Cheflæge til Afdeling for Medicinske Sygdomme

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Afdeling for Medicinske Sygdomme er ambitiøs og nyskabende og arbejder med at udvikle nye og effektive metoder til at sikre den bedste behandling i de bedste sammenhængende patientforløb.

Der er tale om en lederstilling som giver mulighed for udvikling og innovation. En stilling som kræver en nytænkende og modig leder, der går forrest både i afdelingen, regionalt og nationalt.

Vi søger cheflægen til en af landets største medicinske afdelinger, der med bred og velfunderet ledelseserfaring og med energi og inddragende ledelsesstil vil være med til at udvikle afdelingen i tæt samarbejde med chefsygeplejersken, ledergruppen, medarbejderne, de mange samarbejdspartnere, direktion og den øvrige hospitalsledelse.

Stillingen er ledig til besættelse den 1. januar 2024 eller efter nærmere aftale.

Om dig Stillingen ønskes besat af en speciallæge. Intern Medicin og et indgående kendskab til det akutmedicinske område er en fordel, men vigtigst af alt er erfaring og lyst til ledelse.

Derudover er det vigtigt, at du:

  • har pondus og er tydelig, med stærke kommunikative egenskaber og formår at formidle præcist og engageret på alle niveauer og på tværs af faggrupper,
  • har viden og erfaring som kan bidrage til at facilitere forskning,
  • har blik for bredden og kan vægte tværfagligt såvel som tværsektorielt samarbejde højt,
  • har en dynamisk og patientcentreret tilgang til det kliniske arbejde,
  • har vedvarende fokus på den daglige drift, og derved kunne skabe rum for udvikling af patientbehandlingen,
  • er struktureret, vedholdende, engageret og tålmodig, som viser tydelig ledelse og retning – og som er indstillet på ’det lange, seje træk’,
  • er lyttende og har fokus på at skabe god trivsel og godt arbejdsmiljø,
  • kan gå forrest og ’vise vej’ med en strategisk og visionær tilgang med et skarpt blik for udviklingsmuligheder,
  • Har en bred ledelseserfaring og gerne en relevant overbygning/lederuddannelse.
Om afdelingen Afdelingen varetager specialerne geriatri, lungemedicin, endokrinologi og infektionsmedicin, herunder flere med højt specialiserede funktioner. Afdelingen her desuden det lægelige ansvar for modtagelse og behandling af de medicinske patienter på begge matriklers akutmodtagelser.

Ved modtagelsen af medicinske patienter vurderes og behandles disse for et meget bredt og varieret spektrum af medicinske sygdomme. Afdelingen driver desuden en lang række specialeambulatorier, diagnostisk enhed og flere forskningsenheder. Samarbejdet med planområdets ni primære kommuner og praktiserende læger vægtes meget højt, lige som samarbejdet med hospitalets øvrige afdelinger har stor prioritet.

Afdelingen er placeret på hospitalets to matrikler og har omkring 500 ansatte, heraf lidt over 200 plejepersonaler og 170 læger. Årligt har afdelingen omkring 110.000 ambulante besøg og 21.000 udskrivelser. Afdelingen råder over ca. 302 mio.kr. i lønbudget og 25 mio.kr. i driftsbudget.

Der henvises i øvrigt til afdelingens hjemmeside.

Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse vil som udgangspunkt ske på kontraktvilkår i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af lægelige chefer, indgået med Foreningen af Speciallæger og Regionernes Lønnings- og Takstnævn.

Yderligere oplysninger om stillingen Ønsker du yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte vicedirektør Lisbet Ravn på telefon 40 21 87 78 eller chefsygeplejerske Morten Hougaard på telefon 29 46 99 24

Ansøgningsfrist og proces for ansættelse Ansøgningsfristen er den 6. september. I ansøgningen bedes du til at forholde dig til hver af de syv kompetencer, som lægerollen indeholder. Du sender ansøgningen via annoncelinket her på siden.

Ansættelsessamtaler gennemføres i to runder. Første samtalerunde forventes afholdt den 12. september og anden samtalerunde den 27. september.

Ansøgere, som går videre til anden samtalerunde, gennemfører en personprofilanalyse. Dette sker elektronisk, og det forventes, at der gives personlig tilbagemelding i uge 37-39.

Den faglige bedømmelse udgør en separat del af ansættelsesprocessen. Formålet med den faglige bedømmelse er at vurdere, om ansøgeren er i besiddelse af de nødvendige faglige kompetencer, som de formuleres i stillingsbeskrivelsen for den pågældende stilling, jf. Region Hovedstadens vejledning "Faglig bedømmelse af ansøgere til overlægestillinger" af 12. december 2019.

Alle henvendelser behandles fortroligt.

Henvisningsmateriale

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Hospital, Borgmester Ib Juuls Vej 1, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=251130&DepartmentId=18489&MediaId=4720&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892862

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet