Engageret IPS-konsulent til ungerådgivningens kommende IPS-indsats

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at støtte ledige sårbare unge, så de kommer tættere på uddannelse eller job? Så er du måske vores nye IPS-konsulent i Herlev Kommunes ungerådgivning. 
 
Indsatsen for unge op til 30 år, der ikke har en erhvervskompetencegivende uddannelse, varetages af den tværfaglige kommunale ungeindsats. Vi har netop fået bevilliget et projekt via Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR), hvorfor vi skal igangsætte en IPS-indsats (Individuel Planlagt job eller uddannelse med Støtte).

Som IPS-konsulent har du til opgave dels at fungere som myndighedssagsbehandler for de unge, dels at hjælpe de unge ud i arbejde eller uddannelse i form af kontakt til virksomheder og uddannelsesinstitutioner. Endelig vil du også have en mentorlignende funktion for de unge. Som IPS-konsulent vil du således skulle varetage en bred vifte af opgaver, som alle sammen relaterer sig til at understøtte, at sårbare unge i mistrivsel kommer i job eller uddannelse. Du vil have tre IPS-konsulentkollegaer, som du løbende kan spare med, og derudover vil du have et tæt samarbejde med ungerådgivningens øvrige medarbejdere.

Ungerådgivningen, som udover de kommende IPS-konsulenter også tæller mentorer og virksomhedskonsulenter, er organisatorisk forankret i jobcentret og er fysisk placeret på Rådhus Hjortespring, hvor vi sidder sammen med SSP og Uddannelsesvejledningen.

Stillingen som IPS-konsulent er en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Tiltrædelse pr. 1. februar eller 1. marts 2024.

Dine personlige og faglige kompetencer

  • Du har kendskab til psykiatriske diagnoser
  • Du har erfaring med vores målgruppe
  • Du er uddannet socialrådgiver
  • Du er god til at arbejde systematisk med de unge og finde den rette balance mellem krav og støtte
  • Du har kendskab til arbejdet i en kommune og kan samarbejde på tværs
  • Du arbejder systematisk i forhold til journalisering, statusrapporter og lign. til sagsbehandlere
  • Du kan opbygge tillidsfulde professionelle relationer til de unge, som bygger på hjælp til selvhjælp.

Din hverdag hos os

  • Et job, hvor du støtter sårbare unge i at et få et godt liv med uddannelse og selvforsørgelse
  • En bred vifte af spændende opgaver
  • Et godt arbejdsmiljø med højt til loftet og uformel omgangsform. 

Løn og ansættelse
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtale
Ansøgningsfristen er den 11. januar 2024. Vi forventer at holde samtaler umiddelbart herefter.

Få mere at vide
Du kan læse mere om kommunen på www.herlev.dk. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fagkoordinator Pernille Sørensen på tlf. 4452 8686.

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Kommune, Dildhaven, 43, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963693

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet