Herlev kirke søger snarest

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En stilling som kirketjener ved Herlev Kirke, Herlev Sogn er ledig.

Stillingen er på 30 timer pr. uge.

Kirketjeneren skal varetage følgende opgaver:

Kirketjeneren skal varetage følgende opgaver:

  • Kirkebetjening ved gudstjenester og kirkelige handlinger
  • Rengøring og klargøring af kirkens lokaler og sognehus i samarbejde med administrator
  • Indkøb og servicering i forbindelse med mødevirksomhed
  • Tilsyn med bygninger i samarbejde med kirkeværgen

Herlev Sogn har 6.087 indbyggere hvoraf 2929 er medlemmer af kirken

Der er 5(6) antal ansatte i sognet.

Sognet er kendetegnet ved en aktiv menighed, et engageret menighedsråd og frivillige, der bærer en del af aktiviteterne for alle aldersgrupper.

Vi forventer, at du:

  • Er positiv og imødekommende og kan være en del af kirkens ansigt udadtil
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret
  • Er fleksibel og kan navigere i uvante situationer
  • Har IT-kendskab på brugerniveau og er fortrolig med elektronisk post og -kalender
  • Kan indgå i et struktureret samarbejde med kolleger, frivillige og menighedsråd
  • Er bekendt med det folkekirkelige landskab

Ansættelse sker ved Herlev Sogns Menighedsråd beliggende: Herlev Bygade 38B og Herlev Bygade 29 2730 Herlev

 

Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S) og Organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirketjener eller graver indgået mellem Kirkeministeriet og Danmarks Kirketjenerforening og det tilhørende protokollat for kirketjenere. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Nuværende tjenestemandsansatte kirketjenere har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kirketjenere gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start.

Lønnen forhandles med faglig organisation

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Administrator Majken Normand Bell på telefonnummer 2125 0516  /mail MNB@km.dk  .

Ansøgningen med relevante bilag sendes til Menighedsrådet, Herlev Bygade 38B.2, 2730 Herlev eller på mail til 7135fortrolig@sogn.dk

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 30/4 2024

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted primo maj.

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer og børneattest.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Herlev Kirkes Menighedsråd, Herlev Bygade, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6028087

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet