BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du farmakonom, vil du gerne tættere på klinikken og patienterne og ønsker du balance mellem arbejde og fritid?
Efterspørgslen på farmakonomer i hospitalsverden er stor, og derfor søger vi lige nu dig, som motiveres af patientkontakt og tværfagligt samarbejde. Vi søger farmakonomer til faste stillinger.
Om jobbet
Hos os kan du udfordre og styrke din faglighed samt gøre en forskel for det samlede sundhedsvæsen og patienten. Du følger medicinen hele vejen fra bestilling, levering, udpakning, dispensering og administrationen og endelig helt ud til patientens mund. Vores enhed er kendetegnet af fokus på kvalitet, tværfagligt samarbejde, sikkerhed og værdi for patienten.
Har dette vagt interesse, så bliv klogere på hvad arbejdet går ud på ved at søge på hjemmesiden "Farmakonom job".
Du er velkommen til en kop kaffe, før du sender en ansøgning, så kan du høre mere om arbejdet. Der vil også være mulighed for, at du kan følge en farmakonom i medicinmanagement, for at afprøve om det er noget for dig.
Vores medarbejdere siger
- ”Jeg synes der er et godt kollegialt sammenhold på Herlev/Gentofte matriklen. Der er mulighed for at kaste sig over mange forskellige fagområder, som man kan specialisere sig indenfor. Derudover er det et job, som er familievenligt, da mødetiderne er i dagtimerne.”
- “Min højeste prioritet, dengang jeg søgte jobbet, var klart at være med til at spille de forskellige professioner på et hospital, gode. Samspillet medfører en større patientsikkerhed, hvilket er en faktor som er meget tilfredsstillende for min hverdag.”
- Daglig drift
- Skemaplanlægning, herunder ferie og fri samt sygemeldinger
- Teammøder, herunder udvikling af drift og samarbejde
- Mulighed for særlige ansvarsområder
Jobbet er delt i to funktioner kaldet Medicinservice og Medicinmanagement, som i nogle tilfælde smelter sammen. Du skal typisk varetage begge funktioner i rul. I medicinmanagement vil den daglige mødetid normalt være klokken 7.00 - 14.30 og i medicinservice er det som udgangspunkt være klokken 8.00 - 15.30. Arbejdet inkluderer også weekendvagter.
Du vil arbejde tæt med farmakonomer og farmaceuter på Apoteksenheden samt det kliniske personale på afdelingerne. Du vil få grundig oplæring i begge funktioner.
Du vil blandt andet være med til at:
- Sikre at de nødvendige lægemidler er til rådighed
- Medvirke til optimal økonomisk anvendelse, fokus på mindre spild og lagerstyring af afdelingernes lægemidler.
- Kontrollere at medicinen bliver opbevaret korrekt og føre udløbskontrol.
- Vurdere medicinforbrug i relation til standardsortiment og rekommandationer.
- Indgå i dialog med afdelingens personale mht. valg af lægemidler samt besvarelse af lægemiddelrelaterede spørgsmål fra klinikken.
- Udlevering af vederlagsfri medicin i vores medicinboks
Medicinmanagement
- Dispensering og administration af medicin til indlagte patienter
- Pakning af medicin ved udskrivelse
- Faglig sparring med læger, plejepersonale og kollegaer omkring patientens medicinering, samt samarbejde med patienten selv
Aktuelt er der medicinmanagement på afdelingen for Led og knogler, afdelingen for Nyresygdomme, Akutmodtagelsen, Akutklinikken, afdelingen for Mave-, tarm- og leversygdomme, afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme samt afdelingen for Kræftsygdomme.
Vi leder både efter faglige og personlige kompetencer og du må gerne
- Være glad for at arbejde med mennesker, kunne opbygge relationer og have gode kommunikationsevner
- Kunne arbejde i teams, prioritere det gode samarbejde og være nysgerrig på andre
- Trives med selvstændige opgaver, have et godt overblik og være hjælpsom
- Have gåpåmod og lyst til en omskiftelig hverdag
- Være professionel, velfunderet og forberedt på at gå i dialog med læger og plejepersonale
- Have grundlæggende it-kompetencer
- Grundig oplæring og løbende opkvalificerende læringsforløb inden for klinisk farmaci – du kan derfor godt søge selvom du er nyuddannet.
- Gode arbejdstider med flexsystem, weekendvagter cirka hver 4. weekend og mulighed for god balance mellem familie, fritid og arbejdsliv
- God pension
- Betalt frokostpause
- Gode medarbejderfordele såsom billig massage, idrætsforeninger og træningsfaciliterer, gratis service på cykler og meget andet
- Engagerede og fagligt dygtige kolleger og en struktur som sætter samarbejdet i højsædet
- Mulighed for samarbejde og netværk med højt specialiserede klinikere
- En arbejdsplads i løbende udvikling og forandring, som du kan få indflydelse på.
Kontakt afdelingsledere Karima El Harrab på mail karima.el.harrab@regionh.dk eller tlf. 29 78 87 65 eller Christian Bernstein Rubek på mail christian.bernstein.rubek@regionh.dk eller tlf. 29 39 32 70.
Ansøgningsprocedure
Ansøgningsfrist er mandag den 15. maj 2024 - Samtaler afholdes løbende.
Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. juni 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst med Farmakonomforeningen. Stillingerne er på 37 timer/uge mandag til fredag med weekendarbejde i dagvagt, hvor man indgår i et rul. Arbejdstiden kan ligge mellem kl. 7-18.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Hovedstadens Apotek, Marielundvej , 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030773