BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
PPR i Herlev Kommune søger en leder af vores tværkoordinerende indsatsteams på Herlev Kommunes folkeskoler.
Kan du fagligt lede et tværfagligt team, der skal understøtte arbejdet omkring udsatte børn, unge og familier på vores skoler? Er du optaget af udvikling og implementeringen af særlige undervisningstilbud, så skal du søge denne stilling.
Herlev kommune har siden april 2024 arbejdet i en ny organisering, hvor PPR, Børne- og Ungerådgivningen, Sundhedsplejen og Børnetræningen, Familieindsatsen og vores Ungehjem er samlet under enheden Tværfaglige Indsatser.
Behovene på det specialiserede børneområde er stigende i hele landet. Læringsmiljøer i skole- og dagtilbud er under pres og samtidig segregeres flere børn fra de almene fællesskaber.
I Herlev Kommune er vi derfor i fuld gang med at udvikle nye veje ind i det tværprofessionelle samarbejde. Det betyder, at vi har etableret tværkoordinerende indsatsteams ud mod vores folkeskoler, hvis opgaver er at bidrage til at finde nye veje og skabe nye løsninger både fagligt og økonomisk. Du skal lede og understøtte udviklingen af disse teams.
En del af løsningen i forhold til at skabe rammer for, at flere børn og unge kan trives og udvikle sig i vores skoler, ser vi som udvikling og understøttelse af inkluderende læringsfællesskaber, som er lokalt forankret på de tre folkeskoler. Du vil skulle bidrage til denne udvikling i et tæt samarbejde med skolerne samt medarbejdere i de nye teams og øvrige relevante medarbejdere fra Tværfaglige Indsatser.
Du vil som leder være forankret i PPR under Tværfaglige Indsatser, og her indgå i et team med leder på det specialiserede børne- og ungeområde. Dine primære opgaver vil ligge på skolerne i tæt samarbejde med skolelederne, de faglige ledere, skolernes egne ressourcepersoner og dine egne medarbejdere.
Nogle af dine opgaver vil være at videreudvikle og understøtte arbejdet med NEST og NEST-principperne, Co-teaching og kompetenceudvikling. Ligeledes skal du lede og facilitere drøftelser. der bidrager til at bringe ressourcerne fra de tværkoordinerende indsatsteams i spil i løsninger omkring børn, unge og familier i udsatte positioner.
Herudover vil du i kraft af din forankring i ledelsesteamet i Tværfaglige Indsatser og i PPR deltage i understøttelsen af det øvrige tværprofessionelle samarbejde, herunder understøtte sammenhængen mellem lokale tilbud, tiltag på øvrige skoler og den fælleskommunale opgave med at sikre stærke læringsmiljøer og deltagelsesmuligheder for alle børn.
Om stillingen
PPR ligger i Tværfaglige Indsatser. Vi indgår i et tæt og forpligtende samarbejde med kommunens dagtilbud og skoler og har gode erfaringer med at lede fælles på tværprofessionelle opgaver.
Vi har, gennem de seneste tre år, arbejdet målrettet med at forbedre de understøttende strukturer, der er bærende for en rigtig og rettidig indsats, når vi oplever børn og unge, der ikke trives i vores læringsfællesskaber.
Vi har implementeret mødefora, hvor de tværprofessionelle indsatsteams bestående af pædagogiske vejledere, fraværskonsulenter, Børne- og ungerådgivere, familiebehandlere, SSP-medarbejder og UU-vejledere er en del af de ressourcer, vi har bragt i spil tæt på skolerne for at understøtte det forebyggende arbejde. Sammen med skolernes ledelse, medarbejdere og PPR’s øvrige fagligheder som psykologer, talehørekonsulenter og specialpædagoger arbejder vi med at understøtte arbejdet med at skabe helhedsorienterede løsninger for vores udsatte børn, unge og familier.
Med udgangspunkt i en viden om de behov vi identificerer hos vores udsatte børn, unge og familier, har vi gjort os erfaringer med at udvikle særlige undervisningstilbud på nogle af vores skoleafdelinger. Vi er ambitiøse omkring at udvikle løsninger, der ligger mellem det almene og det specialiserede område og ved, at det er en kompleks opgave, der kræver fokus og ledelse. Du får en afgørende rolle i dette arbejde sammen med dine medarbejdere i de tværkoordinerende indsatsteams.
Om dig
Vi lægger vægt på at du:
- har stærke koblingskompetencer og samarbejdsevner.
- trives i et omskifteligt arbejdsmiljø, med mange komplekse problemstillinger.
- kan planlægge, prioritere og udføre.
- kan sætte dig ind i sammenhænge, faglige spørgsmål og dilemmaer inden for det samlede arbejdsfelt.
- har stærke kommunikative evner.
- kan skabe følgeskab og engagement.
- har ledelseserfaring eller erfaring som koordinator.
- har relevant uddannelse som lærer, pædagog, psykolog eller lign. og erfaring inden for trivsel og inklusion.
- har kendskab/erfaring med det specialiserede børneområde og de mest anvendte metoder på området.
Om os
De tværkoordinerende indsatsteams er forankret i PPR under Tværfaglige Indsatser. PPR består af pædagogiske vejledere, fraværskonsulenter, psykologer, specialpædagoger, talehørekonsulenter og udviklingskonsulenter. Vi er en afdeling med en høj faglighed og store ambitioner i alle lag af organisationen i forhold til at lykkes i arbejdet med udsatte børn og unge. Vi samarbejder tæt med skoler og dagtilbud, myndighedsrådgivere, fysio- og ergoterapeuter, sundhedsplejersker og familiebehandlere. Vi har gode og forpligtende relationer til ledere og medarbejdere i kommunens dagtilbud og skoler.
Vi tilbyder:
- en ambitiøs ledergruppe under Tværfaglige Indsatser som er optaget af at lede i fællesskab og understøtte og sparre med hinanden
- en arbejdsplads hvor vi stiller os til rådighed for hinanden og ser hinanden som forudsætninger for at lykkes i vores opgaveløsning
- en fleksibel arbejdsdag, hvor du selv tilrettelægger dit arbejde
- et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
- en afdeling der er kendetegnet ved en uformel og humoristisk omgangstone og hvor et godt socialt miljø prioriteres
- en medarbejdergruppe i trivsel og kontinuerlig udvikling
Løn og ansættelse
Stillingen er på fuld tid og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes børne- og straffeattest i forbindelse med ansættelsen.
Stillingen er til besættelse pr. 1. november 2024 eller snarest herefter.
Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler
Ansøgningsfristen er 22. oktober 2024 kl. 12. Vi forventer at holde samtaler den 28. oktober 2024 og eventuelt 2. samtale den 30. oktober 2024.
Få mere at vide
Hvis du ønsker yderligere information om stillingerne er du velkommen til at kontakte chef for Tværfaglige Indsatser og leder af PPR, Bine Baadsgaard, på 2147 5039.
Mød vores medarbejdere
På herlev.dk kan du møde nogle af vores medarbejdere fra forskellige arbejdspladser i kommunen. De fortæller hver især om, hvad de arbejder med, og hvorfor de er glade for deres arbejde.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Dildhaven, 43, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6123536