BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
SSP har til formål at styrke og kvalificere indsatsen overfor unge, som udviser mistrivsel, kriminel- eller uroskabende adfærd med et særligt fokus på 12-18-årige.
Vores indsatsområder er primært rettet mod kriminalitetsforebyggende tiltag på tværs i kommunen i tæt samarbejde med skoler, klubber, politi, boligforeninger og øvrige samarbejdspartnere. Desuden har vi stort fokus på forældreinddragelse- og samarbejde samt vores gadeplansindsats. SSP arbejder også med unge i alderen 18-30 år.
Stillingen er på 37 timer ugentligt, som er skemalagt, og man skal påregne to aftenvagter om ugen i dagene mandag til fredag (fredag hver 5. uge). Alle SSP-medarbejdere er ansat til at arbejde fast hver 5. weekend, men på nuværende tidspunkt er weekendarbejde kun ved behov.
SSP er organisatorisk placeret under beskæftigelsesafdelingen. Vi er et team bestående af 4 SSP-medarbejdere, 1 tryghedskonsulent, 3 deltidsansatte og 1 leder, som er fælles om at løse forskelligartede forebyggende opgaver.
Vi søger en medarbejder, der er uddannet lærer, pædagog, socialrådgiver eller har en anden relevant socialfaglig baggrund. Du brænder for at arbejde med børn og unge i aldersgruppen 10-18 år og deres forældre. Du er en teamplayer, men kan også arbejde selvstændigt, metodisk og vidensbaseret.
Vi søger en medarbejder som:
- Har kendskab til SSP arbejdet – både på det generelle, specifikke og individorienterede niveau
- Har erfaring med tværfagligt samarbejde med lærere, pædagoger, politi, socialrådgivere, m.fl.
- Har interesse for gadeplansarbejde
- Kan yde personlig støtte og individuel rådgivning til børn, unge og deres forældre
- Kan indgå i et tæt forældresamarbejde og er ikke bange for ”den svære samtale”
- Har humor, er åben, opsøgende og fleksibel
- Har evne og lyst til at indgå i projekter med henblik på at udvikle det forebyggende arbejde i kommunen
- Har erfaring i at undervise børn i samfundsrelevante emner
- Har kørekort til kat. B
Vi tilbyder:
- En afvekslende og spændende stilling med et stort selvstændigt råderum
- Et engageret team, hvor der er plads til, at vi udvikler os sammen
- Et tæt samarbejde med relevante aktører inden for børne- og ungeområdet.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for SSP og Uddannelsesvejledningen Azam Aslani på tlf. 4045 4273.
Stillingen er til besættelse den 1. april 2024.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Herlev Kommune indhenter børneattest i forbindelse med ansættelse.
Ansøgning med relevante bilag sendes senest mandag den 19. februar, og vi forventer, at der afholdes ansættelsessamtaler onsdag den 21. februar mellem klokken 11:00-17:00.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Dildhaven, 43, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976695