Ledende områdeleder til Olivia Danmark - Skab positiv udvikling med nærværende ledelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du flair for rekruttering, en socialfaglig eller pædagogisk baggrund og trives du med at være en nærværende leder på distancen? Vi ønsker at udvide teamet med yderligere en kollega i Vest og en kollega i Øst.

Olivia Danmark er en arbejdsplads til dig som gerne vil have balance i dit arbejds- og hjemmeliv, hvor det ene ikke udelukker det andet. En områdeleder hos Olivia Danmark arbejder selvstændigt, ser muligheder når der er udfordringer og har fokus på de menneskelige relationer.

En områdeleder hos Olivia Danmark

Som områdeleder står du i spidsen for vores dygtige medarbejdere, der leverer en pædagogisk indsats hos familier og borgere i hele landet. Et team er bygget op omkring et barn, en ung eller voksen borger, og evt. pårørende i hjemmene, på bosteder eller som aflastning. Vores indsats er udviklet ud fra en bevilling fra en kommune, og vi har et tæt samarbejde med sagsbehandlerne. Områdelederens ansvar er at sikre at der ydes den hjælp og støtte der er bevilliget.

Din dagligdag består af ansvaret for den daglige ledelse og drift omkring borgerne og medarbejderne. Vi tager ansvar og skaber løsninger -hver dag.Du er ansvarlig for opstart af nye team, overblik over de bevilgede ydelser, rekruttering af medarbejdere, vikarer, personalepleje og fastholdelse. Vi arbejder med mennesker, og det kræver ofte, at vi tænker ud af boksen, skaber nye løsninger og tilpasser vores drift til behovet. Du arbejder med distanceledelse, idet vores arbejdsdage både er hjemmefra og fra vores hovedkontor i Herlev. Dine teams vil være fordelt over et større geografisk område i Danmark.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Rekruttering af medarbejdere, herunder udarbejdelse af medarbejderprofil, opsætning af jobopslag, screening af kandidater, afholdelse af samtaler. Du arbejder løbende med rekruttering. Det er en forudsætning, for at du har fuldt hold i alle teams.
  • Ledelse af personale på distancen, sparring, fastholdelse m.m.
  • Borgerbesøg og personalemøder.
  • Systematisk dokumentation og kvalitetssikring.
  • Sikre at din portefølje driftes indenfor budget, overenskomst, kvalitetsstandarder, kontrakter mv.
  • Kontakt til sagsbehandlere, herunder også deltagelse ved møder og udarbejdelse af statusrapporter.
  • Rådgivning af borgere og pårørende.
  • Vagtplanlægning, vikardækning og godkendelse af løn.
  • Ad hoc opgaver. MANGE ad hoc opgaver
Hvem er du?

Du er pædagog eller har en socialfaglig baggrund, du har ledelseserfaring og erfaring med rekruttering. Du har et ønske om at udvikle dig inden for ledelse, du værdsætter dine medarbejdere og sætter en ære i at være en god leder.

At have kendskab til det socialpædagogiske område generelt og paragrafferne på området, er en fordel.

Du trives med høje krav til kvalitet og dokumentation, du er grundig, velorganiseret og dygtig til at formulere dig både mundtligt og på skrift på flere niveauer. Gode koordineringsevner, og en effektiv arbejdsstil er en forudsætning for at få succes i stillingen. Generelt er struktur og selvstændighed en vigtig egenskab i dette job.

Herudover er der krav om talforståelse, og du skal have interesse i økonomien for de indsatser og teams du er leder for.

Virtuelle møder er en stor del af vores arbejdsdag, så det er vigtigt, at du føler dig tilpas foran skærmen. Du skal holde af at arbejde selvstændigt, struktureret og effektivt, i et højt tempo.

Din faste base bliver fra dit hjemmekontor, arbejdsdage på vores hovedkontor i Herlev vil forekomme. I en oplæringsperiode skal du være i Herlev på kontoret, hvor vi har et onboarding forløb planlagt til dig. Du har et udadvendt job med mange telefonopkald og online møder, men du arbejder primært på egen hånd hjemmefra.

Du skal kunne tage beslutninger og stå ved dem, men samtidig være refleksiv og træffe en ny, hvis det ikke var den rigtige. Der vil forekomme kørsel i forbindelse med ansættelsessamtaler, borgerbesøg og møder med sagsbehandlere. Eller en arbejdsdag hvor du mødes sammen med dine kollegaer i Vest og Øst.

Olivia Danmark tilbyder dig

En spændende arbejdsplads med højt til loftet, god fleksibilitet i dit arbejdsliv, fokus på det personlige engagement og mulighed for at være en vigtig medspiller i en positiv udvikling.

Du bliver en del af en afdeling på 35 personer, hvor den pædagogiske områdeleder gruppe af 8 pædagogiske og socialfaglige teamledere. Områdechef Jannie Nykjær eller områdechef Thomas Nielsen, bliver din nærmeste leder. Jannie Nykjær og Thomas Nielsen arbejder ud fra en støttende og coachende ledelsesstil, med god erfaring fra det pædagogiske område og et godt kendskab til både den daglige drift og ledelse i Olivia Danmark.

Ansøgning og kontakt

Vi læser ansøgninger dagligt og holder løbende samtaler. Vi venter gerne på den rette medarbejder, men vil gerne møde dig snarest, så skriv gerne til os i dag og vær med til at skabe et rigere liv for flere.

Vi ser meget frem til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

OLIVIA DANMARK A/S, Hørkær , 2., 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089387

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet