Bliv teamleder for nyt økonomi- og analyseteam i Region Hovedstaden

dato

Synes du, det kunne være spændende at være med til at udvikle og opbygge et nyt økonomi- og analyseteam? Trives du med opgaver omkring økonomistyring, budgetanalyse og udarbejdelse af beslutningsoplæg m.m. i et politisk præget miljø? Kunne du tænke dig at være teamleder? Så kan det være dig, vi leder efter til vores nyoprettede stilling som teamleder for Økonomi og analyse.

Om stillingen

Du får sammen med direktionen og den øvrige ledelse i Den Fælles Sterilcentral mulighed for at sætte dit eget præg på opbygningen af et nyt økonomi- og analyseteam. Teamet vil være placeret i Den Fælles Sterilcentrals stab, som ledes af stabschefen, og som udover økonomi- og analyseteamet udgøres af de understøttende stabsfunktioner.

Du får det faglige ansvar for økonomistyringen af Den Fælles Sterilcentrals samlede driftsbevilling og projektramme. Økonomi- og analyseteamet skal således varetage virksomhedens opgaver vedrørende bogføring, økonomistyring, udarbejdelse og formidling af månedsbudgetter og økonomiske prognoser i samarbejde med budgetansvarlige, facilitering af månedlige økonomiopfølgninger samt udarbejdelse af ledelsesinformation. Du vil få ansvaret for at udvikle og vedligeholde en ny model for aktivitetsbaseret økonomistyring og månedsrapportering i Den Fælles Sterilcentral.

Du vil få personaleledelse af at team på 3-5 medarbejdere. Teamet består pt. af 1 medarbejder, og en af dine første opgaver vil derfor være, sammen med direktionen, at definere den rette medarbejderportefølje til at varetage virksomhedens økonomifunktion.

Udover opbygning af det interne økonomi- og analyseteam vil du også få en central rolle i forhold til den regelmæssige dialog med Region Hovedstadens Center for Økonomi, som der løbende afrapporteres til om virksomhedens økonomi, budget m.m.

Om dig

Som person har du gode samarbejdsevner og lyst til at sætte økonomi på dagsordenen i en moderne produktionsvirksomhed i sundhedsvæsnet. Du kan være økonom eller akademisk generalist, eller måske har du en baggrund i konsulentbranchen. Det vigtigste er, at du har en relevant akademisk uddannelse og solid erfaring med økonomistyring, budgettering, økonomiske analyser m.m.

Du har enten erfaring med ledelse eller har lysten til at udvikle dig i din første lederrolle, hvor du udover ledelse selv skal kunne bidrage aktivt med løsning af teamets opgaver.

Desuden forventer vi, at du:

  • Har gode kommunikationsevner
  • Har gode analytiske evner
  • Har god talforståelse og evne til at skabe overblik over store datamængder
  • Besidder evnen til at skabe gode relationer til dine samarbejdspartnere og kollegaer
  • Har kendskab til SAP eller andre tilsvarende ERP-systemer
  • Kan arbejde selvstændigt og ansvarsbevidst med dine ansvarsområder
  • Kan implementere og forankre forandringer relateret til økonomistyring
  • Har godt humør i en travl hverdag, som kan byde på forandringer
Om os

Den Fælles Sterilcentral er en nyetableret virksomhed i Region Hovedstaden fra 1. januar 2025, og vi er fortsat under opbygning. Med etableringen samles de to regionale sterilcentraler på Rigshospitalet og Herlev Hospital organisatorisk. De øvrige hospitalers lokale sterilcentraler skal samtidig implementeres i den nye virksomhed, som derefter får det samlede ansvar for hele Region Hovedstadens genbehandling og understøttelse af ca. 1.000 daglige operationer.

I Den Fælles Sterilcentral genbehandler vi kirurgiske instrumenter i et samspil mellem manuelle og fuldautomatiske processer, hvor bl.a. avanceret robotteknologi gør, at vores to sterilcentraler er blandt de mest automatiserede sterilcentraler i verden.

Du vil få et spændende og komplekst ansvarsområde indenfor økonomistyring, udfordrende arbejdsopgaver, der løbende vil kunne udvikle din faglighed og dig som leder, og ikke mindst en spændende arbejdsplads med dygtige kollegaer, der sætter trivsel på arbejdspladsen højt.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst som chefkonsulent med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer. Tjenestested kan være på både Herlev Hospital og Rigshospitalet.

Tiltrædelse hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Thomas Bøgeskov på thomas.boegeskov@regionh.dk.

Ansøgningsprocedure

Du søger stillingen via linket i annoncen.

Ansøgningsfrist er 13. december 2024.

Der afholdes ansættelsessamtaler løbende.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rigshospitalet, Blegdamsvej, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6156706

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet