Foreningskoordinator til Idræts- og Folkeoplysningsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for foreningslivet og det folkeoplysende område, og kan du varetage de administrative opgaver, der knytter sig hertil? Så kan du blive vores nye administrative foreningskoordinator. 
 
Organisationen  

Idræts- og Folkeoplysningsområdet er en del af Herlev Kommune, og vi holder til i Skinderskovhallen. I Herlev Kommune er vi i gang med en spændende udvikling som organisation, hvor vi ønsker at bringe fagligheden endnu mere i spil for den enkelte medarbejder. Teamet du vil sidde i, arbejder tæt sammen om at understøtte en ambitiøs Kommunalbestyrelse, der sætter muligheden for at engagere sig, som aktivt deltagende i byens fællesskaber højt. 

Idræts- og Folkeoplysningsområdet spænder over en bred opgaveportefølje, der både indbefatter driften af idrætsfaciliteterne, forvaltning af folkeoplysningsloven, servicering af politiske udvalg samt understøttelse af Herlevs mange foreninger.  

Teamet består udover dig af fem medarbejdere, som refererer til Idræts- og Fritidschefen. Teamet er engageret, har høj faglighed og højt humør i en travl og gerne aktiv hverdag.  
 

Om stillingen

Foreningskoordinatorens opgaver er varierede, men vil primært omhandle administrationen, der knytter sig til folkeoplysningsområdet. Du vil få ansvaret for at behandle tilskud til Herlevs mange folkeoplysende foreninger, herunder voksenundervisning (aftenskoler), aktivitetstilskud og lokaletilskud og du vil være den primære ansvarlige for en række lovpligtige myndighedsopgaver.  

Dine administrative opgaver spænder bredt, og du vil derfor arbejde tæt sammen med teamets øvrige medarbejdere. 

Du vil derfor også spille en aktiv rolle i teamets øvrige brede vifte af opgaver, der spænder fra bookinger af faciliteter til planlægning og afholdelse af arrangementer for Herlevs mange frivillige. Da stillingen indbefatter samarbejde med frivillige, kan der forekomme møder og arrangementer uden for almindelig arbejdstid. 


Vi søger en medarbejder som

  • Har kendskab til, og erfaring med det folkeoplysende område, og gerne erfaring med forvaltning af folkeoplysningsloven, herunder forvaltning af både tilskud, lokaler og tilsyn, foreningsgodkendelse samt arbejde med Forenings- og Fritidsråd eller lign. 
  • Har it-tekniske evner og gerne skarp i Excel 
  • Kan vejlede Herlevs foreninger konstruktivt ved henvendelser på folkeoplysningsområdet 
  • Kan bidrage med både mindre planlægning og afvikling af arrangementer og events på kultur- og fritidsområdet 
  • Er klar til at samarbejde på tværs – både i teamet og i hele organisationen 


Om dig

Du har erfaring med det folkeoplysende område og samarbejdet med frivillige, og du trives med administrative opgaver, og udviklingen af disse. Samtidig er du udadvendt, tillidsvækkende og serviceminded, og kan varetage en stor kontaktflade til kommunens mange foreninger, frivillige og øvrige samarbejdspartnere. Vi ser gerne du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, gerne i en kommune. 


Vi tilbyder:

  • En spændende stilling i et ambitiøst miljø, med mulighed for at sætte sit eget præg på opgaveløsningen 
  • Et fleksibelt arbejdsmiljø der giver gode muligheder for at kunne balancere arbejdsliv og privatliv. 
  • Gode kollegaer på et område drevet af engagement, høj faglighed og glæden ved bevægelse og med plads til humor 
  • Borgere og politikere der arbejder for et stærkt frivillighedsområde med mange givende fællesskaber 


Løn og ansættelsesvilkår 

Stillingen er på 37 timer og ansættelse sker i henhold til HK-overenskomst. Lønnen aftales efter principperne om Ny løn. 

Stillingen er til besættelse senest den 1. juni 2024. 
 

Ansøgningsfrist 

Ansøgningsfristen er søndag den 14. april 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 17. 

 
Få mere at vide 

Du kan læse mere om kommunen på www.herlev.dk. Du er meget velkommen til at kontakte Idræts- og Fritidschef Anna Valgreen på tlf. 5116 5813 eller Idræts- og foreningskonsulent Rikke Alstrup-Hansen på tlf. 2139 0484 

Søg stillingen

Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.

 

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Kommune, Skinderskovvej, 31, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014121

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet