Botilbud Højsletten søger social-special pædagoger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du pædagog og vil du være med til at gøre en forskel for beboerne på Højsletten? Er du nysgerrig på pædagogik med afsæt i visuel struktureret tilgang, KRAP, Totalkommunikation og Low Arousal?

 

Botilbuddet Højsletten søger social-special pædagoger, der ønsker at arbejde med at udvikle og implementere metoder til gavn for beboernes trivsel og udvikling. Pædagoger, der er bevidste om at kerneopgaven både indeholder beboernes trivsel og udvikling, som opnås via et fagligt fællesskab mellem gode kollegaer.

 

Om Højsletten

På Højsletten bor vi 24 voksne med varige psykiske og fysiske funktionsnedsættelser. Vi vil indgå aktivt i vores eget liv – derfor får vi individuel hjælp og støtte til at klare hverdagens mange forskellige aktiviteter og udfordringer. Dette kan du f.eks. se, når der med udgangspunkt i os, bliver faciliteret sociale sammenhænge, der tilgodeser vores individuelle behov eller når vi ud fra visualisering vælger hvilke praktiske opgaver vi ønsker at hjælpe med. 

 

På Højsletten er vi stolte af vores faglighed

Vi vil være en arbejdsplads, hvor vi lærer af vores handlinger, og hvor vi kan argumentere for vores faglighed. Faglig refleksion er en del af arbejdsdagen, hvor dokumentation og opfølgning på den faglige indsats, er en af metoderne hertil. 

Der arbejdes med faglig dokumentation, der ses som et redskab til løbende at kunne udvikle den professionelle indsats med og for beboerne.

På Højsletten får du en ledelse, der har fokus på at de ca. 30 dygtige og engagerede fastansatte medarbejdere, tilbydes udviklende og inddragende processer, som skal sikre at der arbejdes ud fra en anerkende og kommunikativ tilgang, hvor beboernes selvbestemmelsesret, ønsker og behov for omsorg og indflydelse på eget liv vægtes højt.

I dagligdagen er der god mulighed for sparring. Kollegaer, faglig koordinator og daglige leder står klar til at give faglig sparring på metoder og tilgange. Du får en daglig leder der er tæt på opgaverne.

 

Vi tilbyder

  • 24 beboere, der på hver deres individuelle måde er aktive spillere i eget liv
  • En arbejdsplads i udvikling - med engagerede kollegaer
  • Løbende og fælles kompetenceudvikling (i 2024 har vi fokus på  Visuel struktur, “KRAP” og “Det professionelle samarbejde” ved De tre)
  • Fagsupervision
  • En grundig introplan, samt intro med de øvrige Handicaptilbud i Herlev kommune, bl.a. magtanvendelse. KRAP, sanseintegration, selv- og medbestemmelse, struktur og visualisering
  • Uforudsigelige men spændende arbejdsdage
  • Mulighed for både personlig og faglig udvikling
  • Tværfagligt samarbejde
  • En arbejdsplads med forventninger til din faglige og etiske tilgang
  • En arbejdsplads med engagerede kollegaer
  • En arbejdskultur hvor etik og beboernes trivsel er omdrejningspunktet
  • Daglig leder og pædagog- og sundhedsfaglig koordinator til bl.a. faglig sparring
  • Synlig ledelse med høj grad af medarbejder inddragelse

 

Vi vægter at du

  • Er et refleksivt menneske med en anerkendende tilgang til såvel beboere som kollegaer
  • Har et fagligt selvværd, der bygger på erfaring fra fagpædagogisk arbejde - med afsæt i en viden om den kompleksitet der er forbundet med arbejdet 
  • Er empatisk og har en grundlæggende forståelse for menneskets selvbestemmelsesret samtidig med, at du kan forholde dig nysgerrigt til de dilemmaer, der opstår i forbindelse med selvbestemmelsesretten hos mennesker med nedsat kognitiv funktionsevne
  • Er bevidst om dit menneskesyn, og hvad det betyder for dig som professionel
  • Kan arbejde selvstændigt såvel som samarbejde med andre
  • Har evner og erfaring med målsætning og dokumentation af faglig indsats
  • Har gode IT-kundskaber
  • Har mod til at give din kollega feedback på handlinger og adfærd
  • Har et godt overblik og formår at holde mange bolde i luften på en gang
  • Er nyskabende
  • Har erfaring for og vægter det gode samarbejde – på alle niveauer
  • Ser godt humør, overskud og stabilitet som naturlige ingredienser i et godt arbejdsliv 
  • Tør søge selv om du ikke matcher alt ovenstående

 

Praktiske informationer

Arbejdstiderne er blandede i tidsrummet 7.00-23.00 alle ugens dage. Der vil være en jævn fordeling mellem dag og aften arbejde på hverdage, ligesom der er arbejde hver anden weekend.  Det forventes at du deltager i en årlig ferietur på 5 dage.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingerne er som udgangspunkt fuldtidsstillinger på 37 timer per uge, men der er mulighed for at aftale færre timer, hvis du ønsker det. Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst. Ved besættelse af stillinger i Herlev Kommune indhentes straffeattest.

Stillingen er til besættelse pr. 1. maj eller efter nærmere aftale. 

 

For yderligere information

Yderligere oplysninger om Højsletten eller stillingen kan søges enten på hjemmesiden www.højsletten-herlev.dk eller ved telefonisk henvendelse til Daglig leder Kristina Friis på tlf. 5122 8370 eller Botilbudsleder Line Ravn Jensen på tlf. 2494 5724.

 

Ansøgningsfrist

Der er ansøgningsfrist den 26. april 2024 kl. 10.00. Samtaler afholdes løbende og senest den 30. april.

 

Søg stillingen

Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.

 

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Kommune, Højsletten, 41, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6020093

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet