BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en dygtig og erfaren leder, der med den største naturlighed opbygger netværk og kan samarbejde bredt? Motiveres du af at være med til at understøtte og udvikle kultur- og fritidstilbud inden for biblioteks-, idræts- og kulturområdet? Brænder du for at skabe trivsel og arbejdsglæde? Så er du måske vores nye bydelsleder!
Om os
Vi tilbyder en spændende arbejdsplads, med et stærkt tværfagligt miljø og masser af liv i vores huse, engagerede kolleger og tværgående samarbejde i Kultur og Fritidsforvaltningen.
Kultur og Fritid Amager Øst står for driften og udviklingen af en række kultur-og fritidsinstitutioner: Amager Bio/BETA, Amager Kulturpunkt og Loftet, Børnekulturhus Amager, Kvarterhuset, Kulturpiloterne, Sundby Bibliotek, Bibliotekshuset på Rodosvej, Kofoeds Skole Multihallen, Prismen og Kløvermarken. For Prismen, Kvarterhuset og Kofods Skole gælder det særlige, at vi har flere forskellige fagligheder på tværs af idræt, kulturhus og biblioteker samlet under et tag.
Amager Øst er kendt for et mangfoldigt og inspirerende musikmiljø og børnekultur, hvor store som små musikarrangementer afvikles, og børn, børnefamilier og foreningslivet indgår i tæt samarbejde med vores institutioner. Der er en stærk ånd af frivillighed blandt bydelens borgere og foreningsliv, og de er en aktiv del i at lave og udvikle vores kulturtilbud.
Foreningslivet er repræsenteret ved store foreninger som f.eks. fodbold, håndbold, basketball og judo, og er dygtige, faglige samarbejdspartnere med politisk indflydelse stærkt forankret i lokalmiljøet. Derudover er der solide samarbejder med bibliotekerne på tværs af børne- og ungdomsområdet i fællesskab med skole- og fritidsinstitutioner samt dagtilbud.
Kultur og Fritid Amager Øst er en del af enheden Aktiviteter, som består af ti bydele og en afdeling for fælles aktiviteter. Som bydelsleder refererer du til aktivitetschef Christina Midjord og indgår i et arbejdsfællesskab med bydelsledere og faglige ledere i andre bydele.
Om stillingen
Vi søger en bydelsleder, der har erfaring med både ledelse og kultur-, biblioteks- eller idrætsområdet, og som har et særligt øje for ledelse af kultur- og fritidstilbud inden for musik- og børnekultur.
Du skal være med til at videreudvikle vores evne til at skabe sammenhæng mellem strategiske mål, organisationens ressourcer samt den værdi, vi skaber for og med borgerne. Du er en dygtig kommunikator, som kan navigere i og implementere de strategiske og politiske målsætninger. Det er vigtigt for os, at du brænder for ledelse, at du kan sætte retning og har et godt blik for medarbejdernes trivsel og kompetencer. Vi ser gerne, at du har et stort drive og finder energi i at udforme de lokale rammer for opgaven og skabe resultater, der sætter medarbejdernes forskellighed og faglighed i spil og give plads til indflydelse, udvikling og medbestemmelse.
I fælles forening med den faglige leder varetager du den daglige ledelse i Amager Øst. Sammen har I delt ansvar for tilrettelæggelse af det daglige arbejde i bydelen, personaleledelse, drift af institutioner og arbejdsmiljøopgaver. Som bydelsleder har du det overordnede ansvar for, at bydelen lykkes lokalt og i det tværgående arbejde med de øvrige bydele. Det daglige ledelsesarbejde er rodfæstet i forvaltningens ledelsesværdier: Kreativitet, Faglighed og Fællesskab.
For at opnå succes som bydelsleder har du
- Det overordnede ansvar i bydelen for at realisere Kultur- og Fritidsforvaltningens politikker, strategier, planer og ambitioner på kultur-, idræts- og biblioteksområdet.
- En naturlig nysgerrighed, hvor du byder aktivt på samarbejdet omkring de tværgående og fælles indsatser for alle ti bydele og har særligt fokus på at udvikle og vedligeholde samarbejdet med Kultur og Fritid Amager Vest
- Stærke samarbejdsevner og trives med at sætte dine personlige og faglige kompetencer i spil i samarbejdet med lokaludvalg, foreningslivet, områdefornyelsen og sociale indsatser.
- En vigtig opgave i at udvikle og fastholde en effektiv drift og styring af økonomien og i vores institutioner og anlæg, herunder bl.a. håndtering af bortforpagtningsaftaler.
- Øje for vigtigheden af fundraising for kultur- og idrætsprojekter af høj kvalitet.
- Indblik i drivkraften i frivillighed og ser muligheder i, hvordan frivilligheden som kulturbærer kan understøttes og udvikles yderligere.
- Fokus på arbejdsglæde og trivsel, hvor du skaber et trygt og stabilt arbejdsmiljø med fokus på samarbejde og hjælp i en travl hverdag på tværs af medarbejdere i bydelen.
- har solid erfaring med personaleledelse og ledelse indenfor kultur-, biblioteks- eller idrætsområdet og gerne med kendskab fra en offentlig, politisk styret organisation
- er åben, lyttende og kommunikerende i din ledelsesstil, hvor fællesskab og tillid er vigtige værdier
- arbejder med at sætte dygtige medarbejderes kompetencer i spil, byder ind og har fokus på medarbejdernes motivation og engagement.
- trives med ledelse på flere adresser, og at du opleves nærværende og deltagende
- evner det gode samarbejde og udvikling af relationer samt trives i arbejdet på tværs af forvaltninger og som repræsentant for Kultur- og Fritidsforvaltningen
- arbejder struktureret og planlægger langsigtet og strategisk, bevarer overblikket og med sikker hånd navigerer i en travl og kompleks hverdag
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke relevant, men vi forventer flere års dokumenteret ledelses- og personaleerfaring og gerne suppleret med en lederuddannelse. Vi forventer, at du har solide kompetencer og erfaring med budget og regnskab samt økonomistyring i sin helhed.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og gældende overenskomst. Stillingen ønskes besat den 1. august 2023.
Der indhentes børneattest og reference i forbindelse med ansættelsen.
Yderligere informationer
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte aktivitetschef Christina Midjord på 2482 9417.
Søg via linket senest søndag den 11. juni 2023
Vi forventer at afholde førstesamtale den 21. juni 2023 og andensamtale tirsdag den 27. juni 2023.
Forud for andensamtale gennemføres en erhvervspsykologisk personlighedstest, og der vil være en case.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192310&DepartmentId=22465&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842273