It-projektleder og PMO med fokus på tværgående samarbejde og facilitering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med it-projektledelse og har du gennemslagskraft og mod på facilitering? Er du samtidig struktureret og god til at skabe overblik? Så har vi jobbet til dig i Digitaliseringskontoret i STAR.

Projektledelse, kommunikation og tværorganisatorisk samarbejde Som vores nye kollega vil du få en delt rolle. Dels bliver du en del af vores PMO team, som sikrer implementering af projektmetode og prioritering projektporteføljen og dels bliver du primær ansvarlig for facilitering af forskellige fora og arrangementer, som skal støtte op om vores tværgående samarbejde mellem STAR og vores udviklingsleverandører. Du bliver en nøglespiller i forhold til vores udviklingsafdeling, og du får en alsidig hverdag med mange bolde i luften og stor frihed til at organisere opgaverne, som det fungerer bedst for dig.

Dine opgaver er blandt andet:

  • Facilitering af tværgående samarbejdsfora, kick-offs og uddannelsesforløb. Du bliver ansvarlig for planlægning, mødeledelse mv. Du vil i høj grad få støtte fra dine kollegaer, som bidrager med præsentationer og andet indhold
  • Projektledelse af organisatoriske forandringer. Du er aktivt medvirkende til at udvikle samarbejdet med vores udviklingsleverandører samt implementere organisatoriske forandringer
  • Ledelsesrapportering af den samle projektportefølje og hjælp til prioritering af fremtidige projekter. Du vil være bindeledet mellem kontorerne i styrelsen og direktionen, når der løbende skal prioriteres i projektporteføljen
  • Projektledelse af mindre it-projekter. Som projektleder skal du samarbejde med de øvrige kontorer i STAR og med vores udviklingsleverandører om at levere gode og sikre løsninger til de danske borgere og virksomheder.
Ud over ovenstående opgaver vil du på baggrund af dine faglige kompetencer også selv få indflydelse på sammensætningen af din opgaveportefølje.

Sikre digitale løsninger til beskæftigelsesområdet Du bliver en del af kontoret for Digitalisering, som har ansvaret for udvikling og drift af de it-forretningssystemer, der understøtter beskæftigelsesindsatsen i Danmark, fx Jobnet. Udvikling og drift udføres af vores eksterne leverandører i vores agile ”udviklingsby”, STAR City. Vi sidder fysisk sammen med vores leverandører og har et tæt og velfungerende samarbejde. Du får således ca. 35 interne kollegaer i kontoret og yderligere ca. 80 eksterne kollegaer.
Vi har et godt kollegaskab og lægger vægt på samarbejde og respekt. Vi støtter og hjælper hinanden, og vi har en uhøjtidelig omgangstone med plads til et godt grin. Vi udvikler os via åben og uformel dialog, og vi værdsætter altid ideudveksling. Din professionelle udvikling er rigtig vigtig for os, og derfor ønsker vi at bidrage til, at du løbende kan styrke dine kompetencer. Det kan både være gennem uddannelse og gennem faglig sparring. Vi har desuden en god balance mellem arbejde og privatliv, og vi sætter en ære i at skabe et godt fagligt og socialt miljø.

Bliv vores nye kollega Du kan komme med mange forskellige baggrunde, men vi forestiller os, at du:

  • har en akademisk uddannelse eller anden relevant it-uddannelse
  • motiveres af en omskiftelig hverdag med mange samarbejdspartnere
  • er god til at skabe relationer og samarbejde i mindre teams og i en bredere kontekst
  • har stærke mundtlige og skriftlige formidlingsevner, som sikrer, at du kommunikerer målrettet og præcist til flere typer af målgrupper
  • kan arbejde struktureret og sikre fremdrift i dine projekter og opgaver.
Du bliver en central og udførende rolle, hvorfor det er vigtigt, at du trives med at gå forrest og være i dialog med kollegaer på tværs af kontorer og leverandører.

Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. august 2023.

Dit daglige arbejdssted er Vermundsgade 38, 2100 København Ø.

Hvis du har en akademisk uddannelse, bliver du ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Med de rette kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Hvis du ikke har en akademisk uddannelse, men en anden it-uddannelse, bliver du ansat som it-medarbejder efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.

Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Claus Balslev på tlf.nr.: 72 21 75 73.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr.: 51 62 27 62.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest den 4. juni 2023.

Vi forventer at holde samtaler løbene.

Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Vermundsgade 38 , 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169127&DepartmentId=6065&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836318

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet