BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du gode kompetencer på tværs af it-systemer, kommunikation og brugersupport? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervsindberetning og -registre.
Vi indsamler data fra virksomheder og organisationer til produktion af ca. 100 samfundsbeskrivende statistikker. Vi søger en ny kollega til et team på ca. 8 m/k, der administrerer dataindsamlinger, udarbejder indberetningsmaterialer og hjælper virksomheder med deres indberetning.
Dine arbejdsopgaver
Du får ansvar for digital kommunikation og dataindsamling til en række statistikker samt for tværgående opgaver, backup og support via telefon og mail. Opgaverne løses mellem mange deadlines - og i tæt samarbejde med fagkontorerne.
Du får også mere tekniske opgaver med support, test, vedligehold og optimering af vores indberetningssystemer, samt af breve og oplysningssider i HTML. Vi udvikler løbende vores arbejdsgange og systemer og har brug for, at alle medarbejdere løbende bidrager til at optimere og finde nye løsninger ift. nye behov
Vi tilbyder
- Udfordrende og afvekslende opgaver i et dynamisk team, der prioriterer samarbejde og videndeling.
- Gode muligheder for faglig udvikling ift. tekniske opgaver, optimering af arbejdsgange og kommunikation samt tværfagligt samarbejde med koordinatorer, løsningsudviklere og statistikansvarlige i Danmarks Statistik.
- En vigtig rolle ift. indsamling af gode data til samfundsbeskrivelse, der anvendes i politikudvikling, forskning mm.
Du vil være en god kandidat til jobbet, hvis du
- har en kontoruddannelse
- er god til at sætte dig ind i it-systemer og bidrage til at optimere dem
- er serviceminded og god til support og vejledning i digitale systemer
- har interesse og flair for god kommunikation
- er god til at samarbejde, spiller andre bedre og byder ind, hvor du kan
- er effektiv og ansvarsbevidst og trives i arbejde med mange deadlines
- har en positiv indstilling til skiftende opgaver og nye udfordringer
- evt. har arbejdet med fx HTML, XML og/eller EXCEL
Vi er ca. 40 medarbejdere i kontoret. Vi har ansvar for dataindsamling og support til virksomheder, der indberetter data til survey-baseret statistik. Vi har også ansvar for, at Danmarks Statistiks registre er opdaterede med strukturelle, økonomiske og geografiske basisdata om alle danske virksomheder.
Vores kerneopgave er at tilvejebringe gode data til aktuel statisk - med lav byrde for virksomhederne og effektive processer. Vi bidrager også til Danmarks Statistiks løbende arbejde med automatisering af datamodtagelse og anvendelse af nye datakilder.
Løn og ansættelse
Aflønning sker efter gældende overenskomst i staten.
Kontakt og ansøgning
Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte kontorchef Hanne-Pernille Stax på hps@dst.dk, tlf. 39 17 32 31.
Kort om Danmarks Statistik
Danmarks Statistik er den centrale myndighed for officiel statistikproduktion i Danmark placeret i Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet. Vi indsamler, bearbejder og offentliggør statistiske oplysninger om samfundet. Vi er ca. 600 ansatte og har en familievenlig arbejdsplads med mulighed for fleksibel arbejdstid. Få et hurtigt overblik over Danmarks Statistik på www.dst.dk
Du kan følge os på LinkedIn. https://dk.linkedin.com/company/statistics-denmark
Se vores medarbejdervideo her: https://youtu.be/UanDN4JQ5us
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
DANMARKS STATISTIK, Sejrøgade 11, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169967&DepartmentId=6405&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851955