Medarbejder med erfaring i regnskab og økonomiopfølgning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du et skarpt blik for at få budget og regnskab til at stemme? Har du et højt fagligt niveau og stærke samarbejdsevner? Så kunne et job i kontoret for Økonomi og Styring være noget for dig. Vi har altid spændende opgaver og lægger vægt på udvikling i vores opgaveløsning og for dig som medarbejder.

Vær med til at sikre mest mulig arbejdsmiljø for pengene I kontoret har vi et kontinuerligt fokus på, hvordan vi får mest mulig arbejdsmiljø for pengene. Du bliver en del af et team, der sætter en ære i at holde styr på pengene og sikre, at de bruges korrekt. Vi ønsker at styrke vores økonomiopfølgning og sikre vores direktion det bedst mulige beslutningsgrundlag. Derfor er det vigtigt, at du har en sikker hånd på driften, samtidig med du har blik for udviklingsmuligheder og nye løsninger.

Vi har en uformel omgangstone og let til grin. Du bliver en del af et kontor, hvor vi hjælper hinanden og sparrer på tværs. Du vil derfor opleve at blive taget godt imod, og at der altid er kollegaer parat til at sætte dig godt i gang.

Dine primære opgaver er regnskab og bogføring, ligesom du vil få en rolle i udarbejdelsen af grundbudget, udgiftsopfølgning og flerårsbudgetter. Du skal desuden være faglig ressourceperson og sparringspartner på tværs af Arbejdstilsynet. Du får derfor en bred kontaktflade med hele organisationen og bliver en vigtig sparringspartner for mange kolleger.

Dine kommende opgaver er bl.a.:

  • Regnskab herunder løbende opfølgning på korrekt kontering, lave regnskabserklæringer samt udarbejde konteringsvejledning.
  • Bogføring af f.eks. tilskudsfinansierede aktiviteter, udbetalinger og fakturering.
  • Afstemninger af f.eks. fordringer til gældsstyrelsen, interimskonto m.v.
  • Bidrage til udarbejdelse af grundbudget og udgiftsopfølgninger.
  • Udarbejdelse af løbende økonomiopfølgning til direktionen.
  • Bidrage til udvikling af flerårsbudget for Arbejdstilsynet.
  • Bidrage til udarbejdelse af årsrapport.
Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du er uddannet cand.polit, cand.oecon, cand.merc eller har en anden relevant kandidatuddannelse, men du kan også have en regnskabsuddannelse. Du har solidt kendskab til økonomiadministrative systemer og erfaring inden for regnskab og økonomiopfølgning, gerne fra staten. Erfaring med de fællesstatslige systemer Navision Stat, IndFak, RejsUd, SBS (Statens budgetsystem), SKS (Statens koncern system) eller Statens BI (ØSLDV) vil derfor også være en fordel, men det er ikke et krav.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • Har et højt fagligt niveau, en stærk analytisk sans, arbejder struktureret og har sans for detaljen.
  • Har gode kompetencer inden for Excel og er god til at se sammenhænge i data.
  • Formidler budskaber på en let tilgængelig måde både i fx notater, Power Point-præsentationer og på møder.
  • Er opsøgende, imødekommende, har gode samarbejdsevner og et højt engagement.
Løn- og ansættelsesvilkår ​Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. oktober 2023.

​Du bliver ansat som fuldmægtig på overenskomsten for akademikere i staten. Med de rette kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent. Hvis du ikke har en akademisk uddannelse bliver du ansat som kontorfunktionær efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.

Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Winnie Poder Bjerregaard på tlf.nr. 72208581.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du fra den 1. august velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 51622762.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest torsdag den 17. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Arbejdstilsynet, Landskronagade 33, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170624&DepartmentId=6067&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877009

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet