kollegaer, som brænder for at levere solid økonomisk rådgivning og sparring til hospitalets afdelinger og direktion. I punktform arbejder vi i særlig grad med:

  • Budgetlægning og budgetopfølgning
  • Økonomistyring på afdelingsniveau
  • Strategisk rådgivning og sparring til afdelingsledelserne
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til direktionen om økonomiske emner
  • Udarbejdelse af økonomisk ledelsesinformation
Budgetenheden er en del af stabsområdet Økonomi, Data og Planlægning, hvor vi er i alt godt 30 ansatte, hvor vi lægger vægt på, at der er et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og et godt humør.

Stillingens indhold Der er to hovedelementer i jobbet.

Den ene del omfatter hospitalets samlede bevillingsstyring, herunder særligt indberetning af budgetændringer i vores økonomisystem og kontakt til vores samarbejdspartnere centralt i Regionen. Denne del af opgaverne løses i tæt samarbejde med erfarne medarbejdere, som vil blive dine nære kollegaer og omfatter blandt andet:

  • Bevillingsstyring og bevillingskontrol
  • Økonomiopfølgning/rapportering i forbindelse med regnskab
  • Indrapportering vedrørende 4 årlige økonomirapporter til Regionen
  • Oprettelse af sager i økonomisystemet SAP
  • Tillægsbevillinger
  • Ledelsestilsyn
Den anden del af jobbet omfatter styringsopgaver i forhold til og opfølgning på Service og Logistiks forbrug og budgetter. Økonomiopfølgningen sker i en tæt dialog med afdelingsledelsen og enhedscheferne i afdelingen. Kendskab til SAP og Excel vil være en fordel. Alternativt skal du have mod på at lære systemerne godt at kende.

Du kommer til at referere til enhedschefen i Budgetenheden og vil i din dagligdag primært sidde sammen med dine kollegaer i Budgetenheden, men du skal forvente at sidde fysisk hos Service og Logistik en til to dage om ugen efter behov. Vi bor ”dør om dør”.

Vores forventninger til dig Vi regner med, at du har en relevant uddannelse og/eller at du kan dokumentere relevant erfaring fra lignende jobs. Erfaring fra sundhedsvæsenet vil være en fordel, men ikke et krav. Du skal gerne have en god talmæssig forståelse og være omhyggelig i dit arbejde. Du skal have lyst til at oparbejde et godt overblik over de regionale bevillingsregler. Om du er nyuddannet økonom, har en HK-baggrund eller længere erfaring med offentlig økonomi er ikke afgørende.

Vi søger en kollega som er interesseret i offentlig økonomistyring, er serviceminded, har en generel positiv tilgang til opgaverne og bidrager med godt kollegaskab og godt humør. Derfor skal du:

  • Kunne arbejde selvstændigt og resultatorienteret
  • Have stærke samarbejdsevner
  • Besidde en veludviklet analytisk sans
  • Have lyst til at arbejde med styringsmæssige data
  • Have interesse for tal/økonomi og være god formidler heraf
  • Skrive godt og kunne formidle og navigere i forhold til forskellige modtagere, f.eks. hospitalets direktion og afdelingsledelse
  • Være forberedt på en travl hverdag, hvor der er mange bolde i luften med forskellig prioritet
Vi tilbyder Stillingen er en fuldtidsstilling med en arbejdsuge på 37 timer. Vi har flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra i et vist omfang. Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst. Dit primære arbejdssted bliver på Gentofte Hospital. Nogen mødeaktivitet på Herlev Hospital må dog forventes.

Hvis du vil høre mere Du er velkommen til at søge yderligere oplysninger hos budgetchef Mogens Mosegaard Nielsen på 38 67 21 92 / mogens.mosegaard.nielsen@regionh.dk eller økonomikonsulent Kirsten Marker på 38 67 21 85 / kirsten.marker@regionh.dk.

Vi skal have din ansøgning senest d. 14. januar 2024 kl. 24.00. Der er ansættelsessamtaler i uge 3 og 4 og vi forventer, at ansættelsen starter marts eller hurtigst muligt derefter.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Hospital, Borgmester Ib Juuls Vej , 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962978

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet