BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vær med til at skabe et aktivt deltagende miljø for beboerne på Højsletten
Botilbuddet Højsletten søger en empatisk, nærværende og etisk bevidst pædagog pr 1. februar 2024 eller efter nærmere aftale. Stillingen er på mellem 30 – 37 timer, hvilket ansøger selv kan være med til at afgøre. Vi aftaler nærmere omkring, hvornår du kan starte i forbindelse med en eventuel ansættelsessamtale.
Højsletten er et botilbud for 24 voksne med varige psykiske og fysiske funktionsnedsættelser. Beboerne indgår aktivt i deres eget liv – hvor alle får individuel hjælp og støtte til at klare hverdagens mange forskellige aktiviteter.
På Højsletten har vi fokus på, at de ca. 30 dygtige fastansatte medarbejdere, tilbydes udviklende og inddragende processer, som skal sikre at der arbejdes ud fra en anerkendende og kommunikativ tilgang, hvor beboernes selvbestemmelsesret, ønsker og behov for omsorg og indflydelse på eget liv vægtes højt.
På Højsletten er det vigtigt at være fagligt stolt
Vi ønsker at skabe en arbejdsplads, hvor læring fra vores handlinger er centralt, og hvor vi kan diskutere og argumentere for vores faglighed. Professionel refleksion er en integreret del af vores arbejdsdag, og vi ser faglig dokumentation som et redskab til at udvikle de pædagogiske indsatser for beboerne.
Vi er i gang med at implementere pædagogiske metoder, som f.eks. KRAP, og vi forventer at du kan bidrage til denne proces. Vi søger en medarbejder, der er villig til at engagere sig i implementering af nye tilgange, hvor fagligt fællesskab og professionelt samarbejde er nøgleelementer i udviklingen.
På Højsletten er der ansat en daglig leder samt en faglig koordinator, der gennem sparring og opfølgning støtter den generelle og individuelle faglige udvikling for hver medarbejder, med henblik på at skabe de bedst mulige forudsætninger for beboerne.
Vi tilbyder
- 24 beboere der på hver deres individuelle måde er aktive spillere i eget liv
- en arbejdsplads i udvikling - med engagerede kollegaer
- løbende kompetenceudvikling
- internt Tegn til Tale undervisning inden for det første års ansættelse
- fagsupervision
- en grundig introplan
- daglig leder og faglig koordinator til bl.a. faglig sparring
- synlig ledelse med høj grad af medarbejderinddragelse
- uforudsigelige men spændende arbejdsdage
- mulighed for både personlig og faglig udvikling
- tværfagligt samarbejde
- en arbejdsplads med forventninger til din faglige og etiske tilgang
- en arbejdsplads med engagerede kollegaer
- en arbejdskultur, hvor etik og beboernes trivsel er omdrejningspunktet
Vi ser gerne, at du
- er et refleksivt menneske med en anerkendende tilgang til såvel beboere som kollegaer
- har et fagligt selvværd, der bygger på erfaring fra fagpædagogisk arbejde - med afsæt i en viden om den kompleksitet, der er forbundet med arbejdet
- er empatisk og har en grundlæggende forståelse for menneskets selvbestemmelsesret samtidig med, at du kan forholde dig nysgerrigt til de dilemmaer, der opstår i forbindelse med selvbestemmelsesretten hos mennesker med nedsat kognitiv funktionsevne.
- er bevidst om dit menneskesyn, og hvad det betyder for dig som professionel
- kan arbejde selvstændigt såvel som i samarbejde med andre
- har evner og erfaring med målsætning og dokumentation af faglig indsats
- har gode IT-kundskaber
- har mod til at give din kollega feedback på handlinger og adfærd
- har et godt overblik og formår at holde mange bolde i luften på en gang
- Er nyskabende
- har erfaring for og vægter det gode samarbejde – på alle niveauer
- ser godt humør, overskud og stabilitet som naturlige ingredienser i et godt arbejdsliv
- tør ansøge stillingen selv om du ikke matcher alt ovenstående.
Praktiske informationer
Arbejdstiderne er blandede i tidsrummet 7.00-23.00 alle ugens dage. Der vil være en jævn fordeling mellem dag og aften arbejde på hverdage, ligesom der er arbejde hver anden weekend. Der er en igangværende proces med nye grundplaner, så du vil få mulighed for at komme med ønsker til din grundplan.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn - og ansættelse i henhold til gældende overenskomst.
For yderligere information
Du kan få yderligere oplysninger om Højsletten eller stillingen på hjemmesiden www.højsletten-herlev.dk, eller ved telefonisk henvendelse til daglig leder Kristina Friis på tlf. 5122 8370 eller botilbudsleder Line Ravn Jensen på tlf. 2494 5724.
Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist den 8. januar 2024 kl. 08.00 – samtaler holdes løbende og senest 12. januar.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Højsletten, 41, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963155