BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med personalejuridiske problemstillinger, og brænder du for at gøre en forskel, hvor din rådgivning og leverancer virkelig betyder noget for andre mennesker. Motiveres du af en hverdag, hvor du er med til at sikre stabil hospitalsdrift, og kan være med til at udvikle og implementere nye løsninger til fremtidens hospital, så er her en enestående mulighed, som vi synes, at du skal gribe.
Vi søger en ny kollega til vores Jura-team fra den 1. maj 2024 eller tidligere, hvis muligt. Vi forestiller os, at du har arbejdet med personalejura og forhandlinger, samt trives med at løse komplekse problemstillinger og hjælpe ledere og chefer med at navigere i ofte svære personalesager.
Om stillingen Stillingen er forankret i HR-enheden, hvor du i tæt samarbejde med seks gode kollegaer løser hospitalets vigtige HR-opgaver. Enheden er opdelt i to teams, jura-team og løn- og vilkårsteam. Du refererer til HR-chefen, og din arbejdsplads er på både Gentofte og Herlev Hospital, primært på Gentofte Hospital. HR-enheden er en af i alt tre enheder i stabsafdelingen HR, Sekretariat og Kommunikation.
HR-enhedens fornemste opgave er at rådgive hospitalsdirektionen og hospitalets ledelser om HR-emner og -processer – i særdeleshed de vigtige driftsopgaver. Derudover deltager vi i nye indsatser og i udvikling af nye HR-processer – enten hvor vi ser potentiale for forbedringer, eller på områder, hvor der opstår behov for at tilpasse hospitalet til nye krav.
Vores samarbejdsform er tæt og uformel, og den kollegiale sparring er præget af åbenhed og med et ønske om, at bistå hinanden bedst muligt i hverdagen. Vi benytter os meget af hinandens erfaringer, specialviden og forskellige baggrunde/uddannelser, så vi opnår den bedste kvalitet i vores opgaveløsning.
Dine hovedopgaver Du bliver HR-kontaktperson for et antal hospitalsafdelinger og kommer til at bistå hospitalets ledere med:
- Ledelsesrådgivning og -sparring vedrørende personalesager, sygefraværssager og tjenstlige samtaler/forløb, herunder sagsbehandling.
- Fortolkning og rådgivning i overenskomstforhold, aftaler og regler på det regionale arbejdsmarked.
- Du vil også komme til at arbejde med én eller flere tværgående opgaver.
Dine kvalifikationer Vi forestiller os, at du:
- har erfaring med personalejuridiske sager, gerne fra en region eller kommune,
- har kendskab til de regionale overenskomster og aftaler,
- har en relevant mellemlang eller videregående uddannelse, fx som jurist,
- kan indgå respektfuldt i tværfagligt samarbejde og er en udpræget teamplayer, som også arbejder selvstændigt, struktureret og kan prioritere egne opgaver,
- er vant til at samarbejde og forhandle med tillidsrepræsentanter og faglige organisationer,
- kommunikerer sikkert både skriftligt og mundtligt,
- kan se HR-opgaver i et bredere perspektiv, og har lyst til at knytte din viden og dine kompetencer til andre dele af afdelingens opgaver, og
- har en positiv og smittende energi og trives i en hverdag, der indeholder en kombination af drift og udvikling.
- Tæt teamsamarbejde og sparring med erfarne og gode kollegaer, som sammen tilrettelægger og løser opgaverne.
- Bred kontaktflade på tværs af hospitalet og regionen.
- Målrettet tilgang til vores fælles opgaver og en ambition om at levere de bedste ydelser til alle.
- Systematisk introduktion og onboarding med egen social ”buddy” samt en faglig mentor.
- Flekstid samt en fleksibel tilgang til hjemmearbejde efter aftale.
Afdelingen er organiseret i tre enheder, hvor alle konsulenter har selvstændigt opgaveansvar, stor fleksibilitet og vide rammer for opgaveløsningen. Vi er stolte over vores helhedsorienterede tilgang til opgaverne, vores høje faglige kvalitet og den måde, vi støtter hinanden og hospitalets afdelinger på. Vores arbejde bidrager kraftigt til, at ledere og medarbejdere kan koncentrere sig om hospitalets kerneydelse, så hospitalet lever op til ambitionen om, at patienter, pårørende og personale altid føler sig ’Godt Behandlet’.
Yderligere oplysninger Stillingen besættes på fuld tid (37 timer/ugentligt) pr. den 1. maj 2024, eller efter aftale.
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte konstitueret enhedschef Húbert Nói Gunnarsson på telefon 20 28 07 88 eller dine kommende to teamkolleger, Henrik Nors på telefon 20 28 58 95 eller Minnie Pedersen på telefon 20 29 56 82.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes jf. overenskomst for akademikere ansat i regioner m.v. eller efter overenskomst for administrations- og IT-personale m.fl.
Upload din motiverede ansøgning, dit CV og relevante bilag.
Kvalificerede ansøgere uanset køn, alder, religion og etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfristen er søndag den 17. marts 2024.
Vi forventer at afholde første samtalerunde den 20. marts og anden samtalerunde den 22. marts 2024.
Der vil muligvis indgå en mindre case ved anden samtale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Hospital, Borgmester Ib Juuls Vej , 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6006433