Medarbejder til at styrke tryghed og fællesskaber for unge i Herlev

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Afdelingen for tryghed og fællesskaber søger en medarbejder, der enten er uddannet lærer, pædagog, socialrådgiver eller har en anden relevant socialfaglig baggrund.

UngHerlev har fire afdelinger: heltidsundervisning, tværgående skolesamarbejde, ungekultur og fritidsundervisning samt tryghed og fællesskaber. Tryghed og fællesskaber er den samlende overskrift for Herlevs Ungecaféer (klubtilbud) og Herlevs SSP-indsats. 

I Ungecaféerne, der er for de 13 til 18-årige, faciliterer vi ungefællesskaber i trygge rammer, arrangerer spændende aktiviteter, oparbejder gode relationer og medvirker til at udvikle unges sociale- og personlige kompetencer.

I SSP styrker og kvalificerer vi indsatsen overfor unge, som mistrives eller udviser kriminel eller uroskabende adfærd. Der arbejdes med kriminalitetsforebyggende tiltag, herunder gadeplansindsats/tryghedsindsats på tværs i kommunen i tæt samarbejde med skoler, politi, boligforeninger og øvrige samarbejdspartnere. 

Om jobbet
Denne stilling har fokus på trivselsfremmende indsatser for børn og unge som går i vores specialskole, som du vil blive tilknyttet. Stillingen har også stort fokus på mentoropgaver for børn og unge i alderen 10-17 år, og her vil du skulle arbejde tæt sammen med barn, familie og andre relevante samarbejdspartner. Det sidste fokus i stillingen er undervisning på vores 4 folkeskoler og forældreoplæg. Der undervises/holdes oplæg i emnerne digitale medier, nikotin og alkoholforebyggelse samt temaer indenfor det gode ungdomsliv og fællesskaber. Undervisningen er fordelt på hele året og udføres i samarbejde med SSP-koordinatoren. 

I SSP er der ikke langt fra idé til handling, så hvis der er noget, du brænder for, som kan udvikle det kriminalitetsforebyggende arbejde i kommunen, så vil der være rig mulighed for at igangsætte dette. 

Vi arbejder efter kommunens børnepolitik og udviklingsplan og søger gennem vores aktiviteter at støtte op om, at uddannelse, trivsel, medborgerskab og fællesskaber er for alle, uanset deres udgangspunkt. Vi har stort fokus på inddragelse af og samarbejde med forældre.

Vi forventer
Vi forventer, at du:

  • er nysgerrig og interesseret i unges liv og kan inddrage unge i fællesskabet.
  • har erfaring med børne- og ungeområdet.
  • har erfaring med tværfagligt samarbejde.
  • er initiativrig, udadvendt og god til at skabe relationer. 
  • har erfaring/interesse for gadeplansarbejde.
  • er en teamplayer, men også kan arbejde selvstændigt, metodisk og vidensbaseret.
  • kan vejlede og give individuel rådgivning til børn og unge, forældre samt samarbejdspartnere.
  • kan indgå i et tæt forældresamarbejde og ikke er bange for "den svære samtale".
  • har humor, er åben, opsøgende og fleksibel.
  • har kørekort til kat. B.

Vi tilbyder

  • et fleksibelt, uformelt og åbent miljø.
  • gode og engagerede kollegaer.
  • mulighed for at arbejde med lige det du brænder for i arbejdet med unge.
  • ledelsesopbakning, sparring, indflydelse og opfølgning.

Praktisk
I Tryghed og fællesskaber er vi pt. 20 medarbejdere, nogle forankrede i Ungecaféerne og nogle forankrede i SSP. Du bliver forankret i SSP, men skal arbejde på tværs af "de to ben". 

Du kan forvente følgende ift. din arbejdstid:

  • Du har 1 fast aftenvagt, hvor du vil skulle møde ind kl. 12-22 (mandag til torsdag), og du vil skulle udføre gadeplansarbejde og/eller aktiviteter for de unge fra kl. ca. 16 sammen med din kollega. Hver 5. uge vil din faste aftenvagt ligge om fredagen. 
  • Derudover skal du kunne arbejde en dag yderligere om ugen i de sene eftermiddagstimer og tidlige aftentimer. Her vil du eksempelvis kunne bruge tiden til mentoropgaver, deltage i aktiviteter med børn og unge i vores ungecafé, møder og deltagelse i andre relevante aktiviteter/arrangementer i byen. 
  • Alle andre dage planlægger du selv, dog med det in mente, at arbejdstiden skal tilrettelægges efter opgaverne.

Løn og ansættelse
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Herlev Kommune indhenter børne- og straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Stillingen er på 37 timer ugentligt.

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtale
Ansøgningsfristen er søndag den 11. august 2024.  Samtaler forventes afholdt uge 34. Stillingen ønskes besat 1. oktober 2024.

Få mere at vide
Du kan læse mere om kommunen på herlev.dk og om UngHerlev på ungher.dk

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Azam Aslani på 4045 4273 eller fagkoordinator Caroline Skou Nørgaard på 2360 9561.

Mød vores medarbejdere
herlev.dk kan du møde nogle af vores medarbejdere fra forskellige arbejdspladser i kommunen. De fortæller hver især om, hvad de arbejder med, og hvorfor de er glade for deres arbejde.

Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe "Spam/uønsket post".

 

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=84443efe)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Kommune, Højsletten, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076396

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet