BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ny spændende stilling som faglig drivkraft og koordinator i ”Hjemvejen – Fleksibel bostøtte”
Faglig koordinator søges pr. 1. april 2024 eller efter aftale.
Har du lyst til at være med til at starte et nyt tilbud for borgere, der flytter i egen bolig? Vil du være med til at udvikle Housing First i Herlev? Kan du skabe gode rammer og følgeskab i et nyt team?
Du får som faglig koordinator en central rolle i etableringen af et helt nyt tilbud i Herlev Kommune for borgere, der flytter i egen bolig fra herberg eller midlertidigt botilbud. Du bliver, sammen med tilbuddets leder, drivkraft i opstarten af det nye bostøtteteam med fire medarbejdere.
Tilbuddet er en central del af kommunens implementering af Housing First-tilgangen i Herlev, og du får en vigtig rolle i at understøtte en recovery-orienteret tilgang og brug af ICM som metode.
Borgergruppen dækker over borgere, der skal støttes i overgangen til egen bolig efter ophold på herberg og borgere, der som alternativ til et midlertidigt botilbud, skal støttes i egen bolig. Støtten leveres i et omfang og med en fleksibilitet, så den kan imødekomme behovene hos den enkelte borger – og med mulighed for støtte i aftentimer og i weekender året rundt.
Det nye team bliver sammensat tværfagligt og vil samarbejde tæt med borgeren om indsatsen med afsæt i borgerens ønsker, drømme og mål. Teamet indgår også i et tæt tværfagligt samarbejde med Myndighed Handicap og Psykiatri, samt Ydelse og Bolig om forløbene. Teamet understøtter borgerens samarbejde med øvrige støtteinstanser og tilbud i og uden for kommunen som f.eks. jobcenter, væresteder, regionens psykiatritilbud og tilbud i civilsamfundet.
Du får mulighed for spændende opgaver
- du sætter - sammen med leder og teamet - rammer og faglig retning for det nye team
- du understøtter teamets faglige tilgang og brug af faglige metoder fra Housing First
- du er tovholder på visitation til og tilrettelæggelse af støtte til borgere i tilbuddet
- du er tovholder på samarbejde med en bred vifte af samarbejdspartnere
- du koordinerer og understøtter faglig udvikling og tværfaglig sparring i teamet
- du er tovholder på udvikling af tilbuddets drift og ressourcer
- du får mulighed for at være med i ansættelse af medarbejdere, etablering i nye lokaler, udvikling af rammer og strukturer for teamet med mere…
Vores ønsker til dig som faglig koordinator
- du er kreativ og ambitiøs – du vil være med til at udvikle visionerne for det nye tilbud
- du har en socialfaglig uddannelse – gerne med erfaring fra det socialpsykiatriske område
- du har erfaring med koordinering, understøttende opgaver og udviklingstiltag
- du er reflekterende og nysgerrig på andres perspektiver og er mester i samarbejde på tværs
- du har gode kompetencer til skriftlig kommunikation rettet mod forskellige modtagere
- du har en dialogisk og anerkendende tilgang til samarbejdet med borgere, pårørende og kollegaer
”Vi har stor politisk opbakning til det nye tilbud, og jeg glæder mig virkeligt til at udvikle en helt ny indsats sammen med det nye team, hvor vi møder borgerne med afsæt i deres håb, ønsker og drømme for livet i egen bolig” - (Jeanett Kuldborg, leder af Hjemvejen)
Send os din ansøgning, hvis du søger udfordringer med plads til nye idéer – i et velfungerende, tæt og tværfagligt samarbejde i en lille kommune med kort vej fra idé til handling.
Løn og ansættelse
Den ledige stilling er på 37 timer ugentligt - med primær arbejdstid på hverdage i tidsrummet kl. 8 – 17.
Der kan indgå opgaver på andre tidspunkter.
Tiltrædelse den 1. april 2024 eller efter aftale.
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og principper om Ny løn.
Ansøgningsfrist
Du bedes sende din ansøgning senest den 20. februar 2024 kl. 12.
Samtaler forventes gennemført i uge 9 – der vil indgå en case i samtalen.
Vil du vide mere?
Kontakt os, hvis du er nysgerrig efter at høre mere eller har konkrete spørgsmål til stillingen.
Leder Jeanett Kuldborg tlf. 4452 7172 (ferie 9. – 21. februar).
Funktionsleder Voksensociale Tilbud Kirsten Breinholt tlf. 2495 2748.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Ametystvej, 18, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984545