Engageret kollega til videreudvikling af økonomistyring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en dygtig medarbejder, som har lyst til at videreudvikle økonomistyringen i Danmarks Statistik – er det dig?

Vi tilbyder et job med faglige udfordringer, en arbejdsplads med fokus på kompetenceudvikling, og en god balance mellem arbejde og privatliv. Til stillingen søger vi en medarbejder med erfaring/interesse inden for økonomistyring, controlling eller budgettering.

Du bliver en del af Budget- og styringssektionen, som ledes af økonomichefen, hvor du får syv engagerede kollegaer, som du kommer til at dele kontor med. Dertil kommer fire kollegaer i Regnskabssektionen, samt to studentermedhjælpere.

Kontoret har en stor berøringsflade, hvilket præger vores opgaveløsning og forudsætter, at du er serviceminded samt god til at samarbejde på tværs af organisationen. Kontoret er præget af, at der er højt til loftet, hvor godt kollegaskab og humor er en naturlig del af hverdagen i kontoret.

Danmarks Statistiks økonomi indeholder indtægter hhv. udgifter som samlet er tæt på en mia. kr. Økonomien er sammensat af finanslovsbevillinger, tilskudsfinansierede aktiviteter og indtægtsdækket virksomhed. Du vil derfor skulle prøve kræfter med styring af forskellige økonomiske problemstillinger, og dermed få kendskab til en kompleks finansieringsstruktur.

Som vores nye kollega vil du primært skulle arbejde med den fortsatte udvikling af økonomistyring og controlling, men også med ad hoc-analyser. Den konkrete tilrettelæggelse af dine opgaver vil ske under hensyntagen til dine kompetencer og ønsker. Du får mulighed for at vælge, om du vil specialisere dig inden for et afgrænset område, du finder særlig interessant, eller foretrækker en hverdag med mere skiftende fokus og opgaver. Systemunderstøttelsen af vores økonomistyring består af de gængse statslige systemer, men også enkelte systemer, der er udviklet særligt til Danmarks Statistik.

Opgaverne vil bl.a. bestå i:

  • Deltagelse i udvikling af økonomistyring i Danmarks Statistik – såvel operationelt, taktisk som strategisk
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger vedr. økonomien, samt formidling heraf til direktionen
  • Controlling af kontorernes omkostninger og indtægter med fokus på indtægtsdækket virksomhed og tilskudsfinansierede projekter
  • Effektivisering af økonomiprocesser og styringsmekanismer med fokus på intern finansiel kontrol
  • Takstberegninger på forskellige områder i Danmarks Statistik
  • Videreudvikling af den nuværende omkostningsfordelingsmodel
  • Videre implementering af Statens Budgetsystem (SBS)
Ved besættelse af stillingen lægger vi vægt på følgende kvalifikationer:

  • Du er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt, såvel til kollegaer som til ledelsen
  • Du er fortrolig med MS Office-pakken, især Excel og gerne Power BI
  • Du kan arbejde selvstændigt, engageret og analytisk
  • Du er god til at skabe samarbejdsrelationer både internt og eksternt
  • Du trives i en, til tider, opsøgende rolle og i tæt samarbejde med de nærmeste kolleger
  • Du har en relevant uddannelse samt erfaring med økonomistyring, gerne i staten
  • Du må gerne have kendskab til de statslige systemer SKS, Statens BI, LDV og SBS, men dette er ikke et krav. Lysten til at lære systemerne og deres ophæng til økonomirapportering er det vigtigste
I kontoret, har vi en kultur, hvor vi prioriterer videndeling og samarbejde højt og tager ansvar for den fælles opgaveløsning. Der er altid plads til en faglig diskussion og vi bruger hinanden aktivt til sparring om opgaverne. Du kan desuden forvente en omhyggelig sidemandsoplæring, og kan glæde dig til at deltage i Danmarks Statistiks onboarding-forløb, hvor du vil blive introduceret til hele organisationen.

Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter kvalifikationer – såvel akademikere, konsulenter som bachelorer er velkomne – i henhold til gældende overenskomst i staten. Der kan evt. forhandles kvalifikationstillæg til stillingen.

Kontakt og ansøgning
Send os din ansøgning, CV, eksamenspapirer mv. ved at klikke på ”Søg stillingen” nedenfor seneste den 3. august.

Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Ronni Skov Nielsen på telefon 2153 2733eller økonomichef Tina Mollerup Laigaard på telefon 2345 0152.

Stillingen ønskes besat snarest muligt, og på trods af sommerferien, så vil vi forsøge at holde ansættelsessamtaler løbende.

Kort om Danmarks Statistik
Danmarks Statistik er den centrale myndighed for den danske statistik, placeret i Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet.

Danmarks Statistik er en mangfoldig arbejdsplads med rumlighed til den enkelte medarbejder. Vi indsamler, bearbejder og offentliggør statistiske oplysninger om samfundet. Vi er ca. 600 ansatte og er en familievenlig arbejdsplads med fleksibel arbejdstid og gode udviklingsmuligheder. Hertil kommer massage-, yoga- og kantineordning, parkeringsmulighed samt medarbejderarrangementer organiseret af Danmarks Statistiks Personaleforening hhv. Kunstforening.

Få et hurtigt overblik på www.dst.dk/profil

Se vores medarbejdervideo her: https://youtu.be/UanDN4JQ5us

Du kan følge os på LinkedIn

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

DANMARKS STATISTIK, Sejrøgade 11, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170903&DepartmentId=6420&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877477

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet