BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et dynamisk ledelsesteam, hvor der er plads til det særlige, som du kan bidrage med som leder?
Stillingen Stillingen har en spændende og alsidig opgaveportefølje, hvor hovedopgaven er personaleledelse. Hertil kommer driftsopgaver og andre tværgående ledelsesopgaver, som fordeles efter de spidskompetencer, vi hver især besidder. Vi er derfor klar til at skabe plads for dig til at udfolde det, du særligt kan bidrage med.
Ledelsesteamet Du kommer til at indgå i et dynamisk ledelsesteam, hvor vi imødeser dit bidrag.
Vi er dedikerede i forhold til Kommunikationscentrets kerneopgaver, hvor målsætningen er at give hver enkelt borger et kompetent og relevant tilbud i et konstruktivt samarbejde med kommunerne.
Vi er optaget af, at alle på vores fælles arbejdsplads trives og udvikler sig.
Vi udøver ledelse med afsæt i tankerne om social kapital – tillid, retfærdighed, samarbejde.
Vores tilstedeværelse i organisationen er synlig for at sikre daglig drift, så medarbejderne kan koncentrere sig om kerneopgaverne.
Vi er fokuserede på den fortsatte faglige udvikling for alle Kommunikationscentrets specialer og subspecialer til gavn for borgerne.
Vi arbejder værdibaseret.
Erfaringer og forventninger til dig Du skal have dokumenteret erfaring fra både kommunikationsområdet og erfaring med ledelse.
Vi forventer, at du:
- er interesseret i alle hjørner af Kommunikationscentret.
- holder fokus på løsningen af Kommunikationscentrets kerneopgaver til gavn for borgerne samtidig med at du har blik for medarbejdernes trivsel og arbejdsglæde.
- kan fastholde og udvikle det tillidsfulde samarbejde og den løbende dialog med kommunerne. Dette indeholder møder, samtaler og udarbejdelse af skriftlige aftaler.
- er stærk i forhold til driftsledelse.
- aktivt og ansvarligt vil indgå i løsningen af det faglige og kollegiale ansvar for at ledelsesteamets opgaver løses.
- er med til at sikre forudsætningerne for at konsulenterne kan fakturere deres timer.
- er aktiv i tilegnelsen af relevant ny faglig viden og omsætte denne til relevante ydelser.
- er aktiv og konstruktiv i ledelsesteamets og Kommunikationscentrets mødevirksomhed.
- indgår aktivt i Kommunikationscentrets udvikling og liv.
Dit personlige lederskab betyder, at du er:
- positiv i din tilgang og tydelig i din kommunikation.
- er samarbejdsorienteret i din ledelsesstil.
- kan veksle mellem at samarbejde i ledelsesteamet og stå selv.
- er robust, har dine meningers mod og samtidig er i stand til at arbejde for de fælles beslutninger.
Funktionsledelse Funktionslederne har det daglige personaleansvar for flere faglige teams.
Funktionslederen går på tværs af teams og skal sikre at medarbejdere og teams har de nødvendige værktøjer og forudsætninger for at kunne løse kerneopgaverne i forhold til borgerne og kommunerne.
Hvert af de faglige teams har en teamkoordinator, der løser de daglige koordinerende opgaver i forhold til sagsforløb m.v. samt forløb på tværs af teams. Gruppen af teamkoordinatorer og ledelsesteamet mødes regelmæssigt.
Ledelsesteamet arbejder i fællesskab med udviklingen af samarbejdet med kommunerne og andre eksterne samarbejdspartnere, optimering af sagsgange, ydelser og ydelseskatalog, kompetenceudvikling og MUS, m.v.
Kommunikationscentrets kendetegn Kommunikationscentret er takstfinansieret og løser opgaver for kommuner i Region Hovedstaden. Det drejer sig om børn, unge og voksne med tale-, læse/stave-, høre-, synsvanskeligheder, erhvervet hjerneskade, langvarige følger efter hjernerystelse, progredierende neurologiske sygdomme m.v.
Vi kan betegnes som ”et fælleskommunalt kommunikationscenter” for kommunerne rundt om København, som vi løbende er i tæt dialog med.
For at kunne tilbyde de rigtige forløb til borgere med komplekse vanskeligheder, gør vi meget ud af det tværfaglige samarbejde internt mellem faggrupperne.
Som specialundervisningstilbud er vi naturligvis optaget af, hvordan specialpædagogiske tilgange kan bidrage til at gøre en forskel for borgerne. Vi er derfor fokuseret på anvendelsesperspektivet af den fælles indsats i forløbene. Den fælles indsats rummer både samarbejdet med borgeren og pårørende. Dertil kommer de fagprofessionelle samarbejdspartnere i kommuner og andre sektorer.
Vi er optaget af at dokumentere effekten for borgerne af vores ydelser.
Vi arbejder med innovation og følger aktivt med i den teknologiske udvikling for at anvende den til at gøre en positiv forskel for borgerne.
Lidt mere om Kommunikationscentret Vi er ca. 100 medarbejdere fordelt på syv faglige teams, en række subspecialeteams samt en teknisk og administrativ stab. Til at understøtte alle disse engagerede og specialiserede medarbejdere er vi et ledelsesteam på tre funktionsledere, en souschef samt centerchef.
Vi har adresser i Hellerup og Ballerup. Du vil, som resten af ledelsesteamet, have arbejdstid på begge matrikler.
Kommunikationscentret har Region Hovedstaden som driftsherre og hører til i Den Sociale Virksomhed, der omfatter 19 specialiserede tilbud.
Kommunikationscentret er et tilbud efter lov om specialundervisning for voksne, og har derfor en bestyrelse, der består af repræsentanter fra brugerorganisationer, politikere fra kommunerne og Regionsrådet, elevrepræsentant samt medarbejderrepræsentanter.
Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. november 2023.
Løn efter overenskomst mellem Danske Regioner og relevant organisation.
Vi skal have din ansøgning senest den 8. september 2023 kl. 12.00.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 14. september 2023
De kandidater, der går videre til 2. runde, skal være indstillet på at blive testet af Region Hovedstadens Center for HR. Det vil foregå i uge 38.
Vi forventer at holde 2. samtalerunde den 27. september 2023.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Kristian Mainz på telefon 51 29 64 98.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kommunikationscentret Region H, Rygårds Alle 45, 2900 Hellerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=250709&DepartmentId=12110&MediaId=4964&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879346