Direktionskonsulent til Ledelsessekretariatet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Direktionskonsulent med forståelse for økonomistyring og kapacitet og med stærke kommunikationskompetencer søges til Ledelsessekretariatet i Børne- og Ungdomsforvaltningen.

Vores direktion og særligt vores ressourcedirektør søger en konsulent til den daglige understøttelse af arbejdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen. Du skal være stærk på opfølgning, have rigtig gode formidlings- og kommunikationskompetencer og være pokkers god til og insisterende på at samarbejde, mens du holder kerneopgaven i fokus.

Arbejdsopgaver
Du vil blive en del af borgmester- og direktionsteamet, som på den ene side arbejder tæt sammen med kollegaer og chefer i forvaltningen om at udarbejde beslutningsoplæg og analyser til direktion, borgmester og det politiske udvalg. Og som på den anden side arbejder med at følge beslutninger videre ud i resten af organisationen gennem ledelsesstrenge og forvaltning. Din rolle i teamet vil især handle om at understøtte ressourcedirektørens ledelse af økonomistyringen, IT-understøttelsen og kapacitetstilpasninger – herunder at sikre fremdrift i større indsatser og forandringer. Du udarbejder mødemateriale, kvalitetssikrer oplæg, følger opgaverne til dørs og sikrer smidige processer. Du skal have fokus på at motivere, understøtte og udfordre organisationen.

Din profil
Vi forventer, at du

  • evner at navigere i en politisk ledet organisation
  • er proaktiv og vedholdende i dit samarbejde med en kompleks organisation
  • er systematisk og grundig i forhold til opfølgning og eksekvering
  • er god til at skabe en tillidsfuld, konstruktiv dialog med kollegaer og chefer på tværs af forvaltningen
  • er god til at kommunikere og kan sikre klare fortællinger i form af gode oplæg, breve og notater
  • har stor arbejdskapacitet og evne til at prioritere i opgaverne i en til tider hektisk hverdag – og at du samtidig kan bevare overblikket og holde humøret højt
Vi forestiller os, at du er kandidat med samfundsvidenskabelig uddannelse og med erfaring fra kommune, stat eller konsulentvirksomhed – og det vil være et plus, hvis du også har erfaring med topledelsesbetjening.

Om forvaltningen
Vi glæder os til at byde dig velkommen til et spændende job i Danmarks største forvaltning, hvor opgaverne er mange, og den politiske bevågenhed er stor. I Ledelsessekretariatet har vi et fælles fokus på kerneopgaven og arbejder løbende for at styrke vores arbejdsfællesskab.

Udover at du bliver en del af Ledelsessekretariatet, bliver du også en del af Center for Politik og HR, hvor du får ca. 65 dygtige kollegaer.

Børne- og Ungdomsforvaltningen driver og udvikler dagtilbud, skoler, fritids-, og specialtilbud. Med omkring 18.000 ansatte er vi Danmarks største forvaltning. I Børne- og Ungdomsforvaltningen arbejder vi for, at alle københavnske børn og unge får de bedst mulige kort på hånden. Vi skaber rammer og grundlag for, at børnene lærer så meget, som de kan, trives og kan indgå i fællesskab med andre.

Du kan læse mere om Børne- og Ungdomsforvaltningen her: https://www.kk.dk/buf

Løn- og ansættelsesvilkår
Dine løn- og ansættelsesforhold bliver fastsat i henhold til gældende overenskomst, og løn er efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Du refererer til lederen af borgmester- og direktionsbetjening og har i det daglige tæt dialog og sparring med ressourcedirektøren.

Ansættelsessted er både på Københavns Rådhus og i Hans Nansens Gård, Gyldenløvesgade, hvor kollegaerne i centralforvaltningen sidder.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2023.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af borgmester- og direktionsbetjening Nada Ommen på 2036 5725 eller sekretariatschefen Ellen Vestager Riis på 3059 5770.

Søg via linket senest lørdag den 10. juni 2023
1. samtaler forventes at blive afholdt i uge 24 og 2. samtaler i uge 25 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192046&DepartmentId=19018&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836953

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet