Leder til økonomistyring og teamledelse i Region Hovedstadens ejendomsportefølje

Profilbillede
dato

Økonomisk stærk generalist til analyser og teamledelse

Til at optimere økonomistyringen indenfor Region Hovedstadens ejendomsportefølje søger vi nu en leder med økonomisk indsigt, analytiske evner og gode samarbejdsevner

Region Hovedstaden forvalter med sine 7 hospitaler flere millioner kvadratmeter i ejendomme fordelt på 80 lokaliteter. Nogle ejendomme lejer vi, og vi udlejer også selv overskydende kvadratmeter til andre dele af sundhedsvæsenet. I teamet er det overordnede samlende tema regionens ejendomsportefølje. Vi bogfører fakturaer for vores lejede bygninger, vi sender fakturaer vedr. de ejendomme vi lejer ud, vi administrerer personaleboliger, vi betaler ejendomsskatten og vi har ansvaret for områdets økonomistyring, budgettering, notatudarbejdelse og fra tid til anden også sagsfremstilling af relevante emner til de regionale beslutningsfora. Vi varetager dermed hele viften af opgaver fra bogføring til analyser og sagsbehandling indenfor regionens ejendomsportefølje. Sagerne er ofte komplekse og med stor økonomisk effekt – eksempelvis skal vi i de kommende år håndtere de økonomiske konsekvenser når Frederiksberg - og Hillerød Hospitaler skal afhændes. Vi søger dig, der kan stå i spidsen for dette team og som selv kan udføre sagsbehandling indenfor området.

Dine opgaver
Du vil skulle stå i spidsen for et specialteam koblet på økonomiafdelingen. Her vil du kunne bruge dine analytiske evner og udførende kraft i form af:

  • Personaleledelse af et team på pt. 4 medarbejdere
  • Udarbejdelse af analyser og notater om økonomiske udfordringer og handlemuligheder ift. ind-/udleje
  • Udfordring af fagområderne (driftsorganisation) økonomisk forud for forhandlinger om lejemål, eller som udløber af politiske beslutninger med relevans for ejendomsporteføljen
  • Udøvelse af det ledelsesmæssige og økonomisk ansvar for budgetter og controlling på området for ind- og udleje, med et samlet driftsbudget i størrelsesordenen 300 mio. kr.
  • Udarbejdelse af budgetter indenfor sager af mere sundhedspolitisk karakter i de tilfælde hvor disse sager har betydning for ejendomsdriften i form af fx indretning af nye lokaler eller flytning af patientfunktioner indenfor regionens eksisterende ejendomsportefølje
Opgaverne løser du i et tæt samspil med dine medarbejdere hvoraf flere har mange års erfaring fra økonomiarbejde i Region Hovedstaden. Jobbet kræver gode samarbejdsevner men rummer samtidig akademikere med lyst til at arbejde selvstændigt og dybt med tingene. Samarbejdsevnerne kommer bl.a. i spil i samarbejdet med ledere og medarbejdere i driftsorganisationen – hvilket sikrer samspil med kolleger med en anden faglighed end din. Vi forventer ikke nødvendigvis at du har kendskab til ejendomsområdet, men at du er nysgerrig på området og synes det er spændende at arbejde med et relativt specialiseret område der opgavemæssigt favner bredt – og hvor du kan gøre din indflydelse gældende enten direkte via din egen arbejdsindsats eller via din ledelsesrolle.

Din profil
Du kan både være økonom eller akademisk generalist med erfaring udi offentlig økonomi. Men du kan også komme oppefra og fx have ledelseserfaring med ønsket om et mere analytisk arbejde. Eller måske du har baggrund i konsulentbranchen. Under alle omstændigheder, har du formentlig:

  • Relevant akademisk uddannelse, gerne men ikke nødvendigvis indenfor økonomi
  • Erfaring med offentlig økonomistyring eller økonomiske analyser
  • Dokumenteret erfaring med at løse og formidle komplekse sagsbehandlings problemstillinger
  • En evne til at tilegne dig ny viden hurtigt
  • Lyst til fordybelsesarbejde og evner for skriftlig formulering
  • Lyst til ledelse – men hvor du samtidig selv skal kunne arbejde aktivt med de relevante opgaver der skal løses i teamet. Jobbet giver således god mulighed for at være startskuddet til en lederkarriere.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen kan du kontakte Niels Abitz enhedschef for økonomi på 26 16 14 17 eller niels.abitz@regionh.dk og Ebbe Brage leder af budget og controller teamet på 29 99 79 12 eller ebbe.brage.01@regionh.dk.

Løn- og ansættelsesforhold
Du ansættes i henhold til gældende AC-overenskomst fra 1. februar 2024 eller snarest muligt. Du vil som udgangspunkt blive indplaceret som chefkonsulent med ledelsesansvar. Generelt er vi åbne for løsninger der passer dig, og vi er så afgjort fortalere for fleksible arbejdsforhold. Det kan være relevant at forhandle et løntillæg på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansøgningsfristen er den 26. november 2024 og vi indkalder løbende til samtaler og kan afslutte kandidatsøgningen hvis vi finder den rette, så tøv ikke med at søge.

Om organisationen
Center for Ejendomme er den del af Region Hovedstaden, der bygger og drifter hovedstadens hospitaler. Det gør vi for over 4 milliarder kroner årligt. Vores 850 medarbejdere forvalter over 2 mio. kvadratmeter ejendomme fordelt på 7 hospitaler og 80 lokaliteter. Vi er regionens største bygherrefunktion.

Centeret har eget hovedkvarter med superpraktisk placering lige overfor Herlev S-togstation. Grundet det store budget har centeret en egen økonomifunktion på 18 medarbejdere, herunder et lille specialteam for regionens lejemål og svære sager på 5 medarbejdere. Læs mere om Center for Ejendomme her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Ejendomme, Lyskær , 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6139851

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet